• Synthforum bestaat 20 jaar !

• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer? Voer dan een wachtwoord reset uit via Wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail van Synthforum als je je wachtwoord probeert te resetten (bij hotmail, live of outlook accounts)?
    Lees dan deze mededeling!

• Als lid van Synthforum kunnen we uren praten over synths en aanverwante zaken. Waar het uiteindelijk natuurlijk om gaat is het maken van muziek. Heb je iets gebrouwen, geproduceerd, gecomponeerd of ingespeeld wat je graag wilt delen met de rest van de community, dan is dit de juiste plek om dat te doen. Ben je trots op het resultaat of wil je suggesties voor verbetering, post dan hier je track. Wil je alleen luisteren en opbouwende kritiek geven? Dat kan ook.

Er zijn twee manieren om je track te plaatsen:

1. Via de uploadmogelijkheid die Synthforum biedt. Het mp3 bestand mag dan niet groter zijn dan 20 MB. Maak een nieuwe thread aan en klik links onder het bericht op "bestanden toevoegen". Kies na het uploaden voor "Insert". Alleen dan wordt de audio player in je post zichtbaar.

2. Via een externe site. Er bestaan verschillende sites die ruimte bieden om je muziek te hosten. Je kunt in je bericht een link naar je track plaatsen. Omdat Synthforum de soundcloud link automatisch omzet in een player, gaat hier de voorkeur naar uit. Je hoeft dus verder niets te doen, alleen de link naar je track in je post plakken.

Let op: Wanneer je track op SoundCloud op "private" staat, verschijnt er geen player, maar blijft alleen de link over.

Een veelgebruikt alternatief is YouTube. Heb je je muziek op je YouTube kanaal gezet, dat kun je je clip embedden door simpelweg een link te posten. Daarna wordt de YouTube player automatisch embed in je post. Dit geldt ook voor video's van bijvoorbeeld Facebook en Vimeo.

Heel veel succes en plezier gewenst!

Maak een stukje hiphop

Lotuz

quantizise kneusje
Hier een preview van een beat waar ik momenteel aan bezig ben. 8)

Attachments

• cs preview.mp3
    501,9 KB · Bekeken: 21

Lotuz

quantizise kneusje
Ik zou het niet onder die categorie willen plaatsen, maar als je ermee zegt dat die beat niet voor softies bedoeld is, dan kan ik daar wel mee leven. ;)

Leendert

Gedeactiveerd account
Origineel geplaatst door Lotuz
Ik zou het niet onder die categorie willen plaatsen, maar als je ermee zegt dat die beat niet voor softies bedoeld is, dan kan ik daar wel mee leven. ;)

haha, naja t komt in die buurt iig voor mijn gevoel. Heb niet veel verstand van hiphop maar toch ben meer van de duistere kant. :)

MonoTron

Initiating Sequence..
En nog een... uit de Z-empire tijd

Track hierboven is met alleen de A4000 gemaakt toen ik nog met cubase aan het stoeien was.

De snippet gemaakt met het oude vertrouwde FT2.

Ow ja, kijk uit voor de sub van +/- 40 sec :D

Attachments

• z-empire2.mp3
    942 KB · Bekeken: 21

mikemix

push the button!
Hier een preview van een beat waar ik momenteel aan bezig ben. 8)

Klinkt veel belovend, nu een goede rap(per) erover wat het geheel moet doen kloppen.

Derek Zoolander

Ingeburgerd
Origineel geplaatst door Negative Plus
@Derek.

Misschien een hiphopbeat voor een christelijke rapgroep ?
Een beetje te lief voor mn smaak zeg maar.

Je moet het zien als een tegengeluid. :engel:

Raspy gangster shit. ;{ Laten wij gewoon lief zijn voor elkaar! Who is with me!? :D

Omdat het jou niet kan bekoren: bijlage.

Attachments

• negative plus diss (instrumental).mp3
    847,5 KB · Bekeken: 21

Lotuz

quantizise kneusje
Origineel geplaatst door Carnivore
Lekkere beat, tof baslijntje ook :okdan:

Soms moet je het gewoon simpel houden. :)

Origineel geplaatst door mikemix
Klinkt veel belovend, nu een goede rap(per) erover wat het geheel moet doen kloppen.

Precies. Mijn beats zijn allemaal gemaakt om over te rappen, al werk ik op dit moment bewust met niemand samen. Een geheel instrumentale track maken waarbij je de MC niet mist, is heel wat lastiger. Dan moet je andere elementen erin stoppen die interessant zijn en veel variëren. Ik zou het misschien wel kunnen, maar heb simpelweg niet het geduld om een lange tijd aan één track te werken.

Formant

Broken Spare Part
staan wat sketches op myspace, meer een impressie van wat er in de track qua samples zitten, echt een song kan ik het niet noemen, meestal vormt zich dat ook waneer de mc er is.

www.myspace.com/formantix

Lotuz

quantizise kneusje
Origineel geplaatst door sander
Toffe beat. Ik krijg ook zin.

"It's a hard knock life..." ;)

Samplekit

Stamgast
Wow vet cool topic! (nooit gezien tot nu dan:kroon: )

ff een paar beats laatste beats geluisterd.. die van lotuz is wel netjes

Dsil met FT28o) , ik werk zelf nog met skaletracker, vroeger Ft2, maar die werktnie op mn XP

:doei: :mega:

Leendert

Gedeactiveerd account
"It's a hard knock life..." ;)

Die sample of wat t ook is en waar t ook al weer van was ben ik echt helemaal fan van da zweer ik. Kvind die echt tof, teminste als we over 't zelfde hebben! 8)

Leendert

Gedeactiveerd account
Hard Knock Life

Die beat is een meesterwerkje van Mark The 45 King.

Ja toch Jay Z ik dacht al! Echt vet! 8)

Kben m meteen gaan luisteren trouwens, en kwam ook net op een Mark The 45 King website een virituele mixer tegen was bout maar wel lache hehe.. :D

Edit: Heeft iemand die acapella? :)

Leendert

Gedeactiveerd account
Mhh.. zat aan tafel te roken, kreeg een melodietje in mn hoofd en ben eraan begonnen om het uit te werken, tis verder niet veel meer geworden dan een melodie en een beat maar toch vond 't wel geinig om het te plaatsen en dacht dat dit de geschikste plek was. :) Dit soort dingen doe ik normaal nooit, altijd wat duister maarja voor deze keer dan. :D

Kon trouwens niet meer op m'n monitors omdat de rest hier al ligt te pitten, dus een oude klote koptelefoon en er zou eventueel dus wel wat fouten kunnen zitten in de afmixing. iig meer als normaal..

Attachments

• melodietje & beat.mp3
    548,6 KB · Bekeken: 20