Kaossilator

Hey kenden jullie deze al?

Van op http://www.gearjunkies.com

De korg Kaossilator:
"The Kaossilator is a new battery-powered pocket-sized instrument featuring Korg synth sounds alongside innovative performance features.

Powerful sounds & features
KAOSSILATOR comes packed with 100 sound programs that combine Korg’s modelling synthesizer engine with effects from the KAOSS Pad series. Its horizontal axis is assigned to note/pitch, while the vertical axis is assigned to parameters such as: cut-off, feedback, or modulation depth, giving you a wide range of performance possibilities. In addition to classic synthesizer sounds, there are faithfully simulated piano, guitar and trumpet sounds as well as looped and one-shot drum sounds. making the KAOSSILATOR a never-ending source of inspiration to stimulate your creativity.

The KAOSSILATOR offers you a choice of 31 different scales.

The Gate Arpeggiator
Gate Arpeggiator enables you to produce specific patterns of notes in sync with user specified tempos. Then, to get your creative juices flowing, Loop Recording allows you to record a phrase with a specified number of beats to a maximum of two bars (or measures) and add layers to it. For example you can record a phrase using a synth-lead sound, and then overdub bass or drum sounds. You can build up layers of cool phrases by simply repeating this cycle of selecting, playing, and recording sounds."
 

Attachments

  • view_image.php.jpg
    view_image.php.jpg
    42,3 KB · Bekeken: 83
Na het bekijken van het filmpje moest ik onmiddelijk denken aan de yamaha Tenori On. De Kaossilator lijkt wel een soort van budget versie of zo. Ik wou dat ze de gebruiker de mogelijkheid zouden gegeven hebben om zelf de samples en synth sounds aan te passen en te vervangen (net als bij de Tenori) dan zou hij echt enorm plezant geweest zijn om overal mee naartoe te nemen. Ook voor live toepassingen zou dat echt heel erg van pas komen.
 
handig als je zo dronken bent dat je geen keys meer kan spelen, blijf je toch nettjes in de scale....:D
 
Korg probeert gewoon af en toe wat uit.
Lijkt me juist handig voor de mensen die lekker creatief maar toch anders bezig willen zijn.
 
gisteren het demootje gezien, wel leuk initiatief. korg is vernieuwend bezig dat bevalt me.
maar toch is een kp3 misschien wel leuker :)
 
Origineel geplaatst door fuse
Korg probeert gewoon af en toe wat uit.
Lijkt me juist handig voor de mensen die lekker creatief maar toch anders bezig willen zijn.


Hier sluit ik me ook bij aan
 
Wie echt creatief en inventief is kan overal muziek uit halen, ook uit dit doosje, ook uit een gameboy, desnoods uit de lege doos waar zijn kerstpakket in zat. Hoe meer apparatuur je hebt, hoe minder je er van jezelf hoeft in te stoppen, maar ja, als jezelf niets kan zijn al die toeters & bellen reuze handig om dat te camoufleren.

Citaat van dhr. Lennon, heeft ook ooit een kerstliedje gemaakt.
 
Laatst gewijzigd:
Wie echt creatief en inventief is kan overal muziek uit halen, ook uit dit doosje, ook uit een gameboy, desnoods uit de lege doos waar zijn kerstpakket in zat. Hoe meer apparatuur je hebt, hoe minder je er van jezelf hoeft in te stoppen, maar ja, als jezelf niets kan zijn al die toeters & bellen reuze handig om dat te camoufleren.

Citaat van dhr. Lennon, heeft ook ooit een kerstliedje gemaakt.

zo is het wel! maar dat wil niet zeggen dat het LEUK is om te lang op een lege kerstpakketdoos te toeteren.
 
Mij lijkt het wel een leuk ding, om bijvoorbeeld met de kp3 weer te samplen en vernaggelen :P

is er al iemand hier die er een thuis heeft staan? :)
is het wat?
 
En zojuist besteld!

Lekker mee op vakantie, ik zal iets van een review schrijven als ik er een beetje mee gespeeld heb!
 
Heb er nu 2 dagen mee gespeeld en het is een leuk ding.

Leuke loopjes maken in de trein. Of loops maken en die weer samplen in de kp3............heerlijk ongequantized.

Geluiden zijn van goede kwaliteit, alleen niet allemaal even bruikbaar. Had zelf graag wat accoustische geluiden gehad ipv al die sound effects.

Wat ook leuk is..............lekker soloen over een track. Zet hem in de juiste schaal en toonsoort en je maakt de meest bizarre solo's.


Voor 150,- een leuk ding.
 
Heb ook zo n geel bakje in huis gehaald , wat een feest . Klinkt wel .
Beetje de dooie momenten opfleuren on the road. Of thuis door de filters en effecten trekken .

Nog nooit voor zo weinig geld fijne gear in huis gehaald
 
Back
Top