[klassiek]ReWaltz

Gitaarwerk

Stamgast
Lid sinds
14 april 2002
Berichten
483
Locatie
Dordrecht
Zo... ik ben er ook nog eens :) (voor degene die mn naam hier ooit kende :P)

Van een waltz naar een ReWaltz...van reason 1 met crap samples naar voller gecomponeerd stuk.


korte inleiding:
Een waltz geinspireerd op stukken van Final Fantasy. Officieel voor een game ooit bedoelt, en dit is er na 4 jaar (heeeel) rustig componeren.

Ik ben totaal nieuw eigenlijk in dit soort dingen, en ik weet dat niet alles even goed gecomponeerd is, en het einde van 5 seconden moet nog even vervangen worden, maar is niet erg van belang momenteel.

Over het nummer:
Het stuk zou moeten gaan voor een bruiloft ceremonie in een fantasiewereld (het werd een FF achtig spel, alleen is dat project dus afgeblazen, maar ben zelf verder gegaan met mijn stukjes)

Zou graag willen weten hoe jullie het vinden.



http://stud.cmd.hro.nl/0783863/anders/ReWaltz.mp3
:dj:
 
Heb je dit ook op papier staan ? (nieuwsgierig)

Als klassiek liefhebber vind ik het niet echt zo.. Máár in een game zou ik dit heel graag horen, heel erg mooi stukje gamemuziek vind ik !
 
Hehe, kan ik me opzich voorstellen, het is niet gecomponeerd als een waltz van beethoven, zeker met mijn officiele muziekkennis (die eignelijk 0 is :P). Toch vind ik dat een mooi compliment dan.

Ik heb het alleen op midi. Ik wilde laatst de score er van uitprinten, maar dat is me nog niet gelukt. Er zitten foutjes in als een instrument die bijvoorbeeld in het echt maar 1 noot kan spelen hier 2 speelt. Ik heb dat soort dingetjes nog even gelaten voor wat het is, maar als men dit een onprettig stukje muziek vind, wilde ik het zo maar laten. Afhankelijk van de menigen dus :)
 
Hey,

Nou het doet me denken aan idd game-muziek zoals Fable . Sound is dun, maar dat is ook de bedoeling neem ik aan. Qua compositie zit het wel goed in elkaar vind ik. Het klinkt allemaal lekker in het gehoor. :)

Ga zo door!
 
vind het mooi gemaakt, klinkt aangenaam en er zit een berg ideeen in. Daar zit ook een beetje mijn probleempje denk ik, ergens ontbreekt me een beetje lijn, halverwege weet je niet meer exact waar je in het nummer bent. Ik zou het misschien een beetje uitdunnen, en de thema's dikker erin, en vooral veel dynamiek erin brengen: luide en zachte passages maken. Nu is het een beetje te constant

Eigenlijk is dat het leukste denk ik, en materiaal heb je meeeeer dan genoeg erin zitten om er wat machtigs van te maken. Vond het leuk om te luisteren.
 
Origineel geplaatst door chosenminder
Hey,

Nou het doet me denken aan idd game-muziek zoals Fable . Sound is dun, maar dat is ook de bedoeling neem ik aan. Qua compositie zit het wel goed in elkaar vind ik. Het klinkt allemaal lekker in het gehoor. :)

Ga zo door!

Ik heb Fable nog nooit gehoort trouwens, moet ik wellicht eens gaan doen! Dun klopt ja, de mix is erg zacht, en wellicht teveel compressie gebruikt denk ik. Ik vind het Edirol Orchestra bank nou niet super dynamisch in het algemeen, maar leuk voor eerste opzetjes . Misschien eens die 4 gig bank gaan pakken :) Persoonlijk oet de compositie wel wat beter, maar zoals hieronder al besproken. Dankje voor je reactie !

Origineel geplaatst door Stage73
vind het mooi gemaakt, klinkt aangenaam en er zit een berg ideeen in. Daar zit ook een beetje mijn probleempje denk ik, ergens ontbreekt me een beetje lijn, halverwege weet je niet meer exact waar je in het nummer bent.
Daar ben ik het wel mee eens. Ik vind het maar wat moeilijk om een goeie lijn in te doen. Ik heb het probleem als ik stukken weg laat dat het ineens een saai ding wordt en gelijk zo een stukje van"hey, dit kan ik op repeat zetten". Misschien een idee om wat meer te herhalen, bij zelfde stukken wat weg te halen.

Ik zou het misschien een beetje uitdunnen, en de thema's dikker erin, en vooral veel dynamiek erin brengen: luide en zachte passages maken. Nu is het een beetje te constant
Zoals een tussenpassage wat minder instrumenten gebruiken? Zal kunnen, ik heb het juist er weer ingezet omdat het dan anders echt oninteressant werd. Tis ook wel gelijk weer te constant

Eigenlijk is dat het leukste denk ik, en materiaal heb je meeeeer dan genoeg erin zitten om er wat machtigs van te maken. Vond het leuk om te luisteren.

Thanks! :)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top