Synths programmeren met Reaktor v3

Cquence

Stamgast
Lid sinds
14 december 2001
Berichten
129
Locatie
Brrrrraaaaabant!!
Zijn er mensen hier die Reaktor v3 van Native Instruments gebruiken? Tis echt een super programma, maar nu ben ik bezig om m'n eigen synth in elkaar te zetten. Helaas is dit vrij moeilijk.
Ik krijg het voor mekaar, om 2 oscillators met filter en delay in elkaar te zetten. Maar zo gauw ik het aantal voices verhoog naar 2 of meer, hoor ik niets meer.

Ik heb de handleiding al voor een groot gedeelte doorgelezen, maar kan het nergens vinden.

Wie o wie kan me hier mee helpen? 8)
 
Ik was gisteren een verhaal aan het typen voor je voor ik ging slapen en toen had ik opeens geen verbinding meer, dus ff kort samen gevat:


- zorg dat je meer als 2 stemmen aan hebt staan (als je ooit CPU te kort komt zet Reaktor automatisch het aantal stemmen naar beneden, ik weet niet of je al een redelijk oude CPU hebt?)

- ik heb Reaktor nu ff gedeinstalleerd omdat ik dacht dat ie problemen met cubase gaf, maar volgens mij moet je direct bij de input al aangeven dat het een mono of polysynth is, dus het gedeelte direct aan het begin dat je MIDI noten ontvangt.


Ik ben zelf ook met zo'n tutorial aan de slag geweest voor een monosynth met 2 OSC's, en ik weet 100% zeker dat je dat moet aanpassen om hem polyfoon te krijgen!
 
Ik heb een Athlon 800 met 256 mb ram, dus daar ligt het niet aan. Het lukt me helaas nog steeds niet, terwijl ik de stemmen hoger zet dan 1.

Iemand nog andere tips?
 
Ik heb reaktor deze week eens geprobeerd (de demo) en dat ziet er in ieder geval héél goed uit! Ik kan me voorstellen dat je daar veel mee kunt na enige oefening.

Wat ik wel enorm kl*** vind is dat hij soms gewoon vastloopt, zonder aanleiding. Dan is er in m'n pc geen beweging meer te krijgen en is reset de enige oplossing.
Ik heb eigenlijk echt wel nood aan een synth. Simsynth is het enige wat ik heb maar het is niet mijn ding. Het klinkt gewoon veel te ... simsynth...
Ik hou van atmosferische en warme dingen.

Jullie kunnen me natuurlijk altijd steun toebrengen op rek. nr. : lalala 8o)

Nee, wat ik ambetant vind aan een softsynth is dat het al je creativiteit teniet doet. Dan zit je met een idee voor een melodie, probeer je die te maken op een omslachtige softsynth, en eens je er iets uit gekregen hebt zijn je ideeën verdwenen!
 
Ik heb zelf het idee dat het antwoord bij de Gate module ligt, misschien ook Notepitch en Pitchbend.

Kijk eens of je in de properties iets kunt wijzigen. Ik heb dit probleem opgelost en het moet gewoon eerst aangegeven worden dat je polyfonie wilt voor een synth polyfoon werkt!
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top