Varierende Hardstyle Bassdrum

@NessPJ: ik vindt de lead sound niet zo, kick klinkt wel lekker!

Thanks voor je feedback.
Ja, die lead sound is wel een van mijn mindere (vind ik zelf ook).
Kick ben ik best tevreden over, echter moet mijn sublaag nog steeds wat heftiger.

Die kicks die je poste vind ik trouwens echt niet slecht klinken. Wat dikkere subbass eronder en gas op de plank! :P

Als ik 1 ding heb gemerkt is het, dat de juiste shape en verhouding van het sublaag heel erg bepalend is voor een goeie hardstyle kick.
Ik heb zelf alleen het probleem dat mijn sublaag (gebruik meestal Sylenth1) enorm veel energie / RMS power uit de track snoept waardoor de gehele afmix als maar zachter moet worden gezet.

Om trouwens even terug te komen op de losse onderdelen en kick synthese...ik gebruik deze methode ook.
Bijna alles wat ik maak komt uit Sylenth1.
De kick uit mijn snippet bestaat uit 4 lagen.
1 Tail met distortion, 1 Subbass kick en 2 Tock lagen.
Tail, Subbass en 1 tock laag zijn allemaal gemaakt met Sylenth1, Camelphat (soms meerdere) en wat EQ's.
(Subbass probeer ik zo puur mogelijk te houden, maar klein beetje van de juiste distortion geeft hem toch een iets betere klank vind ik).
De 2de tock laag is een Kontakt Sampler met meerdere percussie samples op elkaar gestapeld en afgemixed (ook hier weer EQ en een tikkeltje distortion).
 
Nee, maar ik kan wel met 99 % zeker zeggen dat je zulke kicks niet uit microtonic haalt. De basis (lees droge sound) is gewoon te zwak. Je krijgt hem dus nooit echt krachtig.


Je kan OVERAL kicks uit krijgen. Dus ook (voor een deel) uit microtonic. Onzin dat dit niet krachtig genoeg zou. Gewoon goede compressie en eq toepassen (en natuurlijk evt. andere aspecten;)).

:W
 
Je kan OVERAL kicks uit krijgen. Dus ook (voor een deel) uit microtonic. Onzin dat dit niet krachtig genoeg zou. Gewoon goede compressie en eq toepassen (en natuurlijk evt. andere aspecten;)).

:W

Ik heb er nog nooit een spectrum analyzer bijgehaald....maar ik kom met microtonic nooit zo laag als met andere synths. (Subbass layers haal ik daarom ook echt nooit uit microtonic).
En tja...luister naar de snippets die erol poste, die klinken niet al te slecht vind ik.
Nog een leuk weetje: Stuback haalt zijn kicks ook voor een deel uit microtonic.
 
Nee, maar ik kan wel met 99 % zeker zeggen dat je zulke kicks niet uit microtonic haalt. De basis (lees droge sound) is gewoon te zwak. Je krijgt hem dus nooit echt krachtig.

Virus b / c

Spreek je uit eigen ervaring? Ik ben wel benieuwd dan hoe jouw kicks uit een Virus B of C klinken. Een onderliggende sub-bass zou ik wel uit een andere Synth halen dan Microtonic.
 
Je kan OVERAL kicks uit krijgen. Dus ook (voor een deel) uit microtonic. Onzin dat dit niet krachtig genoeg zou. Gewoon goede compressie en eq toepassen (en natuurlijk evt. andere aspecten;)).

:W

Je kan inderdaad overal kicks uit halen, maar dat hardware krachtiger is dan software is gewoon een feit. En om hele krachtige kicks te krijgen heb je toch echt een goede basis nodig. Een kiezel kan je zoveel poetsen als je wilt, een diamand wordt het nooit.

Jij mag het natuurlijk anders zien, maar die discussie is al 100 keer gevoerd en ga ik niet nog een keer voeren.
 
Spreek je uit eigen ervaring? Ik ben wel benieuwd dan hoe jouw kicks uit een Virus B of C klinken. Een onderliggende sub-bass zou ik wel uit een andere Synth halen dan Microtonic.

Deels eigen ervaring, deels gebasseerd op mailings met producers. Michel Pollen geeft aan alleen met hardware te werken. Dit staat in een interview dat met hem gehouden is (bron: http://theharderview.com/interview/interview-michel-pollen-aka-the-pitcher/)

"Aspiring producers may want to know what has led to such a success story. Pollens favourite studio equipment include a Sony DMX R100 mixer and two Access Virus Bs. “I never use softhsynths. Contrary to that, I use the Cubase Quadrafuzz in just about every track."

En ik denk dat we allemaal weten waar - kwalitatief gezien - de meest goede producties vandaan komen 8) Misschien dat sommigen zich afvragen waarom ze geen ti gebruiken: een virus b/c klinkt warmer en minder digitaal.

Bas van NC geeft ook aan dat er verschil in zit: "Ik ben groot voorstander van hardware synths omdat je het verschil met softsynths duidelijk hoort."

Iedereen moet verder zelf weten wat hij of zij gebruikt. Als je denkt dat je met een softsynth hetzelfde resultaat te kunnen bereikt, ga dan daarmee aan de slag. Maar laten we a.u.b. niet weer de oude hardware vs software discussie voeren :okdan:.
 
Je kan inderdaad overal kicks uit halen, maar dat hardware krachtiger is dan software is gewoon een feit. En om hele krachtige kicks te krijgen heb je toch echt een goede basis nodig. Een kiezel kan je zoveel poetsen als je wilt, een diamand wordt het nooit.

Software is krachtig genoeg om degelijke kicks te maken!
Het verschil ga je echter wel snel horen als het om leads/pads etc gaat.


Atm bezig met dit:
http://www.speedyshare.com/files/24280222/PD-Untitled4.mp3

Waarschijnlijk ga ik de melodie nog even aanpassen, aangezien ik hem te blij vind.
 
Atm bezig met dit:
http://www.speedyshare.com/files/24280222/PD-Untitled4.mp3

Waarschijnlijk ga ik de melodie nog even aanpassen, aangezien ik hem te blij vind.

Je lead melodie is in mijn ogen niet al te blij hoor, maar hij vraagt wel om een agressievere en dikkere synth vind ik (of ondersteuning).
Ook de kick klinkt niet verkeerd.
Ik ben nu echter wel nieuwsgierig waar je op afmixed, want dit is nu al de 3de / 4de snippet die ik van je hoor welke erg wollig klinkt (te weinig dynamiek in de afmix).
 
Je lead melodie is in mijn ogen niet al te blij hoor, maar hij vraagt wel om een agressievere en dikkere synth vind ik (of ondersteuning).
Ook de kick klinkt niet verkeerd.
Ik ben nu echter wel nieuwsgierig waar je op afmixed, want dit is nu al de 3de / 4de snippet die ik van je hoor welke erg wollig klinkt (te weinig dynamiek in de afmix).

+1

No offense, maar je mix is echt belabberd slecht.
 
Misschien dat sommigen zich afvragen waarom ze geen ti gebruiken: een virus b/c klinkt warmer en minder digitaal.

omdat de meeste die een TI hebben.. alles via de Usb doen...(compleet digitaal)
je kan ook een (analoge) output pakken en die in je soundcard prikken..
na mijn mening klinkt dit al minder digitaal ;)

maar indd.... een virus b/c klinkt net even wat anders
 
omdat de meeste die een TI hebben.. alles via de Usb doen...(compleet digitaal)
je kan ook een (analoge) output pakken en die in je soundcard prikken..
na mijn mening klinkt dit al minder digitaal ;)

maar indd.... een virus b/c klinkt net even wat anders

Van wat ik altijd gelezen en gehoord heb is het gebruiken van je outputs op je TI beter omdat het USB signaal in vergelijking iets in de hoge freq's schijnt te 'mankeren'.

Dus niet omdat deze 'warmer' klinkt of zelfs een hardere signaal heeft wat ook weleens wordt beweerd.

TI owners, correct me if I'm wrong :)

Een B of C klinkt velen malen warmer, het is maar net welke klank je wilt hebben ook hoor, sommige tracks hebben een lead die zo schoon klink die kun je op de Virus C bv haast niet zo maken.

(niet dat de C een vies geluid heeft of zo hoor ;) )
 
Je lead melodie is in mijn ogen niet al te blij hoor, maar hij vraagt wel om een agressievere en dikkere synth vind ik (of ondersteuning).
Exact wat ik al heb aangepast. :)
Toch stiekem voor een andere melodie gegaan......

Ik ben nu echter wel nieuwsgierig waar je op afmixed, want dit is nu al de 3de / 4de snippet die ik van je hoor welke erg wollig klinkt (te weinig dynamiek in de afmix).
Klopt, op dat vlak heb ik dan ook nog wel wat te leren! ;)
Maargoed, al doende leer je hé!
Thx.
 
Eyooooo ben er weer en heb iets gemaakt wat meer radicalz z'n style is :P

btw ik weet dattie aardig wat punch mist...
 

Attachments

  • Dark Track edit.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 48
question: hoe krijg ik dan een bijlage toegevoegd als ik diezelfde bijlage al in een ander forum hebt gepost?
thnxx :peukie:
 
Oké, dank je wel!

Eens kijken of het nu gelukt is >

Remixje gemaakt van Josh & Wesz:
Lead, Kick, Bass en de Screech komt uit de TI, enkel de (tok)punch, clap en hihat zijn een sample.

Ben nu bezig met een harde reverse kick, zodra dat af is post ik 'm wel ff...

Gr,
Barry
 

Attachments

  • J&W House Muzik Remix2.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 41
Back
Top