Mark Shreeve

Lid sinds
20 oktober 2002
Berichten
4.304
Hier zocht ik dus naar! Na lang speurwerk gevonden. Ik zocht op zoekterm Michael, maar het is dus Mark Shreeve. Vraag me af of de goede man ooit wel de waardering heeft gekregen die hij verdiende, want dit klonk toen (jaren '80) echt vet.
Doet wat denken aan Laserdance.

http://www.youtube.com/watch?v=Tcxi__p-ygc
 
Ook verkrijgbaar via Groove Unlimited in Best.:D
 
Re: Mark Shreeve

Ik zocht op zoekterm Michael, maar het is dus Mark Shreeve.

Misschien in eerste instantie in de war met Michael Shrieve? Want die bestaat ook.

Redshift heeft zelf een shoppie trouwens:
http://www.redshift.biz/

Weet iemand een site waar je de Redshift albums kunt previewen? Ik ben erg gek op Redshift II, maar ik las ergens dat ze ook dingen produceren die veel meer ambient zijn dan Berlijnse school, en ik zoek hou meer van de sequencers...
 
Wie Mark live wil zien kan op 13.10 naar E-Live komen daar speelt hij samen met Ian Boddy als ARC

info volgt nog
 
Redshift en ARC = Berlijnse school. De soloplaten zijn wat toegankelijker of, zo je wilt, commerciëler.
Ik kan er helaas niet bij zijn op E-Live, maar ik kan het concert van ARC echt aanraden. Ian Boddy is de andere helft van ARC (Waar staat die naam voor? Wie weet dat?) en hij is ook zo'n grootmeester. Ian beheerst alle stijlen van de elektronische muziek en heeft ook een goed gevoel voor humor. Vooral liefhebbers van modulaire systemen moeten gaan kijken. Ik verwacht dat Mark zijn Moog en Ian zijn Roland systemen weer meenemen, maar daar weet Grooveron vast meer van.

Het Emma concert op youtube was de doorbraak voor Mark in de Berlijnse school scene. Hij heeft in de jaren 80 ook muziek voor Samantha Fox geproduceerd, een rondborstige blondine, 1.50 m lang, die regelmatig de Britse boulevardpers sierde. 8~ Een muzikant moet ook eten en zijn dure speeltjes financieren...
 
Very sad news:

As reported by Ian Boddy on FB:

I am deeply upset & terribly saddened to have to make this announcement but my long time friend & musical collaborator Mark Shreeve passed away yesterday. I've known him for 40 years and we have of course composed and released a lot of music together as well as playing on stage at many memorable concerts. And these memories are certainly precious to me and will be forever. Here are a few further words from Mark's brother Julian.
“As Mark’s sibling and long-term musical collaborator, I am devastated that he has left us so soon – not only losing my only brother but also a terrible loss of creativity, capability, and the enormous dedication he had to create quality EM: he was a giant in electronic music and an expert in digital, analogue, and modular synthesis, as well as in production and performance. From early days as very young men when we visited ‘music shops’ to try out synths we could not afford, to performing in many European EM festivals over 27 years, Mark’s passion inspired me to get involved with him and the scene, and to assist him in his earlier music career as well as be a creative contributor to Redshift’s sound and albums. I know he has inspired countless others and has developed a dedicated fanbase whom will also miss him terribly. I hope all of us will continue to value his wonderful legacy for the remainder of our days”.
Julian Shreeve.
 
Heel weinig aandacht voor geweest. Ik zag trieste bericht toevallig nu pas voorbij komen.
65 jaar.. in elk geval een mooie eerbetoon foto hieronder. RIP

shreeve-moog-cropped.jpg
 


Voor een goed doel.
 
Back
Top