[shoegaze / electronica / ambient] BREACH - Tidal & The Fountain

ROGUE85

@wearerogue85
Lid sinds
23 juni 2005
Berichten
1.722
Locatie
Leut (BE)
Voor de liefhebbers van het genre.. een solo-projectje met 2 nummers die bijna af zijn!

Check:

 
wel cool he he

moet er niet een open stuk in?

Ik ben nogal van de lange beginnen en de lange eindes :).
Maar een open tussenstuk, why not. Misschien voor een derde nummer!
Sowieso ben'k van plan deze twee aan elkaar te koppelen met iets 'rustigs'.

Bedankt voor het luisteren!
 
Nieuwe versies online, na een paar luisterbeurten op andere media toch nog ietsje veranderd aan de overall sound.
 
Tjah, da's voor m'n tijd natuurlijk. Ben ook niet thuis in 'de klassiekers', heb ze nauwelijks. Maar als'k zo moet denken is alles 'post' en 'nu', want ja, vroeger was..
In ieder geval zit'k wel zeker in't straatje van ambient & electronica :)..

Los daarvan, wat vindt men van de nummers?
 
ik denk dat men nu niet meer naar hun schoenen (en pedaaltjes) staat te kijken uit verlegenheid maar vanuit een heel ander uitgangspunt de boel min of meer staat te copieren... mij persoonlijk doet het nieuwe spul weinig...

de term is ooit ook maar bedacht door de media maar dan weten we in iedergeval waar we het over hebben nutuulk...

ik vond de nummers wel ok verder :okdan:
 
Ik begrijp je punt, hoor.

'k Heb een hele tijd meegedraaid in de 'hardcorescene', en je maakt zelf het onderscheid tussen de copycats en diegenen die ook echt het genre (her)ontdekken en oprecht in diezelfde lijn verderdoen.

Jammer genoeg is het de trend dat die laatste groep kleiner wordt..
En zelfs dan nog, hebben sommige bands 'van het eerste uur' gewoon hun tijd gehad.

Ik gebruik de naam / het hokje omdat ik zo wel degelijk het juiste publiek aanspreek, een bepaalde richting uitstuur, zonder daarom het genre te claimen.

Verder is mijn enige doel dat mensen mijn muziek appreciëren en er van genieten.
Zonder dat ik daarvoor op een podium hoef te staan om m'n schoenmaat te bestuderen. ;)
 
Lekker apart.

Wat me opvalt is dat qua mix de balans bij de heftige stukken met distorted gitaren voor mij wat aan de scheve kant overkomt.
En de galmen die je gebruikt vind ik niet mooi klinken eerlijk gezegd.
Op een headset klinkt het wel redelijk maar op monitors klinkt het als een brei.
 
Mij staat die breierige sound wel aan, maar ik geef toe dat ik heb moeten overdrijven omdat het anders opvalt dat het geen echte gitaren zijn. :)

I.v.m. de balans, dat is misschien gevolg van weinig stereolinking van de compressors op de gitaren + masterbus.
Levert hoogstens .5 - 1 dB'tje RMS-verschil tussen links & rechts op, op de meters afgaande, maar op't gehoor heb ik nochthans niet echt een 'scheve' indruk gehad, ben ik toch erg gevoelig voor. (maar waarschijnlijk heb ik nog niet volledig afstand kunnen nemen van 't nummer om objectief te beoordelen ;))
 
Mij staat die breierige sound wel aan
over het algemeen klonk het qua stijl destijds ook zo, een muur van bijna niet seperaat definieerbare klanken/instrumenten.

ik geef toe dat ik heb moeten overdrijven omdat het anders opvalt dat het geen echte gitaren zijn. :)
was opzich toch niet zo erg geweest, had je het meer op 'electronica' kunnen gooien :)
 
Jammer dat het geen echte gitaren zijn dan. :o:
Klinkt lekker anders en maf en daar hou ik wel van.
Lijkt wat op Pierre Rondat (of zoiets) en hoorde ik ooit op de radio. Viel onder fusion al kon die dus wel echt gitaar spelen en was wat ruiger.
Leuk. ;)
 
Hey,

Ik heb ze gehoord en de track Tidal vind ik de betere van de drie. Goed gedaan, niks meer aan doen. Ben benieuwd hoe dit project gaat lopen. :)
 
Hey bedankt! :okdan:

Qua sound vind ik dat het op korte tijd toch wat geëvolueerd is als je de 3 tracks hoort: Tidal was de eerste, daarna the Fountain en toen Entrance.

Graag zou ik Tidal en Fountain nog iets meer in de richting willen sturen van Entrance, d.w.z. drums iets meer op de achtergrond en de bas iets beter uitgebalanceerd. Maar verder blijven ze zo.

Bedankt voor het luisteren!

Stiekem droom ik toch van een live-set met échte muzikanten :)...
 
Nieuwe mp3's online van de tribute cd (Allegiance):

final - failure (prologue)
final - failure (submission remix)

Check MySpace! (in m'n onderschrift)
 
Back
Top