help! emu esi2000 en externe (scsi?) zip help!

elektrofunk

THE ROBOTS ARE COMING
Lid sinds
1 mei 2007
Berichten
733
Locatie
Tilburg
Hoi,

zou iemand me kunnen helpen.
Heb een tijdje terug een emu esi2000 aangeschaft en word gek van die floppy drive.
Nu wil ik OF een harde schijf OF een zippert...

Dus ik een baracuda SCSI harddisk gekocht en een 50 pins scsi kabel... krijg met geen mogenlijkheid
dat ding aan de praat... hij vindt niets en die scsi hd ziet er ook brak uit en maakt hoop lawaai.

Dus... dan een scsi zipdrive... nu kan ik aan een externe zipdrive komen zogenaamd : "ZipdrivePLUS"
wat dat dan ook inhoud ... en volgens de dame die hem wegdoet kan hij zowel parallel als scsi aangesloten
worden, wat mij een beetje raar lijkt...

Vraag: weet 1 van jullie of dat klopt... voordat ik een (verkeerde) koop...
en hoe ik die dan moet gebruiken op me esi 2000 sampler,

werkt dat met id nummers? (zoals je merkt weet ik niets van die techniek) ...
de handleiding gebruikt maar ik kom er niet uit!
H E L P alle tips zijn welkom!

dank je!
 
Aan een....

Aan een....

...Zip-drive val je normaal gesproken nooit een buil (ik neem toch aan dat het een Iomega is, ik zou zelfs geen andere merken weten). Maar, eh, betaal niet teveel, hè. ik zou zeggen, maximaal € 20,-. En ik zou ook maar 'ns in een tweedehands winkel gaan kijken. Je ziet ze namelijk héél veel gedumpt worden.

Nou zit ik zelf ook met een zip-probleem, dus helemaal helpen kan ik je niet. Maar even terug naar jouw vragen.
Zowel parallel als SCSI is grote onzin; achter die stekers in je sampler en in die zip-drive zit gewoon andere technologie. En je kunt dus ook geen gewone seriële kabel gebruiken, want ook indie kabel lopen de lijntjes en de aansluitingen anders. Verder zou het een probleemloze aangelegenheid moeten zijn; op die zip-drive kies je een SCSI-ID (bij zo'n zip-drive kun je met een schuifje kiezen tussen 5 of 6, ik zou voor 6 gaan). en, voor de zekerheid, zet ook terminationon, dan weet je sampler in ieder geval dat er niet nog meer apparaten achter komen, scheelt altijd weer bij het problemen uit de weg gaan.

Altijd éérst de zip-drive aan, en dan pas de sampler aan. Vervolgens in je sampler instellen dat op SCSI-ID 6 een extern apparaat te vinden is, en dan zou het moeten lukken.

Om kort te gaan; ga voor zo'n Zip-drive; zou geen probleem op moeten levern. Maar.....koop 'em voor weinig.


Succes !!!


Pjeut.
 
ok dank je! maar bestaat zon externe zipdrive dan die zowel parallel is als scsi? als dat is ga ik m van iemand overkopen.
En wat gebeurd er als ik de interne floppydrive gewoon letterlijk vervang door een zip... moet ik dan nog iets
raars doen om deze te laten werken... of is t gewoon kabeltjes aansluiten en klaar... ineens 100mb opslag?!
 
zipdrive

zipdrive

is alleen maar SCSI, laat je niks wijs maken. Trouwens, je sampler is ook alleen maar SCSI, dus...

Maar waarom wil je zo nodig ook serieel?

Koop nou maar zo'n zipdrive, proberen voor € 15,-, zorg voor een goede SCSI-kabel met de goede stekkers aan beide kanten.

Een interne zipdrive weet ik niks van. Vraag anders Mikemix, die heeft al 'ns een interne zipdrive in z'n sampler geplaatst.
 
wil juist alleen maar scsi en kan voor een tientje er 1 overnemen met schijfjes... extern.... maar de persoon in kwestie
is overtuigd dat t zowel parallel als scsi aan te sluiten is... maar dat kan dus niet volgens jou?!
Heb ook liever een interne, gelijk mooi weggewerkt... is er anders iemand in de buurt van tilburg die er een keertje naar wil kijken voor een sixpackje ofzo :P
 
"ZipdrivePLUS"

WERKT NIET op een HW sampler!!!!!!!
Ga voor een "gewone" SCSI ZIP!!
Zo'n plus versie die terminated automatisch met een MAC.
Niet geschikt voor een HW sampler!!
 
Re: mikemix...

Re: mikemix...

Origineel geplaatst door pjeut
...kijk je ook even naar mijn thread?

alvast bedankt.

Volgens mij had ik daar al keurig mijn voeten geveegd voor ik daar wat poste:D
 
Sorry...

Sorry...

...je hebt gelijk. Maar even over jouw bericht op deze thread. Bij dei DJ-70 probeer ik dus ook een zip plus van Iomega aan te hangen. En dat werkt dus volgens jou niet? Klopt dat?
 
Re: Sorry...

Re: Sorry...

Origineel geplaatst door pjeut
...je hebt gelijk. Maar even over jouw bericht op deze thread. Bij dei DJ-70 probeer ik dus ook een zip plus van Iomega aan te hangen. En dat werkt dus volgens jou niet? Klopt dat?

Daar schuilt het probleem:

ZIPPLUS is dikke poep voor een sampler, werkt niet.
Zipplus werkt netjes met een MAC.
Zo'n Zipplus heeft geen terminator knop aan de achterkant, klopt toch?
Daar weten die samplers dus geen raad mee.
 
Oké dan...

Oké dan...

...dan moet ik vanavond maar 'ns even de gewone Iomega van m'n akai losmaken, en kijken of de DJ-70 dan wel wil werken. Ik kon me ook al niet voorstellen dat er iets met dat o.s. zou zijn.
 
Er is niks met het OS als alles werkt, echter als de sampler ouder is als de Zipdrive
kan Roland ervoor kiezen om het OS te updaten zodat deze een Zip wel ondersteund.
 
Origineel geplaatst door elektrofunk
owwkeeey, dank dank mike,
dus t enigste wat ik nodig heb is een interne zippert(das dan ook scsi toch?) en dan zon scsi interne kabel?!
iemand toevallig nog liggen?!

Idd.
Check MP
 
Back
Top