Steinberg VST system link!

VST Renderfarms?

*LOL*

Ik denk dat ik mijn vriendin maar eens van haar computer vandaan moet gaan schoppen >:|
 
Orgineel geplaatst door TraiZor
Ja jongens.. het einde van de hardware synths/samplers/FX is in zicht..
Bij de introductie van Polaroid zei men dat de kleinbeeldfilm spoedig zou verdwijnen.
De doodnormale audiocassette is al minstens 15 jaar afgeschreven door Philips.
En er worden nog heel veel Atari's gebruikt als sequencer.

VST? Leuk voor erbij.
 
Even nog nagekeken wat het precies is maar ze gebruiken gewoon per computer een RME (of synthax) Multi- of Digiface en knopen de Adat en midi aan elkaar en zorgen ervoor dat in de software dit automatisch gesynced word en wellicht ook rekening houd met de 3ms latency.

En dus deze hardware kost los per stuk zo'n 800€ dus als je meerdere computer aan elkaar wilt knopen gaat het zeker niet goedkoop worden. En als je een oude Pentium I hebt dan kun je het wel vergeten om deze erbij te zetten want hij zal gewoon veels te langzaam zijn. Een 500+Mhz systeem is iets reeler dan lijkt me.
 
voor zover ik het gesnapt heb moet je je digitale audio kanaal gebruiken (SP/DIF of ADAT) om systemen te syncen....daarover wordt dan zowel audio als midi gesynced......je geluidskaart moet wel ASIO ondersteunen......

het probleem zit em denk ik meer in het feit dat Cubase VST en/of Nuendo niet zo lekker draaien op een P1...of ik moet me vergissen..

Olaf
 
Nu heb ik hier een laptop(je) staan met een PIII 1.0GHz en slechts 128MB. Deze wil ik upgraden naar 256 of eventueel 512, om er vervolgens V-Stack met enkele VSTi's op te draaien, alleen een sampler of Reason (het rack via ReWire). Dit laptop(je) heeft één USB poort.

Daarnaast wil ik een nieuwe laptop kopen met meer danoontje power om SX 2.0 op te draaien (met wat VST's), dus zeg maar de Master. Hieraan wil ik dan mijn Remote25 Audio (inmiddels Xtreme) knopen voor bediening van de software en eventuele audio-in. De Remote heeft alleen een digitale output, geen input.

Hoe kan ik nu e.e.a. syncen? De nieuwe laptop zal meerdere USB poorten en eventueel een FireWire poort hebben. VST System-Link maakt gebruik van digitale I/O. Toch? Zijn er andere wegen naar Rome? Moet ik rekening houden met extra hardware om de twee laptops samen te laten werken?
 
VST Link werkt alleen via digitale geluidskaarten met ASIO drivers. Met in/output dus.
Maar het mooie is dan wel dat je sampleaccuraat kunt werken. En nog eens superstrakke midi hebt.

Anders moet je via het netwerk dat ding van FXpansion eens proberen. Aan te bevelen is een 100mbit verbinding.
Die heeft meer latency dat wel.

En een PIII1Ghz laptop zal wel een softsampler plus evt FX aankunnen. Maar ik gok dat als je SX2 op die bak hebt draaien je niet zo snel nog een oudere trage computer d'rnaast gaat gebruiken. Mij bevalt dat nl niet zo.
 
FXpansion? Ik ken alleen teleport van FX-mas (dacht ik)

Werkt overgens prima, alleen die latency.. Ze beweren dat ze een nieuwe techniek van bufferen hanteren in deze plug, waardoor de latency niet merkbaar is, maar dat is lulkoek. Weet niet hoe het in de recente versies is trouwens. Wel benieuwd naar, want verder werkt hij prima.
 
Back
Top