Mijn eerste track op SF !!

MARCO2

my soul is my music
Lid sinds
23 september 2004
Berichten
541
Locatie
harmonie met de huismijt
Na enige jaren lid te zijn moest het er een keer van komen...
M'n eerste track op SF !

http://savefile.com/files/1173854

Ok..ik vindt het ook altijd irritant om eerst een track te moeten downloaden, maar weet niet hoe het anders moet.
Webspace regelen was al een heel gedoe voor mij.:(:D:doei:
 
Laatst gewijzigd:
No samples, no computer used!!

Gebruikte gear: Acces Virus-B, Korg ER-1, TB303 en de MAM SQ-16 als sequencer. Opgenomen met een Korg 1600 mk2.

Redenen om een track te plaatsen:

- uiteraard om te laten horen waar ik nou in hemelsnaam mee bezig ben8o)...dat ik dus best weleens serieus muziek maak en niet uitsluitend een gear-junk ben.
- om eens een keer het hele pad te bewandelen van maken-->branden-->omzetten naar MP3 en vervolgens op het net publiceren.
- ook lid worden van buma-stemra heb ik maar gelijk geregeld, evenals de track vastleggen/beschermen.

Ben benieuwd wat julie ervan vinden. Ik wou gewoon iets simpels maken met als reden bovenstaande apparatuur te leren kennen en bovenstaande redenen. Vind het zelf al met al best weel grappig geworden.
 
Laatst gewijzigd:
crea hok

crea hok

Gemaakt bij m'n vriendin thuis...vandaar de uitdaging om geen PC te gebruiken.
(werk thuis met een Atari ). Lukt best zonder computer maar je hebt wel een hoop notitie blaadjes nodig:D
 

Attachments

  • Afbeelding 044.jpg
    Afbeelding 044.jpg
    32 KB · Bekeken: 46
Heb eens ff geluisterd :D,
complimenten , klinkt lekker clean en spacy,

als ik commentaar moet geven zou ik iets met die beats doen,
die klinken me iets te cliche.. en vindt dat er ook wel wat zwaars
in mag, donkere diepe bastonen hier en daar...

,maar als je hem zo hou dan vindt ik t ook nog steeds een goede
track want hij klopt voor mijn gevoel wel, misschien dat ik me teveel
inbeeld wat ik er nog mee zou doen :P!

:dj:
 
Nou vooruit...nog eentje met licht uit...altijd mooi:peukie:
 

Attachments

  • Afbeelding 062.jpg
    Afbeelding 062.jpg
    40,1 KB · Bekeken: 47
Thanks elekrofunk!
Dat van die beats klopt wel ja. Eerlijk gezegd wou ik er niet te veel tijd aan besteden. Aangezien alles zonder computer gemaakt is kan je je voorstellen dat het best wel veel werk is alle sequences in te kloppen in de sequencer. Heb op de Electribe paar patterns gemaakt en deze gebruikt. Thuis heb ik een 909 staan en had ik echt een complete ritme track kunnen maken.
Heb wel alle geluiden( zowel drums als synths vanaf scratch gemaakt ).
 
leuk trackie, alleen jammer dat de 303 niet wat intensiever gebruikt is, ook staat ie vaak net iets te zacht vindt ik ..
 
Nou vooruit...nog eentje met licht uit...altijd mooi:peukie:


Nu nog je camera stil leren houden... 8~

ook lid worden van buma-stemra heb ik maar gelijk geregeld, evenals de track vastleggen/beschermen


Het lid worden van Buma Stemra en het vastleggen van je werk heeft totaal geen enkel nut als de tracks niet uitgebracht gaan worden. Het is eigenlijk alleen maar zonde van je lidmaatschapsgeld en voor B/S alleen maar database-vervuiling.

Registreer je pas bij B/S als je je werk door een label laat uitgeven en je een contract hebt bij een publisher (of evt. in eigen beheer gaat publishen), want eerder heeft gewoon geen nut!
 
resonance: ik hou inderdaad ook wel van die heerlijke scheurende 303-lines, maar op een een of andere manier vond ik de 303 ergens stiekem op de achtergrond wel wat hebben. Volgende keer een echte Aciiiiiiiid-track!:)

geschirrspuler: wist je dat jij degene bent die me over de streep getrokken heeft
je hebt me een keer een P.B. gestuurd nadat ik bekent had nog nooit een track gepost te hebben:D

subgrover: tja, dat had ik eigenlijk wel begrepen ja. Elke burger heeft zowieso het zgn. "auteurs-recht". Maar misschien dat ik door het lidmaatschap nu een soort stok achter de deur heb....ach misschien zeg ik het wel weer op ook ja..

bedankt voor het luisteren allen:okdan::dj:
 
De track op zich had mooie stukken....de overgangen vond ik wel iets te karig. Ook al speel je met alleen lossen dozen, probeer wat overgangen te maken die los staan van 16 steps, dan vloeit alles wat beter.
Maar wel leuk om iets rauwere/diepre sounds te horen hierzow.

Dus op naar de volgende track:)

grtz Bruce
 
als complete track voelt het nog niet echt af, zowel qua structuur als qua sound. Maar ik vind dat er wel toffe melodieën en sequences inzitten.
Ga je het nog verder uitwerken?
 
Ja misschien ga ik er wel mee verder ja. Maar dan ga ik er wel thuis mee verder.Dan heb ik de beschikking over een mengpaneel en m'n atari.(en nog een aantal monsters:D)
Was ook eigenlijk niet de bedoeling om een compleet nummer te maken. Wilde gewoon iets van een snippet maken en vervolgens flink met de harddisk-recorder stoeien en de sequencer om deze goed te leren kennen/gebruiken. Dat is iedergeval wel gelukt nu:geslaagd:.
Maar al met al vind ik het zelf ook wel een pakkend melodietje geworden, dus ik denk dat ik het nog wel een keer ga uitwerken ja.
 
Goed gedaan. Vind deze track heel goed. Maar inderdaad hier en daar nog wat bijschaven misschien? Maar al bij al de track klinkt!
 
Je gebruikte gearlist ziet er veelbelovend uit, dus ik heb hem even geluisterd. Allereerst vind ik je synthlagen niet altijd even goed bij elkaar passen. Daarnaast heeft het nummer een wat rommelige/chaotische samenhang. Ik ben geen acid-kenner dus het zou kunnen dat het daar mee te maken heeft, maar toch staat het me niet echt aan. Je beat is zoals electrofunk al zei een beetje standaard, had wel wat wilde percussie bijgekund opzich. Over het algemeen geen slechte track, het is sowieso al gaaf dat je hem 100% analoog gemaakt hebt maar ik zou er toch hier en daar nog wat aan doen. :)
 
Hey thanks! Ja heb je allemaal wel gelijk in ja.
Misschien dat ik de track nog eens ga uitwerken, maar voorlopig ben ik hem ff helemaal zat:D
Heb thuis nog een nummer klaar liggen welk nagenoeg helemaal af is. Ga die eerst maar eens afmixen nou ik weet hoe de Korg( HD rec )werkt.
 
Back
Top