z3ta+ Waveshaping Synthesizer

Uit de stallen van rgcAudio (oa. bekend van Pentagon I) is een nieuwe digitale/virtueel analoge synth uitgebracht met een heel eigen concept.

6 Oscillatoren (wavetables, met keuze uit diverse algoritmes FM,RingMod.....) is nog maar het topje van de ijsberg. Qua synthese behoorlijk uitgebreid. Tel er nog een filtersectie, effecten en arpeggiator bij en allemaal te syncen via je VSTi host.

z3ta_screenshotsmall.gif


Op de pagina is ook een demo down te loaden. (hij is goed!)
http://www.rgcaudio.com/z3ta+.htm
 
Laatst gewijzigd:
hmm demotje ff gedownload. ik ben onder de indruk de klank is redelijk zit voldoende laag en hoog in. maar de mogelijk heden zijn echt fantastich.
je kunt op zoveel mogelijk heden een golfvorm tweaken gewoon geweldig.
elke osc heb zijn eigen enveloppe en lfo.

jammer vindt ik wel dat je bijvoorbeeld twist, symmetry,wave enz. in het shaper menu van de betreffende oscillators kunt automatiseren.(althans niet in logic) de rest kan wel geatomatiseerd worden.

top dingetje dit!
 
het leukste aan de Pentagon I waren juist al die knoppen. Waar zijn die gebleven;{
 
Origineel geplaatst door J-Run
het leukste aan de Pentagon I waren juist al die knoppen. Waar zijn die gebleven;{

Gebruik je de modulatie matrix om je harde knoppen als controllers te gebruiken. :P
 
Ik heb hem nu in Buzz aan de praat gekregen (Polac VSTi adapter, die andere werkt niet), en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben.

Vooral niet op de presets afgaan, daar kunnen ze duidelijk nog een Rob Papen gebruiken, maar de modulatiemogelijkheden zijn echt enorm uitgebreid, dit was echt iets waar ik ook naar op zoek was in een softsynth!

Jammer is wel dat ik de filter bij hoge resonantiestanden niet overtuigend vind (geen zelfosc), en dat ik ook wat glitches hoor terwijl ik alleen een sinus als oscillator gebruik.

Ook het harder en zachter de hele tijd is extreem irritant natuurlijk.
 
Klinkt wel aardig
[maar zeker niet beter of aparter dan de Reaktor synths, die ik als VST en los gebruik.:D ]:D
 
Laatst gewijzigd:
Dat XY-pad om sounds alle kanten op te laten vliegen :halleluja Echt voor het in eerst in m'n handen geklapt voor een softsynth :halleluja Ik vind het geluid ook echt erg goed trouwens. Echt een supersynth dit.

Ik heb gelijk een demo van Pentagon I gedownload. Ook een topper!!
 
Ik kon geen PWM ontdekken, of moet ik dan weer gaan kloten met OSC sync?
 
Origineel geplaatst door bikkel
Ik kon geen PWM ontdekken, of moet ik dan weer gaan kloten met OSC sync?

"6 Oscillators, 60 built-in waveforms, 10 user loadable waveforms, PWM capable in all oscillators with any waveform."
 
Interessante VSTi ! Een aparte klank, en vrij relaxed te programmeren. Het gaat goed !
 
Back
Top