A5000 sampler -> Win XP problemen

MokuM

Jwz
Lid sinds
28 mei 2005
Berichten
1.395
Locatie
Zaandam
Sinds gisterenochtend probeer ik mn A5000 Sampler aan de PC te koppelen dmv een SCSI-kaart (Adaptec 2904.) T begon met blauwe schermen (Met de Adaptec 2940AU) maar kom steeds een stapje verder. Maar nu zit ik echt vast:

Wat ik wil:
Samples heen en weer jensen tussen de Sampler en XP zonder gebruik te hoeven maken vd SCSI-cdROM vd sampler. Dus ik heb de A5000 direct op de SCSI-kaart aangesloten.

Voorbereidend werk:
ASPI v4.71 driver geinstalleerd
A5000 instellingen aangepast (Bulk Protect op OFF)
XP heeft de SCSI-Kaart automatisch geinstalleerd, geen problemen.
A5000 heeft laatste OS (v1.50)

Wat ik doe:
-Gezocht naar Disky a3k, niet gevonden.

-Ik had de Wavelab 5.0 Demo geinstalleerd, die doet weinig, herkent de A5000 maar half.

-Ik had SMDIheaven geinstalleerd, die doet wel Receiven maar niet Senden om onduidelijke redenen.

-Ik had de Zero-X BeatCreator 3.32 Demo geinstalleerd, nou lijkt die wel te werken aangezien ie de sampler herkent en ook de instellingen accepteerd... Ik kan Receiven maar Senden is in de Demo niet mogelijk dus of dit werkt weet ik niet, een illegale (:smeris:) versie heb ik niet kunnen vinden en de developer's site is niet meer in gebruik dus houd t daar op.

Dus ik zit vast.... Zou t de kaart zelf kunnen zijn? ik heb nog wel een Adaptec AHA-2940Ultra Wide maar die heeft 68pins conn. en de sampler 50pins, kan ik daar een verloop tussen bouwen of zo?

Help! :D

Afzender een SCSI n00b :yamaha:
 
Het isme niet helemaal duidelijk, maar het is je dus wel gelukt de scsi kaart te installeren. Zodra je de AxK er dan aanhangt, en je hebt een hd in je yammie, dan wil xp (aantal partities op yammie hd) X nieuwe apparaten installeren.
Deze installaties niet wegklikken, maar gewoon laten doorlopen en aan het einde op OK drukken.

Dan uiteindelijk werkt het. Ik werk zelf met soundforge en dat werkt prima, alhoewel het soms niet wil lukken. FF opnieuw opstarten en voila!
 
Probeer eens met Yamaha's tiny wave editor (TWE) . Dit programma vind je nog wel ergens op het web. Met m'n A3000 gaat dit allemaal heel erg traag ik hoop voor je dat de A5000 wat sneller is ...
 
Het isme niet helemaal duidelijk, maar het is je dus wel gelukt de scsi kaart te installeren. Zodra je de AxK er dan aanhangt, en je hebt een hd in je yammie, dan wil xp (aantal partities op yammie hd) X nieuwe apparaten installeren.
Deze installaties niet wegklikken, maar gewoon laten doorlopen en aan het einde op OK drukken.

Yep, heb ik gedaan.

Dan uiteindelijk werkt het. Ik werk zelf met soundforge en dat werkt prima, alhoewel het soms niet wil lukken. FF opnieuw opstarten en voila!

SoundForge had ik nog niet geprobeerd, net dus de trial gedownload en die Send idd wel naar de A5k maar bij Receiven crashed ie... Ik ben allang blij dat ik iets gevonden heb wat kan Senden :D

Toon schreef:
Probeer eens met Yamaha's tiny wave editor (TWE) . Dit programma vind je nog wel ergens op het web. Met m'n A3000 gaat dit allemaal heel erg traag ik hoop voor je dat de A5000 wat sneller is

Die ga ik ook ff proberen dan.

Bedankt zover
 
Ja ja deze kan op :slotje:

TWE werkt 100% :) stom zeg dat ik die niet eerder was tegengekomen op Gookol.

Zo, en nou lekker samplere.

En Bedankt! :okdan:

:yamaha: hehehe Yamaha
 
Back
Top