Psytrance 2 tracks

Het klinkt aardig hoor. Wat er in de twee nummers zit is allemaal best leuk. De bug-achtige sounds zitten goed in elkaar. Het klinkt nu alleen als een soort basis waar je nog een melodisch of harmonisch element in kunt plaatsen. Zoals het nu is heb je materiaal voor 1 á 2 minuten muziek uitgespreid over iets van 10. Daardoor blijft het allemaal nog een beetje hangen in hetzelfde, en opbouw of climax is nog niet aanwezig.

Het is misschien een stijl of genre vereiste (er is weinig psytrance die mij heel lang weet te boeien), maar is het een idee om er iets méér mee te doen? ;)
 
klinkt al enorm goed hoor


ik had in die caramelic graag wat meer zaagtand gehoord in die melodie naar het einde toe, iets alpha juno achtig door bandpass ofzo, zodat het ietsje vocaal klinkt als je weet wat ik bedoel..

verder nog wat je mix oppompen. zulke muziek komt best tot zn recht met een zo ruim mogelijk frequentiespectrum


wat heb je gebruikt?
 
Goede effecten gebruikt leuke bleeps
ik vind de tweede leuker
blijft oeggm wel een beetje hangen dus dramatischer changeren
knip knip schuif .... 3 min versie proberen te maken ...
ofzow,
maar bovenal :okdan:
 
Leuk op de LSD zoiets... lol

Heb het zelf al een aantal keren geprobeerd. Maar het lukt me nooit. GOA is beetje 'n raadsel voor munnu 808..
 
Origineel geplaatst door minoelec
Leuk op de LSD zoiets... lol

Heb het zelf al een aantal keren geprobeerd. Maar het lukt me nooit. GOA is beetje 'n raadsel voor munnu 808..

En dat zelfs na zo'n prachtige poetsbeurt! Ik snap er geen ruk van. :confused:
 
Heb alleen je eerste track geluisterd en klinkt idd best leuk. Het mist nog net iets spannends waardoor je track echt opvalt, maar dat heb ik meestal met goa / psytrance

Ik vraag me wel al tijden af waar die typische goa kick nou uitkomt? Veel hoog, lekker kort en vette punch en als je het hard hoort stampt het toch flink door.
Waar komt die kick uit?
 
Origineel geplaatst door dsil

Ik vraag me wel al tijden af waar die typische goa kick nou uitkomt? Veel hoog, lekker kort en vette punch en als je het hard hoort stampt het toch flink door.
Waar komt die kick uit?


meestal gewoon synthkicks, zijn imo toch de beste.

er besta een tutorial van infected mushroom om in soundforge zulke kicks te maken..

veel psytrance kick zijn ook bewerkte 909 samples.
 
Origineel geplaatst door rvooh
meestal gewoon synthkicks, zijn imo toch de beste.

er besta een tutorial van infected mushroom om in soundforge zulke kicks te maken..

veel psytrance kick zijn ook bewerkte 909 samples.

Toch wel?! Ik moet altijd aan een opgepitchte en bewerkte 707 kick denken als ik psytrance hoor!
 
Origineel geplaatst door rvooh
meestal gewoon synthkicks, zijn imo toch de beste.

er besta een tutorial van infected mushroom om in soundforge zulke kicks te maken..

veel psytrance kick zijn ook bewerkte 909 samples.

Grappig ! Ik heb ooit via die link m'n eerste geluid gesynthetiseerd. Is idd een goeie manier. Ik vind het trouwens met Wavelab iets beter klinken en makkelijker gaan gewoon

Tegenwoordig haal ik alles gewoon uit de Virus TI, daar zit die typische goa-kick ook in :)

M'n Yamaha CS2X is trouwens ook een iedeale goa bak, vooral voor de basslines
 
Origineel geplaatst door dsil
Toch wel?! Ik moet altijd aan een opgepitchte en bewerkte 707 kick denken als ik psytrance hoor!


er zijn soorten natuurlijk

als het maar kort is ..
ik dacht nu even meer aan zure goatrance enzo.. daar hoor je veel 909 (samples) in..

uiteindelijk valt elke kick wel te kneden tot een psykick..
 
Hoi Allemaal,

Nogmaals bedankt voor de reacties.
De kicks die ik gebruik heb ik als sample.
Ik heb nog de niet moeite genomen om zelf een kick te maken of een bestaande te bewerken.

Groeten, MeThOxY :biertje: :peukie:
 
Back
Top