Nieuwe Track, mijn langste ooit

MadDonna

Juventus nieuwste fan
Lid sinds
8 juni 2006
Berichten
1.029
Locatie
Alkmaar
Ik ben er eigenlijk wel tevreden over. Ben geen producer, dus daar zou denk ik nog wel aan gesleuteld kunnen worden. Klankbeeld is wat onevenwichtig.

Vrijwel alle demo AU's van Arturia gebruikt plus LegacyCell van Korg. Daarnaast wat standaard Apple Loops.

Gitaar is wel geheel van mijzelf, de tweede keer is gewoon een copie van de eerste. Alles, buiten het gitaar gedeelte, is wel ingespeeld via keys. Oh ja, er zit ook nog een stukje onversneden SY-55 tussen.

http://www.purplehorses.nl/music/t4_1.mp3

Ik heb iets met tanks, t4, de naam komt van:

t4.jpg
 
Nee hoor, het nummer heeft niks met de naam te maken. Op myspace hebben al mijn nummers ook de afbeelding van een tank.
 
Ja tanks zijn leuk, daarmee worden palestijnse kinderen overreden.
Net als geweren trouwens, daarmee poppen kindsoldaten andere kindsoldaten.
Wapens, what a joy.
:confused:
 
Geluidsmatig vind ik het zeker zo slecht niet.
Je nummer is zowat ik kan klasseren als gewoon.Ik bedoel daarmee,ik hoor niets vernieuwend.Maar als je het graag speelt,waarom niet.je gitaarspel gaat van goed tot hier en daar even haperen hoor ik soms.Neemt dat weg,en je hebt een vlot nummer.Niets meer en niets minder.
 
Hier raak ik het spoor bijster. Is het de bedoeling dat het harmonisch gezien een janboel is?
 
Toen ik begon met serieus muziek maken kickte ik daar ook wel op, het maken van erg lange tracks. Mijn langste is ook in de 11 minuten. Maar die luister ik dus nooit meer*... Hier grijpt mijn hand dan ook naar de sliderbar om te kijken wat er nog meer gebeurd, maar dat is helaas niet erg veel.

Maar het is wel een relaxed beatje, hoewel wat aan de kale kant.

Enuuuh.. na 11 minuten verwacht ik een prachtig einde, geen abrupte stop?.. :P


*Hm, ik denk dat ik die auwe track maar weer eens ga opzoeken :D
 
Origineel geplaatst door bronswerk
Hier raak ik het spoor bijster. Is het de bedoeling dat het harmonisch gezien een janboel is?

Helemaal mee eens. niet mijn "kopje thee".
 
Origineel geplaatst door bronswerk
Hier raak ik het spoor bijster. Is het de bedoeling dat het harmonisch gezien een janboel is?

Ik doe dit nog niet zo heel lang dus ik post dit soort tracks om te leren, aubverklaar je nader want ik wil beter worde in het schrijven van muziek.
 
Origineel geplaatst door MadDonna
Ik doe dit nog niet zo heel lang dus ik post dit soort tracks om te leren, aubverklaar je nader want ik wil beter worde in het schrijven van muziek.

Ik ben ook geen ervaren muziekmaker hoor, maar wat ik hoor is een melodielijn (bijv. de gitaarsolo) die niet past bij de akkoorden. Bijvoorbeeld, je speelt akkoorden in c-majeur en speelt een melodielijn in en een toonladder die hier niet bij past. Ik wil er niet mee zeggen dat het fout is, maar ik vind het niet mooi. Er wordt soms zelfs bewust zo gecomponeerd, maar voor veel muzieksoorten is het niet gebruikelijk (eerder experimenteel).
 
Het kan natuurlijk dat je in de heat of the moment je helemaal laat gaan en jezelf het fantastisch vindt. En daar is ook niks mis mee. ;) Ik heb het idee dat wat je in je hoofd hebt zitten niet overeenkomt met de daadwerkelijke track. Kwestie van akkoorden zoeken en luisteren.
Ik zou het wat gestructureerder aanpakken. Het sequencerloopje als uitgangspunt nemen, eea flink inkorten, het ietwat donkere synth geluid ala Kraftwerk gelijk aan het begin vlak na de introductie van de sequence kloppend maken qua akkoorden, rommelige stukken verwijderen. Je gitaarspel is technisch gezien best ok, alleen de juiste noten raken schiet erbij in. Maar je durft tenminste wel en dat vind ik een groot pluspunt :okdan: .
 
Dus, voral doorgoan :okdan:
 
Back
Top