[Ambience] Portfolio - Part 1

BigDplayboy

Ouwe rot
Lid sinds
27 oktober 2002
Berichten
821
Locatie
Eindhoven
Hey guys, ik ben voor m'n bedrijfje een portfolio aan het maken en ik heb m'n eerste stukje zo goed als af. M'n portfolio wordt natuurlijk allerlei soorten stijlen, want een portfolio moet een showcase zijn van wat je kunt en hoe breed je het kunt. En daar hoort dit net zo goed bij :)
Let me know what you think... Oja, de topic-titel, tja, ik weet niet waar dit als "stijl" onder valt, dus hou ik het maar als ambience (het is NIET de stijl "ambient" by the way). :z

Hardware:
AKG C3000B microfoon
Deken van m'n bed dat ik over mij en de microfoon hang om reflecties tegen te gaan. Stukken en makkelijker te berekenen dan die prof. akoestiesche sjit ;)

Software:
Synths, sequencing, sampling en recording in: Jeskola Buzz

Credits:
Stemmen: ikke :mega:
Geluids-effecten: m'n adem, een pen en suikerkorreltjes :koffie:

Link:
http://www.tyveer-audio.com/portfolio/Endless_Chase.mp3
 
Laatst gewijzigd:
Klinkt wel leuk. Maar bij dit soort werk moet er passend BEELD bij vind ik om het te kunnen beoordelen. :)
 
Origineel geplaatst door Fles
Klinkt wel leuk. Maar bij dit soort werk moet er passend BEELD bij vind ik om het te kunnen beoordelen. :)
is toch leuker om er zelf iets bij te bedenken....
ik moest aan "it came from the desert" denken...vooral vanwege 't rednek-accent...
de suikersoundfx mag wat meer hoog hebben...:koffie:
 
Origineel geplaatst door cirkelzaag
is toch leuker om er zelf iets bij te bedenken....
ik moest aan "it came from the desert" denken...vooral vanwege 't rednek-accent...
de suikersoundfx mag wat meer hoog hebben...:koffie:

It came from the desert!... ZEKER! :D ... That brings back memories.
Misschien dat ik hier en daar wat geluiden beter af moet mixen idd.

Ik had er ook eerst een monster-achtig geluidje bij (ook gemaakt met ademhalingen), maar dat haalde de mysterie een beetje weg. Zo kun je je eigen fantasie er nogeen beetje in kwijt :)
 
Origineel geplaatst door cirkelzaag
is toch leuker om er zelf iets bij te bedenken....

Dat ook! En dit stukje muziek roept ook bij mij zeker beelden op.
Ik bedoelde meer dat in de praktijk muziek bij beeld wordt gecomponeerd en niet andersom. En dat is dan vooral het geval bij het soort beelden die juist deze track weer oproept. Dat moet je zien als een compliment.

Ik las ook dat BigDplayboy muziek voor games wil gaan maken. Dit zou zo al onder een game kunnen worden geplakt. Goed bezig dus.

:confused:

:peukie:
 
Origineel geplaatst door Fles
Dat ook! En dit stukje muziek roept ook bij mij zeker beelden op.
Ik bedoelde meer dat in de praktijk muziek bij beeld wordt gecomponeerd en niet andersom. En dat is dan vooral het geval bij het soort beelden die juist deze track weer oproept. Dat moet je zien als een compliment.

Ik las ook dat BigDplayboy muziek voor games wil gaan maken. Dit zou zo al onder een game kunnen worden geplakt. Goed bezig dus.

:confused:

:peukie:

Ah, okee, dan snapte ik het verkeerd. Maar dit is inderdaad voor m'n portfolio, voor wanneer ik straks een mailing rond ga sturen naar game- en multimedia-bedrijven. Maar het is dan idd de bedoeling dat ik muziek en geluid maak dat bij beelden van hen komt. Maareh, thanks :mega:
 
Back
Top