SAMPLER ADVIES (MPC vs RS7000)

OCB

Ingeburgerd
Lid sinds
27 november 2002
Berichten
29
Locatie
Amsterdam
Hi guys,

Ik ben op zoek naar een degelijke sampler. Daaronder versta ik betrouwbaar, niet te ingewikkeld en
helder geluid.

Na lang veel reviews gelezen te hebben op het net lijkt de AKAI mpc2000xl of de yamaha RS7000 de optie.
Ook emu samplers komen in aanmerking, alleen die blijken wat minder intuitief.

Mijn home-studio bestaat uit een yamaha AW4416(topper!), roland xp30, alesis adat lx20,emu virtuoso,atarimegast,
yamaha ns10s,tannoy reveals,akg solidtube,joemeek compressor en een stuk of zes gitaren en een aantal effectpedalen..

Met dit materiaal kan ik een hoop moois doen, alleen ben ik niet tevreden over de drumsounds van de roland. Vandaar
dat ik op zoek ben naar een goede sampler voor mijn drums.

Kan iemand mij enigzins adviseren? Alvast bedankt,

Orville
 
een mpc en wat ouwe vinyl doet wonderen
 
Origineel geplaatst door Transistor
Wil je de MPC of RS7k ook gebruiken voor sequencen of doe je dat al ergens anders op?

atarimegast is een sequencer hoor :) (las er eerst ook overheen)

Maar denk dat je zelf even uit moet proberen welke voor jouw het beste werkt.
Ga desnoods een dag bij de muziekwinkel het uitproberen als het moet. :)
 
Als je geen sequencer nodig hebt, is een mpc of een rs7000 echt zonde van het geld. Ik vind overigens dat emu overigens een duidelijkere interface heeft dan Akai........Ik zou voor een studio sampler gaan als ik jou was.
 
Thanks voor de snelle reactie heren.

De sequencer in de atari(cubase) voldoet prima. Mij is echter wel verteld
dat de aanslaggevoelige pads op de MPC of RS7000 zorgen voor het realistisch karakter.

Indien ik de mpc of rs zou gebruiken voor sequensing zou ik dat wel doen, al is het alleen voor drums.
Dan kan ik hem met mtc waarschijnlijk wel synchroniseren.

Met de mpc alleen ben je er nog niet geloof ik he?
De MPC is een lege tool en de RS7000 schijnt vol te zitten met goeie sounds. En ik heb trouwens
geen draaitafel. Ik zit meer in de latinjazz en fusion.

Is een racksampler dan toch beter? Ik heb onlangs een Emu6400 tweedehands te koop gezien en
een akai s5000. Welke racksampler zouden jullie mij dan aanbevelen. Ik houd niet van al te lang puzzelen.
Een handleiding bestudeer ik meestal wel tot in de puntjes. Maar ik houd niet van onaangename verassingen.

Ik ga zeker langs een winkel om een aantal uit te proberen.

Thanks..
 
Tja, ik denk dat je beter met goede drumsamples kan werken in een studio sampler. Maar als je alleen interne sounds wil gaan gebruiken kun je beter iets anders kopen dan een sampler ben ik bang. Als je op internet bijvoorbeeld op http://www.phatdrumloops.com kijkt, kun je die loops dl'en en dan in recycle automatisch in stukjes knippen en dan worden ze automatisch via scsi dump naar je sampler onder elke toets geplaatst van je masterkeyboard...das toch net zo makkelijk en intuitief inspelen als een MPC ?

De MPC maakt de drumsounds namelijk echt niet realistischer door de sequencer & de pads........
 
mm..zoek je nou een sampler of een bak met standaard goede drumgeluiden?
 
Vind de MPC ook meer een drumcomputer met leeg geheugen.
Hij is ook als sequencer te gebruiken.

RS7000 neigt meer naar een groovebox idee

Een sampler is meer een synth met lege geheugen

Je kunt altijd iets tweedehands kopen en als het niet bevalt voor dezelfde prijs verkopen :)
 
Goede drumgeluiden zijn uiteraard mijn einddoel. Toffe site trouwens c-code, drum&bass vind ik ook erg cool.

Enfin, naar aanleiding van jullie antwoorden, denk iktock dat ik voor een studiosampler ga en niet perse voor een MPC of RS7000. Ik denk misschien dat de optie om een tweedehandssampler aan te schaffen om even te kijken wat ik er van vind (in de mogelijkheid hem weer door te verkopen) mij de economisch slimste optie is. De recycle-techniek is ook verleidelijk. Dat ga ik meteen even proberen. Misschien kan ik zo nog een hoop centen besparen:)

Thanks guys.

als jullie op andere ideeen komen hoor ik het graag.


Greets,

O.
 
Sounds die je bij een rs7000 hebt vind ik echt minder...verder vind ik de knopjes op een RS wel lekker draaien hoor...alleen vind ik de rs een beetje ongebruiksvriendelijk...dat ding kan heeeel veel. Maar je moet er net achter komen. Wil je lekker snel en logisch werken zou ik voor de mpc gaan. Mijn studiomaatje heeft ook onlangs zijn RS ingeruild voor een akaitje.


trouwens zoals hierboven al gezegd is, verwacht van een mpc geen volwaardige sampler...het is gewoon een simpele basis sampler...samplen doe ik zelf softwarematig op de pc
 
Back
Top