Varierende Hardstyle Bassdrum

Die screech is niet slecht en kun je opzich wel goed gebruiken. (Nog aandikken met wat delay enzo).
De kick (als het er één is?) heeft echt te weinig drive vind ik (hij knalt totaal niet).
--

Nog een stukkie van mij....
(Was het een beetje beu om altijd met nieuwe leads en kicks bezig te zijn...dus heb maar gewoon een poging gedaan om juist een synth/kick na te maken).
 

Attachments

  • Brensnip.mp3
    2 MB · Bekeken: 63
Kheb nog wat getweaked en een tweede tok gemaakt. Na wat soundgoodizer klonk het al iets meer als een geheel, maar nog steeds niet echt wat ik zoek.

Ik hoor hier in de kicks zo'n vertraagde distort in de kraak lijkt het wel, wat ik heb is ook zoiets maar op een andere manier wat slechter klinkt.

Dus effe op een rijtje
1. Tok 1
2. Tok 2
3. Kraak
4. Sub
5. Tok1 + Sub/Kraak
6. Tok2 + Sub/Kraak

Tips zeer welkom.

Groeten, Xeross

Edit: Hmm het klinkt juist minder als een geheel lekker :/

zo kan je ook een kick maken
Zany & Noisecontrollers klooien met een kick

dit is een Poly Evolver toch?

Klinkt toch nog redelijk goed :)
 

Attachments

  • Kickjes.mp3
    502,1 KB · Bekeken: 56
@Homeboy, klinkt goed voor een intro , mischien leuk om na dit stukje nog een kick erbij te doen die er beter uit knalt :P

@NessPJ , je melodie klinkt volgens mij een stuk harder dan je kick (luister op een
headset dus kan het mis hebben xD) maar kick klinkt verder wel goed !

@ Xeross , op die Tok 2 zit veeeeeels te veel distortion , en je maakt het jezelf wel moeilijk met al die losse stukjes :P ,
 
@joeyjoey Jah dat vond ik ook al, denk dat ik het nog is opnieuw moet proberen, maar word er best wel moe van. En wat betreft losse stukjes, lijkt dat tok/kraak/sub apart het beste werkt mits het goed gedaan is.

Vind toch dat ik de goede kant opga vergeleken met m'n vorige creatie
 
Ja nja dat hoort erbij denk ik , ik zit ook altijd dagen lang te kutten en dan komt er niks uit en dan heb je geen zin meer enz..

Waar maak je trouwens je kicks mee ?
 
benw eer eens met hardstyle aan de slag gegaan,gaat hier dus om de kick.. niet om de schreetch :)

gaat al beter
 

Attachments

  • kick test 9-11.mp3
    376,6 KB · Bekeken: 64
@joeyjoey Vooral met Synapse Hydra, moet alleen mezelf nog eens een keer echt verdiepen in een of andere VST zodat ik geen presets hoef te gebruiken als basis.
 
@NessPJ

thnx voor je feedback, ik hoor nu ook dat mijn kick té weinig laag heeft waardoor hij kracht verliest, het is behoorlijk experimenteren om juiste lage frequenties te creëren die op elke geluidsset hetzelfde klinkt. Probleem bij mij ligt hem in de monitoren, die geven té veel laag weer !!

Over jouw stukje:

Eerste wat mij opvalt in je synth id dat hij weinig warmte gevoel geeft, miss iets beter eq toepassen in mid/freq ?!
Je kick is niks mis mee, die knalt er gewoon lekker op los. Alhoewel ik wel er een gevoel bij heb dat ie beter tot zijn recht komt in een iets minder blije melodielijn..

@joeyjoey

Thnx voor je reactie, dat is idd een idee.. Maar ga eerst ff dit een beetje proberen uit te werken, het is nogal chaotisch vind ik :D
 
@xeross: Die melodie is echt epic. Kan me alleen niet voorstellen dat het idee nooit eerder gebruikt is ;-)
 
Het is inderdaad een bekend klassiek nummer en Josh & Wesz - My Bitch of zoiets gebruikt dezelfde melodie.

Nu alleen nog de boel perfectioneren en de hap goed releasen :)
 
@ D-Joriz

Je kick klinkt goed, alleen als ie pitched vind ik hem minder mooi.

@ xeross

Jij pitched je kraak, doen meer mensen dat? Het is toch juist het laag(subbass) die pitched?

Hier wat van mij:

Kick gemaakt met drumazon, camelphat, ohmicide en daarna de kick afgemixt in Adobe Audition(veeeeeeel beter dan de standaard FL EQ)
 

Attachments

  • Diabolic - The Future.mp3
    4,4 MB · Bekeken: 64
@Diabolic: bass klinkt netjes, " tok" mag van mij wel iets minder dof.
@NessPJ: ik vindt de lead sound niet zo, kick klinkt wel lekker!
@xeross: leuk gedaan! waar heb je die sub @ 6sec precies mee gemaakt?

We hebben het hier telkens over het stapelen van verschillende onderdelen, tok, kraak en sub. Toch klinken deze kicks als 1 kick, of lijkt dat zo? Ik heb ook begrepen dat oa Wildstylez zijn kicks maakt in Logic met Microtonic en de Phase Distortion Plug-In in Logic 9...

Kick @


Kick @ 0:14
 
En dat Wildstylez zijn kicks maakt met Microtonic is natuurlijk een fabel. Wellicht dat hij er een snare sound of iets dergelijks uit haalt, maar zijn hele kick komt niet uit microtonic. Je kan een microtonic kick zoveel eq'en als je wilt, echt krachtig wordt het nooit. De basis is helaas veel te slecht.
 
En dat Wildstylez zijn kicks maakt met Microtonic is natuurlijk een fabel. ...

Wat ik heb gehoord is dat Wildstylez echt kicks maakt met meerder lagen Microtonic (betrouwbare bron). Maargoed, ik ben ook niet zo'n ster met Mictrotonic, ik krijg er dit soort kicks uit (zonder samples btw)
 

Attachments

  • Microtonic Kicks.mp3
    325,6 KB · Bekeken: 63
Back
Top