[tek/acid/minimal] Machines in Love

scarum

Ouwe rot
Lid sinds
12 juli 2005
Berichten
2.308
Locatie
Nijmegen
Omdat ik zin had in een ouderwets lekkere dromerige tekno/acid/minimal track, ben ik vannacht maar eens in de studio gaan zitten zweten... :)

Gear used:
Novation Drum Station: 808, 909 kick, 808 snare
Vermona DRM 1: snare, percussie
Roland TR-707: HiHats

Synths: mfb-synth I, Vermona Perfourmer, Novation BassStation, Roland Alpha Juno 1 en Ensoniq ESQ-1

Galmpje komt uit de Lexicon MPX-100

Het is een sequence van 4 maten, alle tweaks, drop ins etc. zijn live.

Commentaar (opbouwende kritiek included!) wordt zeer op prijs gesteld! :biertje:

Machines in Love

robotlove.jpg


:D
 
dromerig is hij wel :)

kick zit wel niet helemaal lekker in de mix lijkt me, hihats klinken ook wat dof.
verder zou een beetje meer verhaal misschien nog welkom zijn, maar dit is meer getweak natuurlijk :)
 
Hee! Thanks voor het commentaar!

Wat zou je doen met de kick? De hihats zijn met opzet niet te fel gemaakt... Dat overheerst zo snel :)

Qua verhaal... tja... Ik hou van lange repeterende lijnen... Vond zelfs al dat er veel afwisseling in zat! :D

Misschien is het meer een track voor live of voor slaperig wegzakken... kweenie :)

Wat vind je er verder van qua sound? Je bent namelijk vrij kort in het beschrijven van wat er anders kan volgens jou... Het nummer valt verder wel in de smaak dan? ;)


Origineel geplaatst door geschirrspüler
dromerig is hij wel :)

kick zit wel niet helemaal lekker in de mix lijkt me, hihats klinken ook wat dof.
verder zou een beetje meer verhaal misschien nog welkom zijn, maar dit is meer getweak natuurlijk :)
 
Ik vind de kick wat te overheersend t.o.v. de rest van de geluiden, heeft die niet teveel sub?
Ik snap wat je bedoelt met de hihats, maar nu zijn ze wel erg dunnetjes.
De string die erbij komt is wat zacht.
Verder heeft het wel wat, lekker dromerig. :)
 
ja, idd, de kick wat teveel sub. krijg je met die vrij veel andere geluiden erbij al snel een zompige mix. misschien anders wat stiller en nog een meer plopperig kickje erbovenop.
en die hihats zou ik toch wat meer naar voor halen om wat meer hoog in je track te brengen :) zeker als je er op begint te letten vind ik het vermoeiend om die altijd ergens beneden in de mix te moeten gaan opvissen.
string is idd zacht trouwens, was ik vorige keer vergeten.

ik snap trouwens wel dat je vond dat er genoeg afwisseling in zat :) er zitten genoeg elementen in om het boeiend te houden.
maar met verhaal bedoel ik dat je er wat meer structuur in kunt brengen misschien... nu is het nummer één lange doorgetrokken lijn.

ben ik duidelijk? :D
 
Hey Diet en Dishwasher!

Cool dat jullie even aan het luisteren zijn! :)

Ik weet dat de kick veel sub heeft, dat was definitely ook de bedoeling, alleen ik had niet het idee dat het de mix zompig maakt. Ik hou over het algemeen niet van een snelle attack op een kick en in dit geval heb ik een uitzondering gemaakt.

Wat hier gebeurt is dat ik een 808 kick met een langere decay layer met een 909 kick, zodat het toch een beetje punch heeft, maar vooral die lekkere lange bass staart. Ik ga het nog eens goed luisteren om te horen of ik hoor wat jullie bedoelen, maar nogmaals veel sub hou ik van! Laat het maar heel donker en zwaar worden daar beneden. ...Misschien staat ie wel te hard in de mix... Krijg normaal te horen dat ie te zacht in de mix staat... 8D

Ik denk dat de hihats idd wat meer mid mogen krijgen. Ik ben heel huiverig om er hoog bij te doen omdat de hats er dan binnen de kortste keren bovenop liggen en ik wil ze echt ergens halverwege hebben.

De string is inderdaad te zacht en daar zou ik nog wel wat evolutie in willen aanbrengen, die lijn mag best wat spannender worden. Ik zal één dezer dagen eens een nieuwe versie opnemen, kijken of ik er ook wat meer structuur in kan brengen... Hoewel ik nog steeds niet precies snap hoe je dat bedoelt... :D

Oh en diet, als je van dromerig houdt, luister deze track dan eens:
Second Orgasm
:)

p.s.: thanks beide voor het luisteren en het commentaar! :halleluja :okdan:
 
Origineel geplaatst door scarum
Ik zal één dezer dagen eens een nieuwe versie opnemen, kijken of ik er ook wat meer structuur in kan brengen... Hoewel ik nog steeds niet precies snap hoe je dat bedoelt...
wel, je nummer is nu één lange vloeiende lijn, er wordt wel vanalles toegevoegd en weggehaald, maar het geheel blijft doorvloeien.
dus misschien moet je die lijn een keer duidelijk breken, even iets ertussen wat "anders" is, en dan de draad weer opnemen.
 
Leuk trackie! heb m op mn TV geluisterd zal m straks nog eens op mn PC luisteren maar wat me opvalde op de TV is dat die synth in t begin (pad of string) nogal hard stond .. Zit net ff de comments van andere terug te lezen en daar zie ik staan dat ie te zacht zou zijn, heb je m nu per ongeluk te hard gezet? mja anyways straks op mn pc nog eens opnieuw luisteren kon ook aan mn tv speakers liggen
 
Hey reso!

Ik heb em bewust een stuk harder gezet, omdat ik het een erg fijne sound vond :)
Het is opgenomen tijdens een jamsessie, dus het kan wel dat ik niet helemaal 100% heb zitten opletten op de levels en dat de strings er te hard in zitten... Ik moet em nog een beetje tweaken, dus alle commentaar is welkom... Ben van plan om deze track op 22 maart in ACU Utrecht live te gaan doen... :D

[edit] Ik hoor nu ook pas dat die hoge synth in het begin er nét naast zit qua tuning.... Dat krijg je bij nachtwerk... Shit! :D [/edit]
 
Haha! Ja ik ken t, vooral als ik met de koptelefoon heb gewerkt de hele nacht..
als ik het dan die zelfde nacht nog online gooi is het de volgende dag echt vaak diep schamen als ik het voluit over mn monitors zet :D
 
[edit] Ik hoor nu ook pas dat die hoge synth in het begin er nét naast zit qua tuning.... Dat krijg je bij nachtwerk... Shit! :D [/edit]

Luister m nu op mn pc.. geluidje is qua tuning imo twijfelachtig ..
opzich vindt ik t wel wat hebben :)

uit welke synth komt t trouwens?
 
hehe twijfelachtig zeker! Ik moest de patch op mijn perfourmer recreëren from memory... vond het nog aardig gelukt, alleen tuning is dus net off... mja, boeien ook... Het kraakt een beetje uit zijn voegen maar het loopt lekker door ! :D
 
hehe :)

trouwens, heb je niet nog iets van een sampler voor live? t zou wel lijp zijn als je wat robot stemmetjes zou maken en daar ook nog wat mee freaken
had persoonlijk zulke geintjes verwacht toen ik t plaatje zag.. just a thought :)
 
Back
Top