[Gepiel] q rack step seq -> 6 trak

Origineel geplaatst door 6 trak
hoor ik daar OSC --> VCF mod? ;)

Six~Trak ruled!
uiteraard...

yep .. moet je wel de res. redelijk openzetten om dat blikkerige fm/ring mod effect te krijgen ..
 
Origineel geplaatst door MadR
yep .. moet je wel de res. redelijk openzetten om dat blikkerige fm/ring mod effect te krijgen ..
klopt, het filter moet idd wel selfresonaten... het is trouwens een FM verbinding, geen RingMod...

Origineel geplaatst door MadR
gewoon beetje loop freaken ..
veel meer is het ook niet idd :D ik hoor het geluid ook niet daadwerkelijk in iets totaal anders veranderen... maar goed...
 
Origineel geplaatst door 6 trak
klopt, het filter moet idd wel selfresonaten... het is trouwens een FM verbinding, geen RingMod...

klopt maar het klinkt wel zoals een ring mod .. althans op die van me arp odyssey dan .. maar misschien komt dat omdat ie 2 vco's heeft
 
Origineel geplaatst door MadR
klopt maar het klinkt wel zoals een ring mod .. althans op die van me arp odyssey dan .. maar misschien komt dat omdat ie 2 vco's heeft
2 oscs heeft er nog steeds weinig mee uit te staan, het is de schakeling waar het om gaat,

FM is FRQ die FRQ beinvloed
AM/RING is FRQ die AMP beinvloed

bij de Six~Trak beinvloed de VCO FRQ de Cutoff FRQ, dat is dus FM...
daarom is het ook niets voor niets dat je de Reso (de 'AMP' dus van de VCF) flink open moet zetten, als het idd RINGMOD zou zijn geweest had je dat dus ook niet hoeven doen.
 
Origineel geplaatst door 6 trak
2 oscs heeft er nog steeds weinig mee uit te staan, het is de schakeling waar het om gaat,

FM is FRQ die FRQ beinvloed
AM/RING is FRQ die AMP beinvloed

bij de Six~Trak beinvloed de VCO FRQ de Cutoff FRQ, dat is dus FM...
daarom is het ook niets voor niets dat je de Reso (de 'AMP' dus van de VCF) flink open moet zetten, als het idd RINGMOD zou zijn geweest had je dat dus ook niet hoeven doen.

ik doe natuurlijk ook wel eens fm met die 2 osc's op me oddy .. ;)

Voor de rest bedankt voor de uitleg .. ik wist niet dat een ring mod de amp beinvloede ! txs ..
 
Back
Top