Maak een stukje hiphop

Bedankt Chris en Gloomy.

Ja, de bas stond aanvankelijk inderdaad wat harder, maar zat de bassdrum in de weg. Moet me toch maar eens gaan verdiepen in sidechain compressie.
 
Moet me toch maar eens gaan verdiepen in sidechain compressie.

Of in deze plugin:

https://www.pluginboutique.com/prod...59-Wavesfactory-TrackSpacer-Dynamic-Processor

Trackspacer features a 32 band EQ that reacts to the incoming sidechain signal. It analyses the spectrum of the sidechain and applies a reversed EQ curve to another track. That way you are creating space for a certain track by cutting the exact frequencies that it needs in realtime to another track.
 
Na lange tijd maar weer effe iets gepost. Gemaakt met vinyl, akai s950 en een mp2500. Ben benieuwd wat jullie dr van vinden.

Nice! En die samples zijn ook nog goed te filteren (LP en HP), dus je kan nog alle kanten ermee op ook. :okdan:
 
Stukkie hiphop. komen nog scratches in maar dat moet effe wachten want he me pols gebroken met skaten. Gitaar, bassgitaar, camel audio Alchemie.
De enige sample is Herbie Hanckock die over Miles verteld hoe die... nou ja luister maar :)
 

Attachments

  • kite.mp3
    8,4 MB · Bekeken: 148
Dope beat, Inf. Inspectah Deck zou er perfect bij passen. Over die bassline, ik zou het zonde vinden als het einde van de eerste bassline, wanneer deze een octaaf naar boven gaat, niet in de uiteindelijke beat te horen zou zijn. Ik zou eerst een loop met het einde van de tweede bassline programmeren en dan de volgende loop met het einde van de eerste bassline.

Ook even je beats www.infbeats.com doorgelopen. Good stuff. Die ga ik zeker nog een keer van begin tot eind afspelen.
 
Stukkie hiphop. komen nog scratches in maar dat moet effe wachten want he me pols gebroken met skaten. Gitaar, bassgitaar, camel audio Alchemie.
De enige sample is Herbie Hanckock die over Miles verteld hoe die... nou ja luister maar :)

Je maakt me nieuwsgierig naar dat moment waar Herbie Hancock het erover heeft. Zou daar een opname van zijn? Heb je trouwens iets van Herbie Hancock of Miles Davis in deze lekkere beat gebruikt?
 
Back
Top