Sebastian Strange - Mutantz

Boydusk

Nieuwkomer
Lid sinds
1 juli 2006
Berichten
13
Locatie
Oegstgeest
Hi all,
Ik ben vrij nieuw hier en zou wel eens willen weten wat de meningen zijn over een track van mij.
Ik maak al een jaar 12 muziek, maar het laatste jaar ben ik vooral met dance bezig.
Zelf ben ik er tevreden over maar ik zou het nog wel beter willen afmixen, hier heb ik helaas niet veel verstand van.

Graag jullie mening, schroom niet!

Sebastian Strange - Mutantz


Groet
rutger/sebastian strange


ps: bij welke labels zou ik meer van deze stijl kunnen vinden
 
Dit is niet mij smaak maar qua mix hoor ik redelijk veel fase problemen.
Als je track eerst in mono afmixt en daarna weer stereo zet dan krijg je denk ik wel door wat je bedoel.
 
Ik vind het behoorlijk origineel.
Het rustige moment met de stem had ik niet verwacht, en het past wel. Ik ben dol op verrassingen ;)
Daarna bast de bom los, lekkere, apparte track!

Ik vind wel dat de baskick niet diep genoeg is. Er is überhaupt vrij weinig bas.
Track duurt ook een tikkeltje lang, wordt een herhaling daardoor.
 
Thanks voor de reacties. Nog meer mensen wat op te merken?

Ik snap nog niet precies wat er met "fuse" problemen wordt bedoeld. Hoe kan ik bv met soundforge de mix beter krijgen, waar moet ik op letten?
 
Origineel geplaatst door Boydusk
Thanks voor de reacties. Nog meer mensen wat op te merken?

Ik snap nog niet precies wat er met "fuse" problemen wordt bedoeld. Hoe kan ik bv met soundforge de mix beter krijgen, waar moet ik op letten?

Ik hoor niks geks ofzo, dus dat met dat faseprobleem begrijp ik niet helemaal,
maar je zou kunnen proberen om de luidheid/equalizing van de geluiden en instrumenten wat beter op elkaar af te stemmen. Naast dat ik weinig bas hoor, hoor ik juist weer te veel licht. Dat zou wat beter afgestemd kunnen zijn. Maar wat lul ik nou, fuse is hier (o.a.) de expert ;)
 
Ja ik vond zelf ook wel dat er meer bas in kon. Ik ga er mee aan de slag.

Ik hoor graag nog wat comments!
 
Hey Rutger,

ik luister naar je track op een laptop, dus gare laptop speakertjes. Maar ik vind het zeker wat hebben. Het is een dance track, maar op een manier die afwijkt van de standaard. Het past in het 'dance hoekje' maar ik heb nog nooit iets gehoord wat hier op lijkt.
Ik vind het een leuke track, grappige vocal erin. Mijn enige kritiek punt is dat ik het eens ben met skies; er zit naar mijn bescheiden mening iets te veel hoog in en iets te weinig laag. Maar nogmaals, dit kan ook door de laptop speakers komen. Ik vind de track vet, ik zou hem zeker in een progressive set kunnen draaien!

Bij welk label je dit kwijt kan, kan ik je niet zoveel over vertellen... Mischien iemand anders?

Groeten, succes ermee!

B.
 
Boydusk,

Zozo 12 jaar al aan de 'verslaving'! :okdan:

Ik hou van een mix die vol klinkt, dynamiek, en goede mix eigenschappen. Aangezien je al vrij lang bezig bent zal ik een mening over geven wat je wellicht kan helpen, al luistert op een 2.1 set.

Mix : uitgekozen bassdrum vind ik niet goed. Veelste dun en geen low-end te bekennen. In het geheel zit weinig 'kleuring' in en klinkt nogal plat, is het allemaal digitaal? Je kan proberen wat meer compressie te gebruiken op, vooral, de snare fills en de bassdrum veranderen in een meer laag variant, layeren. Hardware, indien met kennis toegepast, geeft meer body en maakt het geheel meer aantrekkelijk. Er zijn meer tips te geven, maar dat moet je zelf ondervinden en inzien.

De track zelf qua geluiden zijn dik in orde. Arrangement ook prima. Goede afwisseling en pakkende track. Je doet het goed alleen de mix kan beter. Dit is mijn mening wat meer gericht is op de mix aangezien je daarom vroeg. :)

Keep up the good work!
 
Origineel geplaatst door chosenminder

Je kan proberen wat meer compressie te gebruiken op, vooral, de snare fills en de bassdrum veranderen in een meer laag variant, layeren. Hardware, indien met kennis toegepast, geeft meer body en maakt het geheel meer aantrekkelijk. Er zijn meer tips te geven, maar dat moet je zelf ondervinden en inzien.

De track zelf qua geluiden zijn dik in orde. Arrangement ook prima. Goede afwisseling en pakkende track. Je doet het goed alleen de mix kan beter. Dit is mijn mening wat meer gericht is op de mix aangezien je daarom vroeg. :)

Keep up the good work! [/B]

Thanks chosenminder!

Ik gebruik nooit zoveel compressie, wat is het nut daar precies van? Maakt het denk ik wat "rauwer"?
Ik ga sowieso wat meer laag ingooien.
 
Back
Top