de Doepfer modulaire modules thread

Waar kan je al die superleuke modulletjes best bestellen? :) Ik heb graag de goedkoopste en de beste service. Van Doepfer zelf maar?
 
als je er een aantal tegelijk wilt bestellen loont het wel om even over de grens te kijken; scheelt per module wat euro's, maar het verzenden is vaak wat duurder. Touched by Sound heb ik positieve ervaring mee. Je kunt het in Nederland bij de Musichouse proberen. Zij beheren www.doepfer.nl waar je online ook modules kunt bestellen. Daar heb ik geen ervaring mee. Verder is er ook nog wel het e.e.a. te vinden op ebay soms. Daar heb ik bijvoorbeeld twee voedingen en een originele achterplaat gekocht en ook een setje losje modules.
 
Origineel geplaatst door Sly Dog
A-119 Ext.Input/ Env.Follower
++ Onmisbaar wanneer je externe audio wilt toevoegen. Aangezien ik de Doepfer momenteel puur nog als modulaire effectprocessor gebruik, kan ik niet zonder. Nadeel vind ik dat de input vrij snel overstuurt.

De mini jack ingang geeft veel minder versterking (gain van 0-20 en 0-500) en overstuurd dus veel minder snel.

Ik heb hele goede ervaringen met The Music House.
 
Origineel geplaatst door Heinz Graaf
Waar kan je al die superleuke modulletjes best bestellen? :) Ik heb graag de goedkoopste en de beste service. Van Doepfer zelf maar?

Bestel al jaren lang tot zeer grote tevredenheid bij touched-by-sound.com in Nuerenberg

Aan zowel service als prijzen van Duitse bedrijven kunnen de meeste Nederlandse zaken IMHO niet tippen
 
A-107 Multitype Morphing Filter!

A-107 Multitype Morphing Filter!

A-107 Multitype Morphing Filter was een van mijn laatste Doepfer aankopen, en man man man wat een sappige module is dat! Wel enigszins prijzig maar ook zonder te morphen klinkt het allemaal heel fijn. Fast-food filter anyone?

Touched by Sound is meestal een beetje goedkoper dan Thomann, maar je betaalt wel weer wat meer aan verzendkosten. Wel bijna alles van Doepfer vanuit voorraad, Thomann moet het vaak gaan bestellen wanneer jij dat doet. Beide zaken heb ik goede ervaringen mee, maar gezien de verzendkosten ligt het er een beetje aan hoeveel, en welke modules je koopt of het elkaar uitvlakt. En een (relatief) klein synth-shopje is wat sympathieker dan Thomann, wat bijna een soort Wehkamp voor muziek is...

Kan trouwens geen kwaad de aanbiedingen van Thomann geregeld in de gaten te houden, zo viel mij destijds op dat de AMT8 van Emagic werd gedumpt voor zo'n 100 euro (twijfelde nog eentje er bij te kopen), terwijl ik die de laatste tijd 2e hands aan veel hogere prijzen tegenkom.

The Music House? Naaahhh!
 
Origineel geplaatst door Heinz Graaf
Waar kan je al die superleuke modulletjes best bestellen? :) Ik heb graag de goedkoopste en de beste service. Van Doepfer zelf maar?
Volgens de website verkoopt Doepfer enkel rechtstreeks aan particulieren wanneer er geen distributeur in het betreffende land aanwezig is. Voor Nederland is de officiƫle verkoper Music House (zie www.doepfer.nl) waar ik mijn spulletjes bestel. Zij beschikken ook over een eigen reparatieservice.
 
Ik heb hier een A-155 sequencer liggen die ik graag wat stroom zou geven.
Maar omdat ik geen Doepfer PSU heb weet ik niet wat -15/0v/+15 moet zijn.
De flat cable voor stroom heeft een rode randje is dit +15v of iets anders?

Kan het zelf ook wel uitzoeken, maar ben een beetje lui.:o:
Bij voorbaad dank en groet,
Maarten
 
www.doepfer.de , en dan bij manuals, daar staat alles.
Bij Doepfer is alles +-12 volt (?) doe je huiswerk bij dit soort
dingen, het kan maar een keer fout gaan, dag sequencer (!?)
 
Dank allen, luiheid is een zonde.
Ik betwijfel dat de sequencer stuk gaat als ie 3v meer krijgt, niet dat ik het ga proberen.

groetje,
Maarten

[EDIT] Heb op de site en in de manual van de A-100 gezocht maar het enige wat ze zeggen is dat de rode strip naar beneden moet.
Etaoin heeft gelijk, het is duidelijk af te lezen aan de baantjes die naar de ic's gaan.
 
Laatst gewijzigd:
Heb je per se een A-119 Ext.Input/ Env.Follower nodig of kun je een audio signaal ook rechtstreeks op bijvoorbeeld een A-116 of A-136 pluggen?
 
Back
Top