Nieuwe mixers van Soundcraft.

E-12.jpg


Soundcraft brengt 4 nieuwe mixers op de markt: de E series.
Bestaande uit een 6, 8 en 12 kanaals mixers.
Waarbij de 12 kanaals mixer, de ES, uitblinkt voor maarliefst 10 stereo inputs als 12 mono inputs heeft.

Verder hebben ze allemaal een 3 bands eq met mid sweep, aux, inserts en gebalanceerde ingangen.

Persoonlijk vind ik ze fraai vormgegeven.

De specs op een rij:

6, 8, and 12-mono input channel frame sizes, each with two stereo inputs
ES Version has 10 full-function stereo inputs and 4 mono inputs
2 aux sends, each globally switchable pre or post fade
100mm faders
Internal power supply
Simple rack mounting options
Effective grounding eliminates noise and crosstalk
3-band EQ with swept mid band
High quality, linear mic preamps with smooth gain control
Multi-point signal channel status monitoring (post-mic pre, post-EQ, post-fade) with proportional illumination
Close-tolerance surface mount components for high-accuracy repeatable EQ
Precision, ultra-linear mic pre-amps
True, professional +48V phantom power for condensor microphones
Professional insert points for external processing

Meer info: www.soundcraft.com
Importeur: www.total-audio.nl
 
ik weet niet ik vindt ze er een beetje speelgoed uitzien. maar dat zegt niks over het ding maar volgens mij als ik het ff snel zie. zijn het gewoon spirit folio's. of zie ik dat verkeerd?
 
de E 12 lijkt op mijn M12 maar die heeft sowieso 4 auxen en PFL....

en is ook niet duur de laatste tijd
 
Ze zullen het ook nooit leren.

3 band EQ zonder swept mid voor de stereo kanalen.

Echt zonde....
 
Ja ze leren het echt niet. Waar is die handige stereo sub group gebleven die wel op mijn Folio SX zat? Dat was er eigenlijk nog 1 te weinig, maar deze heeft er helemaal geen, en die vorige serie ook niet. Wat nou als je al je drums naar 1 compressor wil sturen? Of bepaalde channels naar een opname-apparaat? Er moet gewoon naast elke fader 'n rits buss-knoppen zitten.
En 2 aux sends is ook 'n beetje karig. Ik heb er nu 4 pre, en die zitten vol. Ik heb er ook nog 2 post, en die kan je modden naar pre, misschien doe ik dat ooit nog wel.

Volgens mij is dit de tweede serie van Spirit waarbij ze eigenlijk gewoon een nieuwe verpakking om de folio serie heen bakken. En vervolgens nuttige functies inleveren tegen gelikte ronde hoeken en zinloze dingen. Jammerrr.

Verder is het wel goed dat ze eindelijk 'n mixer maken met voldoende stereo ins, voor synths en samplers (en niet voor bands). En de EQ van spirit klinkt altijd lekker. Jammer weer dat ze geen sweep op de stereo ch. hebben.
 
Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Tja Bikkel, voor niets komt de zon op ;)
Zijn er budgetmixers die dat wel hebben dan?

Nou ja, definieer budget eerst maar even, maar een maatje van me heeft een Behringer mixer die meen ik goedkoper dan 2000 gulden was en die heeft het gewoon wel.
 
vet vet vet vet vett tafel.... :D

eentje heeft 10 (!) stereo inputs... das toch wel handig...

Laat je niet mislijden door het speelgoed uiterlijk... dat hebben alle spirit tafels... maar ze zijn wel gewoon goed. weinig ruis en klinken warm!
 
Als die met 10 stereo inputs parametrische EQ had dan ging de Spirit SX die ik nu heb linea recta naar de marktplaats.
 
Origineel geplaatst door bikkel
Als die met 10 stereo inputs parametrische EQ had dan ging de Spirit SX die ik nu heb linea recta naar de marktplaats.

heehe LOL...

wie niet? ;)
 
Re: Nieuwe mixers van Soundcraft.

Origineel geplaatst door bambamstudio
...
..Waarbij de 12 kanaals mixer, de ES, uitblinkt voor maarliefst 10 stereo inputs als 12 mono inputs heeft.
...

klopt niet. je kwoot 't zelf al van de site:

Origineel geplaatst door bambamstudio

...
ES Version has 10 full-function stereo inputs and 4 mono inputs
...


...en als je op 't hi-res plaatje kijkt zie je dat ook.
dan heeft m'n Behringer toch meer mogelijkheden...
 
Tja, erg jammer dat ook deze serie geen 4-bus console is zoals de Folio SX... subgroup is idd erg handig. De M-serie had ook maar 2 bussen....
 
Back
Top