OhmBoyz Quad Frohmage software filterbank plugin

ss00-preview.jpg


De Franse OhmBoyz hebben weer een nieuwe plugin op de markt gezet: de Quad Frohmage.... een software filterbank met 4 filters die je in allerlei configuraties met elkaar kan verbinden. Verdere specs:

----------------------

>30 filter modes for each of those filters

>Advanced LFO module with 10 LFO types, Sample and Hold and smoothness control

>Advanced Envelope Follower module with Attack, Hold and Release settings

>Advanced XADSR module with and extra Sustain time parameter and an incredibly handy Sensitivity setting

>Apply those modulators to any parameter you want - even the three at the same time, using a factor from -1 to +1

>Easy BPM synchronization for all the modulation parameters - not only LFO but actually any parameter related to time (like ... say ... attack ... decay ... do you get it ?)

>Handful Copy and Paste feature to duplicate modulation parameters

>Advanced GUI full of live-dedicated features, such as flying knobs, preset morphing, and grouped parameters...

>Advanced MIDI support with autobind feature and fast configuration

>Modulation can even been driven by a MIDI keyboard, with either velocity or tone. In this last case, you have the possibility to adjust the frequency of the filter to the corresponding note.

--------------

Formaten: DirectX - VST2 - RTAS - MAS, zowel voor Mac als PC, ook OSX en zelfs BeOS en Winamp support...

Prijs: 149 euro, de standalone versie is gratis, en dat geldt voor al hun plugins......van alle plugins zijn netjes demos te downloaden. De site is wel een beetje vaag dus ofwel eerst een joint roken of gewoon goed zoeken ;)

http://www.ohmforce.com/products/pcat.php?pcat_id=6

Olaf
 
Wow. Die gasten van Ohmboyz kennende is dit supervet. Ik ben al helemaal gek van de delay plugin van hen. Echt de meest gefreakte shit maak je daar mee. Qua prijs kan ik ook alleen maar buigen voor die gasten!

Vanavond ff testen dit speelgoed.
 
er zijn serieus al mensen die hun sherman filterbank willen verkopen....... ;)

ben het helemaal met je eens..er gaat geen track bij mij voorbij of die ohmforce delay zit er in...... zo lekker die overstuurde degraded dub delays die je daarmee kunt maken..... hun nieuwe phaser is trouwens ook te gek!

Olaf
 
wow, idd, de ohmboys jongen zijn de beste VST pluginbouwers, ik gebruik ook heel vaak de delay, echt super... en hier zat ik echt op te wachten, want wat is er nu qua softwarematigfilteren? Helemaal niets... en idd, nu heb ik ook geen sHERMAN meer nodig.. super ! :)
 
een filterplugin die volgens mij alleen in duitsland echt bekend is: Zap filter...ook helemaal niet slecht:

http://www.d-dev.com/zapfilter2.html


en de filtrator in de nieuwe TC Works native pack 3 is ook echt niet verkeerd kan ik vertellen ;)

Olaf
 
heb ff de previewtjes beluisterd en vond ze niet echt bruikbaar, veels te ver , maar ja ff de demo downen en checken die handel hehe
 
Origineel geplaatst door marcuuu
Ziet er zeker cool uit messchien komt er wel een HW vesie


Nou dat denk ik niet!
Waarom zouden ze ? Ze hebben meer kennis in het programmeren dan zouden ze een VA filter bank maken met het progje erin gebouwd en alleen maar Hardware knoppen erop dan kun je net zo goed zelf voor dat geld een MIDI Controller kopen.
En ik denk (persoonlijk) dat je met een VST effect meer flexibiliteit hebt.
 
Back
Top