Commodore one

ooit welleens gehoord van de Commodore one? misschien is dit ook wel een beetje tweakers.net achtig maar voor de SID fans is dit wel leuk.

The Commodore One computer is a 2002 enhanced adaptation of the Commodore 64 -the most sold of any computer model (Guiness book of World Records) While retaining almost all of the original's capabilities the Commodore One adds modern features, interfacing and capabilities and fills a sorely needed gap in the hobbyist computer market.

The estimated price will be only $200 USD.

(user will need to supply micro ATX style case, ATX power supply, drive(s), PS/2 keyboard, mouse and SVGA capable monitor.)

c1.gif


op de site staan alle specificaties van het moederbord. de belangrijkste voor ons is van de sid:

MonsterSID Audio

· Classic SID Emulation (including address mirroring)

· Monster SID Mode

· 16 stereo SID voices (1-8 left, 9-16 right)

· Sync and Ring Modulation and filtering on all voices

· Extra voices mapped in order after the first three

· DMA audio

· 8 Stereo voices (4 left, 4 right)

· 64k internal sound memory (sound or instruments) as well as access to main CPU memory for playing DMA clips.

· Variable sample playback rate.

· Audio resolution of 8 bits

· DMA segment playback can be either continuous (loop) or one-shot (note/segment)

het gaat hier echter wel om een emulatie, dus dat is eigenlijk wel minder. maar ja, voor de sid/commodore fan is dit toch wel leuk dacht ik zo.
 
Dus eigenlijk hebben we het over een C64, met verbeterde weet-ik-veel-allemaal,
in een modern jasje? dus met harddisk, pci-slot, e.d. verwisselbare/uitbreidbare componenten dus
en die relaxte Sid-chip. woow :halleluja
 
Wazig, een super commedore 64.
Een soort SID station, maar dan anders.

:confused:
 
ho wacht ff, ze hebben t hier over een sid emulatie.....maar wat ze precies emuleren weet ik niet, of t nou alleen een emulatie is van hoe de chips benaderd moeten worden of dat t gewoon een complete emulatie is van de gehelde SID chip. als je op dat moederbord kijk zie je ook niet zo snel een sid chippie zitten.
 
bovendien is die chip niet meer te krijgen.

Elektron heeft voor de SIDstation de laatste ladingen die ergens stonden te verstoffen nog weten te bemachtigen.
Dacht ik toch.
 
Origineel geplaatst door dob
bovendien is die chip niet meer te krijgen.

Elektron heeft voor de SIDstation de laatste ladingen die ergens stonden te verstoffen nog weten te bemachtigen.
Dacht ik toch.
Zulke dingen moet je nooit geloven... Alle SIDs zouden op zijn, alle CEM3340s zouden op zijn... onzin... Alle onderdelen van een 303 zijn op..
Ze proberen gewoon een kult te kweken. Niets is op, alles is te koop... Als je het niet kunt vinden op internet dan kun je altijd hier terecht: http://www.senso.dds.nl
 
Origineel geplaatst door actionHank
wat is een pogasys?

ja ik ben ook wel benieuwd....een google en dejanews search geeft niet echt resultaat

Olaf
 
maar wat ze precies emuleren weet ik niet, of t nou alleen een emulatie is van hoe de chips benaderd moeten worden of dat t gewoon een complete emulatie is van de gehelde SID chip. als je op dat moederbord kijk zie je ook niet zo snel een sid chippie zitten.

Zoals je kan lezen op die site, zijn er 2 sockets voor echte SID chips voorzien - Je kan toch gewoon een oude C64 voor een paar eurookes kopen en die chip er uit plunderen ? - Je kan dan alle sounds van de echte SID gebruiken - ( 2 zelf )

Ik denk er ook aan om dat eens te proberen maar ik zou eerst moeten weten of dat allemaal we goed aanstuurbaar wordt en of er 'deticated' software voor komt.
 
Back
Top