Welke mixer wint het???

Ik krijg binnenkort mij Spirit Folio SX binnen.

Jij hebt de Behringer MX8000 of niet? Bevalt ie nou een beetje of had je achteraf toch liever een andere gehad?
 
Re: Welke mixer wint het???

Orgineel geplaatst door DJ41
Welke mixers hebben de meeste forumbezoekers?

De zin is krom nederlands maar de vraag an sich is wat mij betreft niet handig gekozen.

Had meer iets verwacht zoals.
"He, wat vind jij een toffe mixer en waarom?"

Dan sluit ik me bij boost aan en ga voor de 01v. Zo'n ding kost misschien dan wel knaken, maar naast een superstrak geluid met heeeeeel veel mogelijkheden is het ook een apparaat voor luie mensen. Gewoon laden en storen van alle instellingen die aan het apparaat veranderd kunnen worden.
 
De bedoeling is niet dat meteen iedereen de duurste Mackie gaat roepen... Ik wil gewoon weten waarmee mensen werken. En die topic heb ik erg laat geplaatst, dus excuseer mijn ABN... ;)
 
k heb zelf een mx8000
en ik vind hem alles behalve stil
de auxen lekken als hell
maar dat heb ik van veel mixers gehoord
maar ik zit nu weer in Logic te mixen maar word straks weer analoog :-)
 
Ik heb een Volcano 2402. Het is een Hongaars el cheapo merk maar wel een zonder gekraak en zeer grote knoppen. Helaas heeft ie maar 3 auxen waarvan een over alle kanalen gaat (ik snap deze zelf ook nog niet helemaal)

Hij heeft 24 mono ingangen en op elk kanaal een insert en tevens 10mm faders (gelagerd dus geen sleepcontact shit wat berhinger nogal veel heeft) Ondanks dat ie weinig heeft vin ik m toch heel goed klinken en hij is zeer overzichtelijk. T nadeel aan mackie vin ik de prijs en de uitermate kleine knoppen. Ik draai namelijk veel aan mijn mengpaneel. Ik heb 1600 gulden nieuw betaald voor deze bak. Maar ik zou toch liever de spirit live met effecten willen hebben. 24 kanaals natuurlijk.
 
Wij hebben twee Mackie's

Wij hebben twee Mackie's

Wij hebben 2 Mackie tafels, een 1402 VLZ en een 1604 VLZ Pro. De 1604 doet dienst als main mixer, de 1402 vooral om een tweede hoofdtelefoon-versterker te hebben, en om wat los spul aan te sluiten.

Grote voordeel van de 1604 is dat ie 19 inch is.. en dus met flightcase en al boven op onze flightcase voor 19 inch modules past. Daarom hebben we liever geen 2404 of nog groter.. en kopen we er waarschijnlijk ooit een tweede 1604 bij.

Nee Mackie is niet perfect, kanalen hebben de neiging tot 'lekken' en ook de auxen doen dat een beetje. Verder gewoon top ! Goeie sound, de juiste mogelijkheden. 6 auxen is genoeg.. al is het lastig dat je per kanaal er maar 4 ter beschikking hebt (keuze tussen 3/4 of 5/6).

Lastig voor live is dat je DI's nodig hebt.. het beestje heeft geen XLR uitgangen (de 1402 overigens wél !).

Als alternatief komt er bij mij persoonlijk niet snel iets anders.. maar als het dan toch moet.. een SoundCraft Ghost zou niet misstaan in mijn studio.. (Of een Mackie D8B :p)
 
Re: Wij hebben twee Mackie's

Re: Wij hebben twee Mackie's

Orgineel geplaatst door CraZ

Lastig voor live is dat je DI's nodig hebt.. het beestje heeft geen XLR uitgangen (de 1402 overigens wél !).

DI's nodig? Ik kammenie voorstellen dat de main outs op 'n 1604vlz ongebalanceerd zijn... Als ze op jacks zitten wil dat nog niet zeggen dat ze niet gebalanceerd zijn. Waarschijnlijk hebben ze alleen wegens ruimtegebrek jacks gebruikt. Stereojack-->XLR verloopje erin en klaar. Of zeg ik nou hele domme dingen?
 
nee hoor niks doms aan
op mijn behringer zitten gebalnceerde jacks
duss
 
Op de site van Mackie staat ook dat de 1604 gebalanceerde 1/4" outputs heeft.

Klopt dus wel :L
 
Netals Boost en Fuse zweer ik bij mijn 01V. Voor meer geld is er uiteraard beter spul te koop, tuurlijk. Zo zou ik het erg prettig vinden wanneer mijn 01V ook uit de voeten zou kunnen met 96kHz/24bit. Mijn geluidskaart trekt dat wel nl.
Een analoge tafel werkt natuurlijk wel een stuk intuitiever, dan doel ik mn op de eq's. Het is meer een kwestie van wat het meest bij je werkwijze past.
 
Ehh.. dat klopt

Ehh.. dat klopt

Ja.. dat klopt inderdaad. De 1/4" uitgangen op de 1604 zijn weldegelijk gebalanceerd... maar het is desondanks lastig dat het geen XLR aansluitingen zijn.
 
Ik mix met een hele oude Studiomaster Series 5 met 24 kanalen en 8 subs. Maar hij wordt te klein. Vooral te weinig returns en te weinig kanalen sowieso.
Dus als ik weer eurootjes heb ga ik denk ik voor de Mackie 8 bus met 32 kanalen, of voor de Soundcraft Ghost met 32 kanalen.

Een Behringer is op dit level geen alternatief, ook als de prijs erg interessant is, en ik wel spul van ze heb, waar ik best happy mee ben.

Maar qua geluid is de Studiomaster echt goed. Weinig ruis, wel inderdaad ook hier wat lekken op de aux sends.

So I go for 32 inputs.
*D
 
Mixer

Mixer

Ook ik mix digitaal met een Yamaha 03D (soort afgeslankte 02R)
Rene
03d.gif
 
Back
Top