Maak een stukje hiphop

ik vind deze ECHT beter dan het origineel!

bliepbliep





(pssst, check even hoe je instellingen staan van je software, je hebt nl alleen de 1e tel geselecteerd met renderen, niet verder vertellen hoor...)
 
Geinspireerd door de MPC threads ook maar weer eens flink aan het choppen geslagen.

Curtis Mayfield door de mangel. Wie het origineel weet te noemen krijgt een prijs (eeuwige roem ;)). Let op: shit is nog niet gemixt en er zit ook nog geen bassline onder. dus dat hoeven jullie me niet meer te vertellen. oh ja, en het einde is ook abrupt...

B.
 
Dat is zeker geen mssing llnk.
Vind het wel vet.
 
Nice. :)
 
thanks gasten! ik ga m afmaken (bass erbij, extra strings, fx en nog wat verder werken aan de drums) en dan post ik m als voplledige track in een andere thread
 
Origineel geplaatst door Derek Zoolander
Je moet het zien als een tegengeluid. :engel:

Raspy gangster shit. ;{ Laten wij gewoon lief zijn voor elkaar! Who is with me!? :D

Omdat het jou niet kan bekoren: bijlage.

:frons:

Pianoriedeltje met beat. 8)
 

Attachments

  • trouble in paradise.mp3
    847,5 KB · Bekeken: 96
whahahah

whahahah

Origineel geplaatst door deniax
ff 2min in fruity ;)

ja maar dan heb je wel de beat nagemaakt van young buck - get buck ( produced by pollow da don ) ;-)
 
Kan er iemand wat feedback geven over het onderstaande.
Niet over de opbouw enzo maar over de freq balans en dynamiek ect.
Het is trouwen een remix van Kelis - trilogy die niet af is :D
Ook mn eerste hiphop achtige beat.

Groeten.

LinkLink
edit: zie dat het onderaan de pagina staat met lettertype -12
 
mijn poging tot hiphop maken; http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=4921511&q=hi

ik vind em aardig geslaagd maar die beat krijg ik maar niet goed :( veeeeeeel te strak gequantiseerd, hebben jullie misschien een idee hoe ik dit meer flow kan geven?

enne, als je kan rappen, dr zit al een soort refrein couplet structuur in... (hint hint)

bliepbliep
 
Origineel geplaatst door bliepbliep
ik vind em aardig geslaagd maar die beat krijg ik maar niet goed :( veeeeeeel te strak gequantiseerd, hebben jullie misschien een idee hoe ik dit meer flow kan geven?

Ik vind het in deze track wel lekker Old School klinken, die strakke quantizering. Maar bij veel sequencers kun je de shuffle instellen zodat het wat losser klinkt. Waar heb je de beat mee gemaakt?
 
bedankt voor je reactie Lotuz!

de beat is gemaakt met impulse in ableton live, gewoon "vakjes kleuren" :p

ik heb trouwens geheel naar "moderne hiphop maatstaven" geprobeerd om het volume ten koste van alles zo hoog mogelijk te houden, waardoor het een wat "commerciƫeler geluid krijgt :D

ben benieuwd of iemand nog een leuke tip heeft om het af te maken!

bliepbliep
 
Back
Top