de Doepfer modulaire modules thread

OK, het was me nooit opgevallen dat een System 100 of arp 2600 met kleine jacks werken voor de patchkabels. Ik dacht dat quasi alles 6.3mm was. Is me nu ook duidelijk, weeral bijgeleerd :).

het blijft dan een mooie prijs voor synths die 3.6 mm pachkabels nodig hebben :).
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Dat jij niet wil inzien dat Dieter een smerige dief is zegt me gewoon genoeg over jou kortzichtigheid.

Ik ben het niet met je eens dat Dieter een dief is, dus ben ik kortzichtig?

Zie je nu niet dat je anti Doepfer hetze fundamentalistisch begint te worden?

Nogmaals: Kappe nah! (Met de anti doepfer hetze, niet met je uitstekende tips natuurlijk.)
 
Oké, genoeg gediscussieer over waarom Doepfer (en natuurlijk ook weer Behringer...) een goede of slechte fabrikant zou zijn! :smeris:

Ik ben als student nu eenmaal gebonden aan een beperkt budget en Doepfer vind ik qua prijs nog betaalbaar. Daarom wil ik weten welke modules voor mij het aanschaffen waard zijn en of er nog mensen zijn met goede tips betreffende het gebruik van bepaalde modules.

Hou er ook rekening mee dat deze thread niet specifiek bedoeld is als 'Help Sly Dog zijn keuze te maken'-thread, maar meer als een algemene thread waarin mensen hun ervaringen betreffende de Doepfer-modules kunnen uitwisselen.
 
Ik ga toch stiekum 'Helpen Sly Dog zijn keuze te maken'

Al je het echt financieel zo handig mogelijk wil doen, koop dan 2e hands een doepfer (basic) systeem (bijv. op ebay.de).
Verkoop de modules die je niet wilt houden voor veel geld op MP (of voor weinig geld aan mij)
Vul de open plaatsen met die specifieke interessante modules die je wilt.

Wat mono zegt is ook waar;
als je goedkoop aan een eurorack systeemkast kan komen (zonder bodem & achterwand ect) heb je alleen nog een +/- 12 V voeding nodig. Doepfer verkoopt sinds kort ook losse DIY voedingen & busboards



Origineel geplaatst door Sly Dog
Oké, genoeg gediscussieer over waarom Doepfer (en natuurlijk ook weer Behringer...) een goede of slechte fabrikant zou zijn! :smeris:

Ik ben als student nu eenmaal gebonden aan een beperkt budget en Doepfer vind ik qua prijs nog betaalbaar. Daarom wil ik weten welke modules voor mij het aanschaffen waard zijn en of er nog mensen zijn met goede tips betreffende het gebruik van bepaalde modules.

Hou er ook rekening mee dat deze thread niet specifiek bedoeld is als 'Help Sly Dog zijn keuze te maken'-thread, maar meer als een algemene thread waarin mensen hun ervaringen betreffende de Doepfer-modules kunnen uitwisselen.
 

Attachments

  • a100_diy_kit_sm.jpg
    a100_diy_kit_sm.jpg
    12,3 KB · Bekeken: 116
levka
als je goedkoop aan een eurorack systeemkast kan komen (zonder bodem & achterwand ect) heb je alleen nog een +/- 12 V voeding nodig. Doepfer verkoopt sinds kort ook losse DIY voedingen & busboards


toevallig prijsje van de voedig en connectors ?
ahh kijk zelf wel ff ...
help sly al filterend de zomer door ...stuuds hebben t al zoo moeilijk:halleluja

found http://www.doepfer.de/home_e.htm
zelfs op de HOME page stimulans bouw je eigen case ! goed idee van herr DIETERR
je kan prima een eigen "square wooden case " timmeren [opa/papa kenneis latendoen ]
of je moet t eg inje rack willen hebben ...vint ik niet eg altyd makkelijk
een blok op tafel is makkelijk & beter reachbaar ,...afhankelijk wat voor rack je hebt !
[ik heb een propvol rack met wielen ,..noudenkmaar niet dat er nog mee te ryden val nadat alles aangesloet in ,....!]


Now available: A-100 Do-it-yourself-Kit 1 (A-100 DIY-Kit #1)
power supply with external transformer (AC output)

because of safety reasons, no dangerous voltages accessible

max. current: 1200mA (same as PSU2, but external transformer instead of ring core transformer)

2 bus boards

four 84 HP mounting rails with threaded inserts for module mounting (sufficient for 2x3U, not shown in the picture)

cable for connections between power supply and bus boards

sketches with measures (for drilling the holes at the right positions for PSU and bus board mounting)

building suggestion for wooden case (sketch + list of all required wooden case parts)

Price: Euro 120.00 (complete kit with transformer), Euro 100.00 (complete kit without transformer)

power supply only (with transformer): Euro 60.00

power supply only (without transformer): Euro 40.00

transformer only: Euro 20.00

attention: from Doepfer (Germany) only 230V transformers with European mains plug type are available (external transformer with 15V/2.5A AC required), please ask the Doepfer representative in your country if they have a transformer available that is suitable for the mains voltage and mains plug in your country

even smaller current output is possible; the current output of the power supply is half the current of the external transformer as the currents for both voltages +/-12V are required (if e.g. the transformer outputs max. 1000mA the max. power supply current is 500mA)

the technical documents are available as pdf file


je hebt die conectrs nodig ,..volgens mij kan de travo nog goed kopert
maargoed t scheelt al asje bv een case koopt kant en klaar 300+ eu ?? gekkk
 
Laatst gewijzigd:
kits

kits

goed nieuws. ik vind het nog wel leuk zelf een kistje te bouwen ook.
de diy kit 1 is verkrijgbaar, maar de diy kit 2 nog niet,
wat is het grote verschil, buiten de prijs en 1 of 2 stekkers?
en hoeveel modules kunnen erop? (of lees ik niet goed meer)

A-100 Do-it-yourself kit 1 (A-100 DIY kit 1)
power supply with external transformer (AC output)

because of safety reasons, no dangerous voltages accessible

max. current: 1200mA (same as PSU2, but external transformer instead of ring
core transformer)

2 bus boards

four 84 HP mounting rails with threaded inserts for module mounting (sufficient
for 2x3U, not shown in the picture)

cable for connections between power supply and bus boards

sketches with measures (for drilling the holes at the right positions for PSU
and bus board mounting)

building suggestion for wooden case (sketch + list of all required wooden case
parts)

Price: about Euro 100...120 (complete kit with transformer), about Euro 80...100
(complete kit without transformer)

power supply only (without transformer): about Euro 45, transformer only: about
Euro 15

attention: for the time being only 230V transformer with European mains plug
type available (external transformer with 15V/2.5A AC required), even smaller
current output is possible; the current output of the power supply is half the
current of the external transformer as the currents for both voltages +/-12V are
required (if e.g. the transformer outputs max. 1000mA the max. power supply
current is 500mA)

release date: April 2007


--------------------------------------------------------------------------------

A-100 Do-it-yourself kit 2 (A-100 DIY kit 2)
very low cost beginners package for usage in combination with two external 12V
wall-outlet power supplies (because of safety reasons, no dangerous voltages
accessible )

max. current: 500mA

one bus board

two 84 HP mounting rails with threaded inserts for module mounting (for 1x3U,
not shown in the picture)

two 12V wall-outlet power supplies with 500 mA each (stabilized wide range
switching power supplies with AC input range 100...240VAC, European type mains
plugs)

cable and adapter board for connections between power supplies and bus board

building suggestion for wooden case (sketch + list of all required wooden case
parts)

Price: about Euro 50.00 (complete kit incl. two power supplies)

attention: for the time being only supplies with European mains plug type
available (input: 115 - 230V AC)

release date: about May 2007
 
hehe, wo-oow, ook zo'n mooie site he, ik dacht dat ik enkel de tweede versie meehad.
nu snap ik nog altijd niet warom de tweede versie minder dan de helft vd prijs is.
 
Goedkoopste is gewoon hout en de modules in het hout schroeven met parkers.
Score je een power one en een voedingbuss er bij en je ben voor net over 100 euro al aardig op weg.
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Goedkoopste is gewoon hout en de modules in het hout schroeven met parkers.
Score je een power one en een voedingbuss er bij en je ben voor net over 100 euro al aardig op weg.

dit idee spreekt mij het meest aan, wat voor'n power one en voedingsbus adviseer je ?
vr.gr. sunny
 
Ik heb zelf ook zoiets in elkaar geknutseld. Op ebay een backplate met voeding gekocht en een bussboard aangeschaft. Even gespiekt hoe e.e.a. in een officieel doepfer rack aan elkaar geknoopt zit en dit vervolgens in mijn eigen rack ook gedaan. Werkt prima en is ook nog eens voordelig. :)
 
Origineel geplaatst door sunny pedaal
dit idee spreekt mij het meest aan, wat voor'n power one en voedingsbus adviseer je ?
vr.gr. sunny

Ik heb een houten kast gemaakt en heb het A-100BUS busboard en de A-100PSU2 power supply er in gezet.

a100_psu2.gif


a100bus.gif


Binnenkort komt er nog een kast bij en daar stop ik alleen een paar busboards in omdat de PSU meer dan genoeg stroom levert.
 
ik heb de kast EN de voeding zelf gemaakt...

kast is ondertussen te klein, alles hangt nu in een lundia-rek,
waar her en der dingen ingeschroefd hangen....
ziet er niet uit,

zal eens een foto maken

ps ik heb de 155-sequencer, de diode filter en de joystick
(sorry mono!)

de kleiner modules zijn inderdaad erg onhandig kwa layout , als alles ingeplugd is kun je er nauwelijks nog bij, maar goed, die prijzen....
 
Origineel geplaatst door Patat Met
Ik heb een houten kast gemaakt en heb het A-100BUS busboard en de A-100PSU2 power supply er in gezet.

a100_psu2.gif


a100bus.gif


Binnenkort komt er nog een kast bij en daar stop ik alleen een paar busboards in omdat de PSU meer dan genoeg stroom levert.

patat jouw voeding die ring kern koste dat ...?
en zoon losse bus waar je de modules aan klikt qa voeding ...kost dat

weer goed koper dan een voeding pak van herr dieter ....[ik moet ook nog voeding hebben voor mn asm ...wil gelijk een grotere [ff kijken wat nodig is !! ]
zodat ik er onder nog rijtje doepfer ,modules aan kan hangen ...kan dat wel ja toch ...
gaat gewoon om de asm/ + wat modules hoeveel amere [milie denk die zuigen ,..dat moet de ring kern leveren

pb je nog wel over !!
 
ps ik heb de 155-sequencer, de diode filter en de joystick

naar mp3s vd diode filter ben ik erg benieuwd, maar ook en vooral: is het moeilijk om de veertjes van de joystick weg te halen zodat hij blijft saan waar je hem zet?

en nog iets: de ems synthi heeft zo'n "attack" knopje naast de joystick staan, bestaat dit van doepfer? (of is het makkelijk zelf te maken?)
 
Zo! We zijn al weer een tijdje verder maar ik heb nu een leuk rackje met Doepfermodules aangeschaft, met dank aan de goede tips en ervaringen die al gegeven zijn! :halleluja

A-106 X-Filter
+++ Ruig filter dat snel overstuurt en met name handig is voor gabberachtige filter-oversturing. Geinig is dat zelfoscillatie een zaagtand geeft in plaats van de typische sinus.

A-118 Noise / Random
++ Noise module waarvan de noisekleur aangepast kan worden. De random-output is heel leuk voor het onvoorspelbare effect (met name om filter cutoff en dergelijke aan te sturen).

A-119 Ext.Input/ Env.Follower
++ Onmisbaar wanneer je externe audio wilt toevoegen. Aangezien ik de Doepfer momenteel puur nog als modulaire effectprocessor gebruik, kan ik niet zonder. Nadeel vind ik dat de input vrij snel overstuurt.

A-124 Wasp Filter
+++ Een zeer mooi klinkend filter! Vrij netjes klinkend (zeker in vergelijking tot het X-Filter) en enigszins nasaal van karakter. Voor de prijs die je ervoor betaalt (ongeveer 80 euro nieuw) een must.

A-131 VCA (exp.)
+++ Noodzakelijk om de audio weer uit het systeem te krijgen. Leuk vind ik dat er twee Audio Inputs op zitten zodat je niet gelijk een extra mixer hoeft aan te schaffen. De gain is ook handig om het volume, indien nodig, op te krikken.

A-136 Distortion / Waveshaper
++ De distortion is goed te gebruiken voor oversturing (duh) en klinkt goed. Het waveshapergebeuren vind ik nogal onvoorspelbaar maar wellicht dat ik mij daar eerst nog beter in dien te verdiepen.

A-140 ADSR
+++ ADSR met drie snelheidsmogelijkheden, variërend van extreem snel tot zeer langzaam. Met name de snelle positie is zeer handig om snelle envelopes over drums te kunnen gooien.

A-143-3 Quad LFO
++ Vierdubbele LFO met drie snelheidsstanden. Op de snelste stand heel goed voor audio-achtige toepassingen (zoals bitcrusher- en ringmodulatorachtige effecten). De langzame stand is met name goed voor lange drones. Wat ik wel mis, zijn reset-inputs.

A-148 S&H
++ Dubbele S&H die goed is te gebruiken voor de meer random toepassingen op bijvoorbeeld filter cutoff.

A-188-1C BBD (2048 stages)
+++ Coole BBD-module met veel klankmogelijkheden, variërend van flanger-effecten tot delays en bitcrushers. Ook zeer goed te geburiken voor experimentel effecten.

A-199 Spring Reverb
++ Goed klinkende springreverb met een wat donker karakter. Leuk is de feedbackmogelijkheid. Hou er rekening mee dat er ook nog een externe module bijzit waarin de drie springveren zitten, welke nog ergens binnen of buiten de kast geplaatst dient te worden en niet te dicht bij de Power Supply moet zitten.

Zo, nog even een paar luistervoorbeelden:
TR-808 in combinatie met X-Filter, BBD en Spring Reverb
Kale Roland SH-09 goflvorm door WASP-filter, beïnvloed door Quad LFO
 
zo'n bdd module vind ik echt cool. staat ook op mijn verlanglijstje (met nog 1001 andere zaken :D )
 
Back
Top