Amiga specificatie thread

maar dat zijn gewoon inhoudelijk de samples, dat heeft geen donder te maken met hoe de Amiga klinkt
Tja - okey, Rationeel wel,
Maar op de vraag : 'Wat zijn typische amiga Sounds"
dan bedoel ik die 'brass' sounds.... zal ze wel eens posten als ik ze tegen kom..
 
Tja - okey, Rationeel wel,
Maar op de vraag : 'Wat zijn typische amiga Sounds"
dan bedoel ik die 'brass' sounds.... zal ze wel eens posten als ik ze tegen kom..


sommige sounds klinken vet op een amiga kan van alles zijn beats tot zang tot synts tot whatever gaat erover uit of het past inde muziek ofniet

niemand maakt meer complete tracks op een amiga (ik nog wel voor de lol:))

vind in het serieuze werk leuk om de amiga sound te combineren met iets
 
idd, wel eens leuk om amiga sounds te combineren met (VST) Synths!!!

Hier enkele voorbeelden ivm die 'brass' sounds en de typische amiga 'gitar' - (die van de U110 SN9 is volgens mij)
http://stephenmm.ditmagniet.com/stephenm/temp/Amiga-Sounds.MP3

Stelt ni veel voor, maar 't is ni alleen die Paula-8bit-DMA technologie, maar ook eigel'k het tijdperk van toen - de sounds die toen veel gebruikt werden in die amiga modules!!??
 
Ik heb zelfs OCtamed SoundStudio gedraaid op een CD32 met een Eureka Communicator3 Midi interface eraan, werkte als een speer.



Haha, same here! Met zo'n dikke SX1 (geloof ik) puist eraan, en daar dan weer een sampler aan, en dan nog een externe floppy. Later kreeg je ook de SX32, die in het mpeg-slot paste. Hoe vaak ik wel niet mensen over de vloer heb gehad waarvan ik een reactie kreeg in de trant van "What the fuck is dat?"
 
k hoor geen brass... wel 2x string
Ja okey, ge hebt wel gelijk 6 trak,
't is me eigenl'k wat te kort,
maar 't zijn wel typsiche amiga sounds ni??
't Was ook maar snel effe gedaan - die 3 amiga sounds van m'n Amiga HD copieren.....
't ging over de typische amiga sounds dacht 'k hier in deze threat, ...
 
Ik heb toevallig nog een Amiga 2000 met harddisk, twee 3 1/2 inch drives, een externe 5 1/4 drive, extra geheugen en monitor, midi-interface. En nog een Amiga 500 compleet. Ze doen het allebei nog. Alles in één koop. Als je interesse hebt, dan hoor ik het wel.
 
Dude, ken je iemand die ook maar een beetje handig is met een soldeerbout (en niet zo'n warhoofd is dat hij links niet van rechts kan onderscheiden)?

Want dan zou ik je willen adviseren er één te (laten) maken:
http://amr.abime.net/issue_606_pages (pagina 172 en 173)

Dat zijn maar een paar componenten, dus je bent geen drol kwijt.

En dan even voor de zoekmachine: diy zelfbouw amiga midi interface
 
tja, ehmmmm....
IK zou dat absoluut niet aanraden !!, zeker niet die schema's van de boekjes...
'k heb er zo al ook enkele in elkaar gesoldeerd, en allemaal brol !!

Enkel die van Alfred faust, waar ik ook de print van heb gekregen, is okey,
zelfs triple play, en beveiligd.... die is ook comercieel gefabrikeerd...

Scoor gewoon een midi interface op ebay zou ik zeggen !!
 
Wat is er precies mis mee? Ik heb de tijd dat ik met mijn Amiga werkte ontzettend veel lol beleefd aan een diy-sampler (/digitizer).

En volgens mij kan je voor die kosten er geen buil aan vallen. Je Amiga sloop je er niet mee (als je een beetje je verstand gebruikt).
 
Wat is er precies mis mee?
tja, teveel om op te noemen..
maar soit, als je der goed mee was, dan is het ook zo maar !! :)
 
Tja, ik mijn ervaring, jij jouw ervaring. Maar de andere lezers zijn natuurlijk meer gebaat bij uiteengezette redenen om niet aan zelfbouw te beginnen. :geslaagd:
 
ja okey, kraan,
Ik kan aanraden om een amiga midi interface te scoren op ebay of marktplaats,
ipv een DIY projectje van de magazines of ook die vanop Aminet...

Alfred Faust, die Bars & Pipes heeft zitten updaten,
kon alleen maar bevestigen dat de DIY midi interfaces op aminet niet okey zijn....

... Soit, als ik dat allemaal moet gaan neerschrijven.... :)
't is en blijft ook volledig voor eigen risico, die DIY projectjes...

Alé, hier enkele van men favoriete links:
http://shop.benl.ebay.be/items/?_nkw=amiga+midi&_sacat=0&_fromfsb=&_trksid=m270&_odkw=amiga+commodore&_osacat=0

http://kopen.marktplaats.nl/opensearch.php?b=1&q=amiga+midi&ts=0&pa=1&s=10

Ze komen geregeld ter aanbieding!
Zelf heb ik er zo ook al enkele gescoord.. ook de originele Triple Play...

en tja, 'k kan wel is zoeken naar het schema van de goeie Triple PLay interface
van alfred faust, maar je moet dan wel de print kunnen laten 'branden' !!??
 
Back
Top