[Drone] EMSME

mooi. Vind vooral het doorklinken van het geluid aan het einde tof . (o.a) Rond 8 minuten zitten er wat kraakjes in. Is dat oversturing of intentioneel?
 
Ik hoor niet echt kraakjes het zal wel intentioneel zijn :)
Ik moest achteraf de boel zelfs nog normalizen omdat het te zacht opgenomen was.
Bedankt voor je comentaar en leuk dat je het wat vind :)
 
Leuk gedaan. Toch wat opbouwende kritiek omdat je daar het meeste aan hebt ; )
Maak je nummers niet te lang. Iemand als Klaus Schulze bijvoorbeeld heeft ook die gewoonte: na een minuut of vijf van te veel van hetzelfde aan klanken slaat (bij mij tenminste) de verveling toe en heb ik er genoeg van.
Dan kan een muziekstuk nog zo mooi in elkaar zitten maar te lang is te lang. Timewind van Schulze bijvoorbeeld (helemaal gemaakt met EMS, Arp 2600 en wat strings) was nog veel mooier geweest als er 6 nummers op stonden van 5 a 7 minuten in plaats van 2 van zo'n 20 minuten.

Overigens is het de eerste keer dat ik nou eens die E heb kunnen horen en valt mij inderdaad heel erg mee.
Zelf ben ik de laatste weken bezig geweest om samples te maken van mijn synthi A met DK2 om die dan te bespelen met drumstokken via mijn nieuwe Roland SPD-S. Gaat fantastisch mooi trouwens en klinkt geheel zoals ik van tevoren al in mijn hoofd had. Je kunt op die manier loops maken van zo'n EMS en als je het goed doet hoor je niet eens dat het loops zijn. Doordat zo'n SPD-S eigenlijk een percussie-instrument is krijg je inderdaad een dynamiek (het verschil tussen harde en zachte aanslagen) die je met gewone toetsen nooit voor elkaar krijgt. Overigens kun je met zo'n SPD-S ook nog phrases (=pattern in drumtaal) maken door opnieuw de aanslagen te sampelen. Door phrases als enkelvoudige aanslagen te gebruiken kun je uiteindelijk complete songs maken dus. Op het slagwerkforum gaan ze allemaal uit hun dak van die SPD-S en dat is de reden dat ik er ook een wilde hebben. Jammer dat er geen USB op zit trouwens.
Als ik wat meer tijd en zin heb zal ik ook eens wat mp3's op internet zetten.
 
Hey bedankt voor het luisteren en het comentaar.
Ja het is mischien iets te lang voor het mooie maar goed.
De drone soud is trouwens de vcs3 en synthi-e kabbeld er op de achtergrond door.

Ik ben wel benieuwd naar je geluidsvoorbeelden dadelijk.

:)
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Ik ben wel benieuwd naar je geluidsvoorbeelden dadelijk.

:)

Tsja.....eerst maar eens wat EMS spul scoren dan =(
 
zeker geen slecht begin...

Het is vooral "Aardend" en dat werkt 'heel' therapeutisch. (Zoals met Didgemuziek bvb ook)
(Het laag werkt vooral aardend, en dan nog de juiste noten, veel C en D das stuitchakra1 en sexchakra2)
Alleen werken de hoge klanken in het stuk soms wel storend, anders had het perfect geweest.
Kijk uit waar het stoort,ik zei soms. Als je echt die richting uitwil hè!? (een kenner ondertussen)

In dit gebied heb ik nog weinig zulkse nummer gehoord, deze zou ik omschrijven als 'kosmisch electronische oerklanken'. Zeer speciaal.

Nog zoveel ontgonnen terrein in deze tak van therapeutische muziek, er is echt nood aan goede werken die "echt" werken.

Aarden of Gronden:

http://www.synthese.ws/index.php?p=boek&n=256
 
Ik vind het niet echt wat. Hoewel ik drone dingen best wel kan waarderen, kan dit me niet echt raken.
 
Mij doet het ook niet echt veel.
het grootste probleem vind ik de gigantische volumeverschillen, die maken het voor mij als drone moeilijk beluisterbaar. Als je de details en de stillere passages wil horen moet je het op een zeker volume zetten, maar dan knallen die harde passages de konen van mijn luisprekers aan gort, en dat kan ook niet de bedoeling zijn. Dan is het "zen gevoel" wat mij bij de meeste goede drones overvalt, ver te zoeken.
tis mijn gedacht maar hé.
 
Bedankt voor het comentaar.
Leuke info Prophet en een interesant boek.
Ik zal nog is naar het volume van de Synthi-E (hoog) kijken.
Overigens vond ik zelf het volume verschil wel mee vallen maar ik zal het nog is onder de loep nemen.
 
Origineel geplaatst door mv30
Mij doet het ook niet echt veel.
het grootste probleem vind ik de gigantische volumeverschillen, die maken het voor mij als drone moeilijk beluisterbaar. Als je de details en de stillere passages wil horen moet je het op een zeker volume zetten, maar dan knallen die harde passages de konen van mijn luisprekers aan gort, en dat kan ook niet de bedoeling zijn. Dan is het "zen gevoel" wat mij bij de meeste goede drones overvalt, ver te zoeken.

Ik sluit me hier bij aan....je idee is heel erg goed, de geluiden ook...alleen is het dan juist de kunst om 'harde frequenties' er wat meer uit te filteren om het, zeg maar meer als b.v. Robert Rich te doen laten klinken...die gozert doet dit soort klanken ook maar die heeft ze meer onder controle (kan ook niet anders met klasse A voorversterkers als o.a. Avalon)....ik hoorde ook hier en daar wat clippen.....niet meer normalizen op 0 Db maar -2 ofzo????
Nogmaals opbouwend bedoelt.....verders heel mooi de klanken van EMS....untouchable dat spul....
 
Ik zal d'er is een limiter tussen hangen met het opnemen.
Dan is het resultaat mischien beter.
Van het weekend weer ff wat doen met dit idee alleen dus ff een limiter tussen de emsjes knallen.
 
Hey mono, had gehoopt dat je ook aan mijn bevinding wat had en idd een reuzegoed boek, weinig literatuur over dat aspect te vinden (specifiek althans).

Fonz Delnooz is een nederlands schrijver, die ook veel op dat gebied heeft in zijn boeken, ook in die van 'energetische bescherming'.

Heb net vandaag eindelijk men eerste didgeridoo gekocht, heel per ongeluk bij http://www.merlyn.be
heel goedkoop PVC geval van maar 69euro!!, maar oh zo'n mooie klank en geen lelijke grijze pvc maar bruin met de trechter in 'molded' vlammende structuur. Een Slide Didge stembaar of slidebaar en dat dan mengen met pads uit synths, jammie!

Deze slide Dolpin nr3 van tribelearth:

http://www.tribalearth.com/slide_didge.htm

succes nog met je fantastische klanktapijten! Ik lust er meer van :okdan: *D
 
Einde van het jaar komt er mischien wel een live drone sessie ergens.
Bedankt een ieder voor het luisteren en de feedback/comentaar.
Van het weekend weer naar hogere sferen!
 
Back
Top