casio VL-1?

microelectronic

machine
Lid sinds
24 januari 2007
Berichten
26
Locatie
BXL
wat is dit ding waard tegenwoordig? onbetaalbaar vanwege de nostalgie en het kitschgehalte en omdat velen hiermee als kind de eerste toetsen hebben gevoeld ;)
maar wat mag ik er nog voor geven of krijgen?
 
Tja het is natuurlijk een leuk oud hebbeding,
maar eigenlijk kun je er niets mee... ;)
net als mijn Casio DM100, kon ik erg moeilijk kwijt hoewel die heel zeldzaam was...

Een echt verzamelaar zal er misschien 50 voor geven ?
denk dat 20 een normaal waarde is...
 
Origineel geplaatst door Bass
Tja het is natuurlijk een leuk oud hebbeding, maar eigenlijk kun je er niets mee... ;)

:eureka: samplen die hap, echt wel leuke lofi sounds!
maar idd denk zo'n 25 a 50 euro

ps. wil je er een kwijt of wil je er een kopen?
 
ik heb net op ebay eentje gekocht, waar er nog een extra exemplaar bijzat en wou kijken of ik een goeie prijs had en of ik er eentje verder kon verkopen ... vandaar mijn vraag
 
26e voor de 'machines', 14e voor het versturen ... kan mss nog iets leuk zijn voor de kinderen en hen al van jongsaf besmetten met het synthvirus 8)
 
Tsja... Ik heb een mooi exemplaar inclusief hoes en doos in mijn museum. Die staat vrolijk naast mijn speak & spell :dubbel:

Nostalgie-waarde, maar intrinsiek vrij waardeloze prullen. Een Yamaha CS-01 is dan nog wel leuk om te hebben, die is best dik voor wat het is (lastig te vinden trouwens). Een Casio DM-100 (13 jaar geleden genoemd in deze draad :beard:) is wel tof, die heeft vrij unieke zelfsampling mogelijkheden (kan ontzettend warm lofi hiphop klinken).

75,- euro voor een mooie VL-1 lijkt me wel de absolute bovengrens, maar het blijft natuurlijk wat de gek ervoor geeft.
 
Een Casio DM-100 (13 jaar geleden genoemd in deze draad :beard:) is wel tof, die heeft vrij unieke zelfsampling mogelijkheden (kan ontzettend warm lofi hiphop klinken).
Een tijdje geleden stond er eentje op MP, hier in de buurt. Weet niet meer precies wat de vraagprijs was, ik denk net boven 100 euro. Had er wellicht nog wat af kunnen krijgen, maar geen actie ondernomen. Beetje jammer misschien, achteraf bekeken.
 
DaDaDa.. :D

Dat wil je toch niet horen meer?

Ik heb er ook 1 in originele hoes. Maar puur omdat er een meisje in mijn klas haar VL-1 een keer had laten zien en ik mocht er ook nogeens mee spelen. <3 Ik had zelf een VL10 destijds en dat was ook een tijdje mijn rekenmachine. :)

 
DaDaDa.. :D

Dat wil je toch niet horen meer?

Ik heb er ook 1 in originele hoes. Maar puur omdat er een meisje in mijn klas haar VL-1 een keer had laten zien en ik mocht er ook nogeens mee spelen. <3 Ik had zelf een VL10 destijds en dat was ook een tijdje mijn rekenmachine. :)


:dubbel: :dubbel: :dubbel:
 
Even voor alle duidelijkheid graag...

Mocht je niet met het meisje spelen of met haar VL-1 ???
OMG. Even wat nuance aanbrengen. :D Ik was 13 en we hielden allebei van muziek... Maar toen ze dat laatste standje op haar VL1 demonstratie en liet horen hoe het geluid veranderde als je een andere code intoetste was ik verkocht.. Does that make sense?? ;)
 
Back
Top