[ Trance Remix ] Paul van dyk - For an angel

The Great One

Te Wreed Deze Gebruiker
Lid sinds
10 Maart 2007
Berichten
81
Locatie
Error 404
Hey, een tijd geleden dat ik hier wat gepost heb, hier een remix van een oude klassieker.
B00004WRA8.01._SCMZZZZZZZ_.jpg
 
Tja, zal ik dan maar antwoord geven? :)


De kickdrum vind ik een beetje "ver weg" klinken. Volgens mij zit er reverb en een stereo-effectje op. Zou ik niet doen. Ook krijgt de kick niet genoeg plaats en wordt ie dus weggedrukt door de andere instrumenten. Vooral de string op 3:52 duwt 'm een beetje weg vind ik.
Verder zitten er in de break van 1:10 een aantal volumeschommelingen. Weet niet waar die precies door komen hoewel ik een flanger de boosdoener-vlag om de nek wil hangen als ik het correct heb.

Qua opbouw/feel, tja, het origineel is natuurlijk goeie shit (en zal dat ook wel blijven, hoewel ie wel outdated begint te worden). Maar bij deze versie, vind ik dat het tempo te hoog ligt; het klinkt "te gejaagd". Ook mag het geheel wat meer energie uitstralen door de opbouw van de xlimaxen beter/anders aan te pakken, voor een remix uit 2007 vind ik deze namelijk ook outdated klinken, sorry.

Verder zijn de gebruikte sounds prima in de orde. Ook lijkt, buiten de kick en die volumeverschillen in de breaks, dat het nummer over z'n geheel goed is afgemixt. Ik doe het je niet na in ieder geval, ook zou ik het willen dan nog zou ik er een heel andere draai aangeven, maar wie ben ik :)
 
Klinkt als een experiment met een stereo verbreeder dat fout gegaan is.
Ik hoor allemaal fase fouten zeg maar.
 
Ik vind hem dan weer leuk....

Of hij goed of beter dan het origineel is daar ga ik helemaal niet over oordelen....

nog wat aan werken zeker.....
 
Er zitten behoorlijk mooie elementen in deze track alleen vind ik het als geheel nogal rommelig. Ik vind het pianogeluid verreweg het lelijkst. De pads/string/ambientsfx zijn wel vet (kunnen wellicht wat breder in de mix?) en ook het stuk na 2:30 klinkt dik met dat 2e subtiele synthje en de derde herkenbare v dyk sound. Na 04:35 klinkt het ook weer gaaf en verfrissend. (hoewel die synths niet helemaal goed getimed zijn)

Naja, wel interessant om te luisteren in ieder geval :)
 
oh en dat het zo gejaagd klinkt komt volgens mij ook omdat er geen rustpunten in de track zitten, zo kan de luisteraar nooit ff bijkomen :)
 
Origineel geplaatst door fuse
Klinkt als een experiment met een stereo verbreeder dat fout gegaan is.
Ik hoor allemaal fase fouten zeg maar.

Juist, dat hoorde ik dus
 
Klinkt een beetje als Stock Aitken and Waterman :D Met name door die standaard snare roffels "never gonna give you up"

Ik vind die stereo bass niet mooi (in het begin duidelijk hoorbaar, net alsof hij er achteraan hikt, wat de snelheid van de track doet afremmen). Net of de timing niet klopt. Misschien veroorzaakt door die stereoverbreder, latency of delay die niet helemaal lekker loopt.
 
Laatst gewijzigd:
ik zou die kick houden maar er nog èèn bovenop plakken met diepte dat het echt pakt. een paar geluiden zou ik echt nog eens aan werken, ook aan de hoofdmelodie, bassline in stereo? doe die ma rap mono en breder van klank..

Voor de rest leuke mix, misschien heb je wel mazzel als je het professioneel aanpakt dude. Keep working on it. Het kan wel wat worden...wie ni waagt, ni wint..super!!!

suc6:yamaha:
 
Wreed folks, dat zijn nog eens antwoorden waar ik wat aan heb.
ben het vrijwel met iedreen eens, zeer goede kritiek.

ik neem het allemaal mee, want deze track is nog zeker niet af.
 
Back
Top