[gespot op ebay] Veel modulars.. zeldzame..

het ontwerp is goed..

het ontwerp is goed..

een goedgebouwe en gecalibreerde is meer waard inderdaad....
Maar onderschat ze niet hoor,arp b.v en andere merken uit de 70" zijn ook niet echt betrouwbaar te noemen,brakke sliders ,condensators die vervangen moeten,etc,etc..memorymoog,poymoog,prophet 5 ook allemaal leuk,maar vind er maar eens een die perfect werkt..Voor mij is het vergelijken van moderne synths zoals motm etc. met formant,net als het vergelijken van appels en peren,slaat nergens op dus...
Er zit wel een risico aan als je een formant koopt,maar nogmaals het ontwerp is goed en de synths klinken super..
En je hebt wel een origineel geluid,dat kun je met een stapel romplers wel vergeten..
En voor die prijs,kun je hem laten callibreren ook..
Er staat nu op het net een formant te koop voor 2500 dollar,dus blijkbaar zijn er nog mensen die ze waarderen...
Naar mijn inzien is de formant een mooi goedkoop alternatief voor een arp2600 of een moog modulair..en doepfer of al die moderne shit kan daar wat geluid betreft mooi niet aan tippen..
Maar dat zijn mijn oren die dat vinden..
de bouwkwaliteit van een formant kun je goed testen door erop te spelen..
Verder alles uit de jaren 70 heeft wel een onderoudsbeurt nodig,synths moeten ook regelmatig gecallibreerd...en over 50 jaar als mijn formantje nog lekker staat te zingen,waar blijven al die romplers??Die werken dan niet meer hoor....:duivels:
Al die dsp's zijn niet te vervangen of te repareren,smd gesoldeerd etc.. de formants zijn goed te repareren..
Maar goed ieder zijn mening,de een speelt liever met kazige geluiden en de ander blaast lekker weg..:D
 
...

...

o ja,
een formant was in de jaren 70 geen goedkoop project hoor,wie kon er toen 2000 of meer guldens neerleggen voor een zelfbouwsynth,verder zijn de ontwerpen van elektuur een van de beste op elektronica gebied,ik ben heel lang lid geweest en het zijn niet de eerste de beste die grote projecten ontwerpen..
de meeste formants werken nog prima,zeg dat maar eens van een andere synth uit die tijd,mischien alleen de minimoog..
8)
Korting bij de elektuur??Het is geen albert hein synth..:duivels:
 
Re: Re: vette formant meer dan 24 modules!

Re: Re: vette formant meer dan 24 modules!

Origineel geplaatst door R-ond

gevaarlijk dat formant


Gevaarlijk die rond met dat soort onzin...er wordt nog steeds ontzettend veel zelfgebouwd door synthliefhebbers en hele goede kwaliteit hoor,maar als je niet kan solderen moet je er inderdaad vanaf blijven..
 
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Ik was hem sneller kwijt dan verwacht die MOOG vocoder...En hij had wel leuke trucjes in zich maar persoonlijk was het niet mijn ding...Ik houdt van instrumenten die wat wat prominenter aanwezig zijn.

ik vond het typisch zo'n apparaat met veel vintage status en weinig echte features die de prijs bepalen...
om te zien is het natuurlijk ook wel een lekkere dikke moog bak.
 
Origineel geplaatst door Leo
ik vond het typisch zo'n apparaat met veel vintage status en weinig echte features die de prijs bepalen...
om te zien is het natuurlijk ook wel een lekkere dikke moog bak.


idd...voor de echte die hard freak/verzamelaar...Hij is voor 1850UKP verkocht
 
Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Hij is voor 1850UKP verkocht

dat bedoel ik!~

het is al weer een paar jaar terug, ik had er echt flink voor betaald en toch maar op ebay gezet. ging voor ongeveer hetzelfde bedrag (als hierboven ;) ) weg, maar een week later ging er 1 voor 1500 euro op ebay. dat zou toch pijn gedaan hebben!
 
Origineel geplaatst door Jena_mu6
Ja Ron iets genuanceerder mag wel................ik heb 2 formanten en die klinken echt bruut.....


HAHAHA okok red en ...
jullie hebben R-ond overtuigd [ voelde al een undertoon opkomen bij formant eigenaren ]
...t kan best ok zijn ik bedoelde te zeggen dat je moet weten waar je bij zelfbouw op moet letten
asje bv een modulair koopt van en "more quality/price value"dan denk ik al gauw dat er minder mee miss kan zijn,

jena;... jij heb ook een formant en dat digisound gevaarte = allebei toch zelfbouw ...toen ?:halleluja
x een paar plaatjes toen van gezien
wel ok dat je voor een aanzienlijk minder bedrag een grote set modules koopt

de roodhooftige smileys mogen weer in de kast :bekdicht:
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Gaat nergens over die prijs.
3500 max voor een Synthi AKS in mint condition.


Het schijnt dat handelaren de prijzen nogal opdrijven de laatste tijd
 
Hey Mono

Als jij er een hebt/weet in echte mint condition voor die prijs ben ik heel graag de koopman.

Origineel geplaatst door mono-poly
Gaat nergens over die prijs.
3500 max voor een Synthi AKS in mint condition.
 
Origineel geplaatst door Wiseguy
Hey Mono

Als jij er een hebt/weet in echte mint condition voor die prijs ben ik heel graag de koopman.

Ik zal aan je denken als ik wat weet.
Je had die van mij ook gewoon moeten kopen he.

:)
 
Korg PS-3100 met Kenton Midi

ce_3.JPG
 
Back
Top