Iets om af te maken?

Zeker uitwerken die handel Sander. Dit klinkt erg prettig en verdient het om in een song gegoten te worden. Misschien met mooi vocoder dingen...
 
Ik ben al weer een stuk minder enthousiast over dit stukje muziek. Inmiddels 3 ideeën verder. Allemaal geen nummers geworden. Denk dat dat ook nog zelden gaat lukken helaas. Dat ging vroeger toch wat beter.
 
Origineel geplaatst door sander
Ik ben al weer een stuk minder enthousiast over dit stukje muziek. Inmiddels 3 ideeën verder. Allemaal geen nummers geworden. Denk dat dat ook nog zelden gaat lukken helaas. Dat ging vroeger toch wat beter.

ah. ik ken dat. Je word te kritisch op je eigen werk. Heel normaal verschijnsel helaas.. Afmaken!
 
Origineel geplaatst door sander
Ik ben al weer een stuk minder enthousiast over dit stukje muziek. Inmiddels 3 ideeën verder. Allemaal geen nummers geworden. Denk dat dat ook nog zelden gaat lukken helaas. Dat ging vroeger toch wat beter.

zeker normaal verschijnsel maar je er zeker toe zetten om het toch af te maken! Ideeën zijn goed, maar niet altijd te veel kritiek op jezelf en je track hebben... Althans of het moet natuurlijk echt bagger zijn maar dat is het opzetje in mijn oren iig niet!

Als ik iedeeën krijg voor bijvoorbeeld hetzelfde nummer dan leg ik de diverse ideeën daadwerkelijk vast en naast elkaar meestal, zeg 8 van de 10 keer dan is de 1e (master) toch meestal het beste. Ook al lijkt het met de diverse ideeën niet zo te zijn op dat moment...

Kortom altijd proberen een track af te maken...
 
Origineel geplaatst door cns

Kortom altijd proberen een track af te maken...

Proffesioneel muziek maken is 10% inspiratie en 90% keihard werken (zei de amateur;)), je moet gewoon niet te lang doen over een nummer denk ik.
 
Klopt, voor een nummer moet je redelijk snel alle ingrediënten gevonden hebben anders wordt je het zat en ga je weer aan iets anders beginnen. Ik ben meestal opzoek naar te veel ingrediënten of kan niet kiezen tussen melodieën. Je kent het wel, je hebt ene basis van bijv een baslijn, ritme en een akkoord. Maar voor de overige melodien zit je maar op het klavier te spelen en alles klinkt ok, maar kiezen ho maar en na een aantal uur ben je nog geen stap verder.
 
schuif al je experimenten aan de kant als je vastloopt en beluister ze nog eens na een paar weken...
van alles wat je doet leer je wel iets en ooit vallen al die ideetjes samen in een track....zo van " die beats bij dat ene probeersel waren vet maar de rest niet...de bassline haal ik weer uit dat andere probeersel want die was wel vet en de rest weer niet"...snaps?...
ik heb deze manier van werken ook pas sinds een jaar ontdekt en 't werkt heel bevrijdend als voor je gevoel niets meer "moet"..ik wilde ook altijd perse een idee uitwerken tot een volledige track omdat 't dan zonde was van alle goede ingredienten..maar da's zo fokking frustrerend dat de lol van "muziek maken" er af gaat...en da's belangrijker dan een track maken.(voor mij dan)
 
Back
Top