Varierende Hardstyle Bassdrum

Oké, dank je wel!

Eens kijken of het nu gelukt is >

Remixje gemaakt van Josh & Wesz:
Lead, Kick, Bass en de Screech komt uit de TI, enkel de (tok)punch, clap en hihat zijn een sample.

Ben nu bezig met een harde reverse kick, zodra dat af is post ik 'm wel ff...

Gr,
Barry


Hah, hij klinkt nog beter dan het orgineel. Respect. :)
 
Oké, dank je wel!

Eens kijken of het nu gelukt is >

Remixje gemaakt van Josh & Wesz:
Lead, Kick, Bass en de Screech komt uit de TI, enkel de (tok)punch, clap en hihat zijn een sample.

Ben nu bezig met een harde reverse kick, zodra dat af is post ik 'm wel ff...

Gr,
Barry

Zo :{ Klinkt goed zeg !
 
Klopt, op dat vlak heb ik dan ook nog wel wat te leren! ;)
Maargoed, al doende leer je hé!
Thx.

Je zou toch denken dat je écht weet waar je mee bezig bent als je jouw replies in elke topic leest... hm

Tip:

Het was niet zozeer je mix, dan wel je sounds die niet goed zijn.
 
Eyooooo ben er weer en heb iets gemaakt wat meer radicalz z'n style is :P

btw ik weet dattie aardig wat punch mist...

Mooie synth!

Jij hebt hebt 't allemaal wel door, klinkt altijd erg netjes wel :)

Je kick is niet af, maar dat zei je al, persoonlijk zou ik die "tok" wat minder hard doen.

Nice.
 
Oké, dank je wel!

Eens kijken of het nu gelukt is >

Remixje gemaakt van Josh & Wesz:
Lead, Kick, Bass en de Screech komt uit de TI, enkel de (tok)punch, clap en hihat zijn een sample.

Ben nu bezig met een harde reverse kick, zodra dat af is post ik 'm wel ff...

Gr,
Barry

Probeer je hoge freq's wat minder te boosten, het overheerst een beetje..

Klinkt wel mooi verders :)
 
Ah, dank je wel voor de positieve reacties!

@avalon, ja ik weet..
Blijf het een raar fenomeen vinden wat ik vaker hoor van producers of mensen met pro audio!
Dit terwijl ik echt niks aan de hoge freqs heb gedaan, het is een rauwe lead uit de ti met alleen de onboard compressor van de virus zelf..
Denk toch dat ik toe ben aan nieuwe studio-speakers, gezien deze bose dingen ook alweer een jaar of 9 oud zijn.
Aldaar het spectrum het ook laat zien dat er best veel hoog in zit, hoor ik het dus niet op mn audio...

Iemand nog wat leuks in de aanbieding? (Geen behringer aub)

Gr,
Barry
 
Ah, dank je wel voor de positieve reacties!

@avalon, ja ik weet..
Blijf het een raar fenomeen vinden wat ik vaker hoor van producers of mensen met pro audio!
Dit terwijl ik echt niks aan de hoge freqs heb gedaan, het is een rauwe lead uit de ti met alleen de onboard compressor van de virus zelf..
Denk toch dat ik toe ben aan nieuwe studio-speakers, gezien deze bose dingen ook alweer een jaar of 9 oud zijn.
Aldaar het spectrum het ook laat zien dat er best veel hoog in zit, hoor ik het dus niet op mn audio...

Iemand nog wat leuks in de aanbieding? (Geen behringer aub)

Gr,
Barry

Kan idd een reden zijn, als je monitoren/speakers niet genoeg hoog weergeven, dan zul je je sounds automatisch daar naar gaan maken.

Probeer anders op marktplaats een setje KRK's te scoren, zijn best goed :)
 
Kan idd een reden zijn, als je monitoren/speakers niet genoeg hoog weergeven, dan zul je je sounds automatisch daar naar gaan maken.

Probeer anders op marktplaats een setje KRK's te scoren, zijn best goed :)
thnx.. dat speakers het belangrijkste zijn mag duidelijk zijn, alleen heb ik hier echt geen rommel staan qua active studio-speakers, maargoed..
zal me eens laten informeren over nieuwe speakers en de akoestiek van mn studio..
marktplaats is zowieso geen optie, aangezien ik weinig tot niks met 2e hands spul doe ;-)

die krk's ja, die heb ik vaker zien staan :D

i keep you updated!

gr,
barry
 
Bose staat nou niet direct bekend om super eerlijke (en in mijn ogen ook niet mooie) weergave.
 
Weer wat zitten breien aan m'n kick, any comments?

@DJBarry: Klinkt heel goed! Ik heb inderdaad ook wel eens gehoord dat het geluid van Bose zo is ingesteld dat laag een stuk meer naar voren komt dan hoog.
 

Attachments

  • hs199.mp3
    1.003,1 KB · Bekeken: 58
hier weer ff wat geprobeerd....
mss kan iemand er wat over zeggen :P
 

Attachments

  • kickies.mp3
    993,9 KB · Bekeken: 60
@Dj Barry

ik zou eerder gaan kijken naar een setje genelecs ipv krk's..
heyy, ja die genelecs schijnen ook goed te zijn idd!
ben vanmiddag even rond wezen touren, bij feedback een hoop goede gezien en gehoord.
kijk nog even verder, dit is een investering dat wel serieus moet worden gedaan, anders blijf ik met het probleem zitten!
zodra ik wat heb gekocht dan horen jullie het!
bedankt voor de moeite iig :halleluja
 
Weer wat zitten breien aan m'n kick, any comments?

@DJBarry: Klinkt heel goed! Ik heb inderdaad ook wel eens gehoord dat het geluid van Bose zo is ingesteld dat laag een stuk meer naar voren komt dan hoog.

Dank je wel Garuve! :D

Ik zou de limiter op je masterbus helemaal uitzetten, en alle sounds vóórdat ze de master-bus in gaan compressen (evt met maximizer) om het geheel wat voller te laten klinken!
een limiter op je master moet je niet willen, beter helemaal niks op je master..
maar als je iets wilt, is een expander, stereoizer of compressor om de boel lekker op te pompen (met beleid) wel weer aan te raden...
al om al klinkt het niet slecht :okdan:
 
hier weer ff wat geprobeerd....
mss kan iemand er wat over zeggen :P
Screech klinkt wel héél erg kaal en slap, maar het is je waarschijnlijk om de kick te doen.
Klinkt niet verkeerd (luister op hp maar goed), maar heb wel het idee dat er nog wat mist. Geen idee wat maar het is m nèt niet zeg maar.
 
Screech klinkt wel héél erg kaal en slap, maar het is je waarschijnlijk om de kick te doen.
Klinkt niet verkeerd (luister op hp maar goed), maar heb wel het idee dat er nog wat mist. Geen idee wat maar het is m nèt niet zeg maar.

Waarschijnlijk wat (sub)bass die aan het einde van de kick terug komt (soort van reverse). Dat zit vaak ook in bijna iedere kick.
Dan word hij warmer en krijg je meer dat pompende effect.
 
hier weer ff wat geprobeerd....
mss kan iemand er wat over zeggen :P

kick klinkt lekker , maar idd het geluidje erachter mag wel wat harder :P

----------------------------

Hier nog een kick van mij (een beetje vage hardstyle maagoedddd xD)
 

Attachments

  • kick22-09.mp3
    877,6 KB · Bekeken: 54
Back
Top