Trance trackkie...

joepie produceren als 1996
joepie vengeance sound samples
joepie paul elstak akkoorden
joepie mn virus heeft een arpeggiator
 
Ik kan dit toch wel waarderen hoor
(subgroover: peter and the wolf wolf wolf wolf dacht ik meteen toen ik je antwoord las :duivels: )

Alleen die fluit is naar. neem daar een echte fluit voor of iets met wat meer sjeu.
 
Ik vindt hem best lekker klinken. Klinkt misschien wat standaard, maar er zitten leuke melodie lijnen in.
Alleen dat laten 'hangen' rond 2.40 vindt ik niks. De fluit vindt ik er ook idd niet helemaal inpassen.

:)
 
Travelan:
Thanx, al was gigi d'agostino niet mijn favoriet :biertje:

Subgroover:
Paul Elstak akkoorden ??? C EM AM F .... nja zal wel ... het kwam er gewoon uit...
En als een arpegiator lekker klinkt, dan gebruik ik 'm .... dan ga ik 'm niet zelf maken ...
En die vengeance sound samples klinken gewoon lekker ... vooral de kickdrums ...
Waar het mij om gaat, vind je het lekker klinken of niet???

loveyourjunos & BananaWorld:
Ik vond de fluit wel lekker, mijn vriendin vond 'm ook mooi samen met wat vrienden, maar ik zal eens kijken of een ander geluid beter past... thanx

Roel:
Mis je de climax, of vind je het gehele nummer niets?

BlackEyed:
Hebbie 't koud ??? ;)

In ieder geval allemaal bedankt voor het luisteren en 't commentaar....

:)
 
Origineel geplaatst door zack
loveyourjunos & BananaWorld:
Ik vond de fluit wel lekker, mijn vriendin vond 'm ook mooi samen met wat vrienden, maar ik zal eens kijken of een ander geluid beter past... thanx
Oei.. de vriendin.. tja die gaat natuurlijk niet zeggen dat het volkomen RUK is.. nou ja vind ik dat ook niet zo, maar anderen hier blijkbaar wel. Daarnaast is het niveau van muziekkennis en de manier van kijken naar jouw muziek hier totaal anders dan dat vrienden en laat staan je vriendin er naar kijkt. Je zal nooit een objectief antwoord uit je vrienden kunnen krijgen...
 
Het is helemaal niet zo slecht en het klinkt gewoon lekker catchy...

Die fluit is helemaal niet verkeerd....

En dat rideltje wat de fluit maakt ook niet. Het is alleen teveel '' 12 in een doosje''. Je moet het inderdaad meerdere keren beluisteren dan krijgt op een gegeven moment wel wat vind ik :)

Het is lekker voor als je in Zwitserland met je vriendin/vriend door de bergen rijdt... En er een adelaar boven je vliegt die filmopnames maakt van boven af ! :D

Vooral dat fluitje, blijft nu minstens een week in m'n hoofd hangen....

Het heeft wel inderdaad een hoog Rob Papen/ Manuel Schiels gehalte. Maar och wat geeft dat, dat hoort geen mens ! :D

Het mag inderdaad wel wat meer body gaan krijgen 8~
 
Het heeft wel inderdaad een hoog Rob Papen/ Manuel Schiels gehalte. Maar och wat geeft dat, dat hoort geen mens ! :D
Rob Papen.. maakte die niet reli-rock met synthesizers en doen hij nu logischerwijs het ontwerp van VST's er bij?
 
Het mist vooral een goede bassline. De bastoon die er hier en daar in zit verloopt en klinkt vaag/rommelig.

Verder zou wat meer percussie en iets beter omgaan met filteren en reverb op de melodie ook niet misstaan.


Maar vind het een erg goed gevonden melodietje en dat "laten hangen" waar hierboven iets over gezegd wordt is niks mis mee, moet alleen ff beter uitgewerkt worden allemaal. Zou er zeker mee doorgaan!
 
Origineel geplaatst door travelan
Oei.. de vriendin.. tja die gaat natuurlijk niet zeggen dat het volkomen RUK is..

Nou, mijn vriendin doet daar nooit zo moeilijk over... ;)

Nu on-topic: Probeer de 4:20 eens te reduceren to 2:30 zodat 't allemaal wat sneller wisselt. Fluitje toch eens proberen te vervangen.
 
Ja die bassline moet inderdaad verbeterd worden ...
en iets meer percussie zou inderdaad niet mistaan!

Sneller wisselen heb ik altijd problemen mee :)

Wat bedoel je met filteren op de melodie ???

Het afmixen is nog niet echt mijn ding merk ik ;(

In ieder geval bedankt voor al het commentaar ... ik ben wel even zoet ;)
 
Voor een vsti'tje virusje, VA'tje vind ik die fluit nog helemaal niet zo lelijk :confused: ?? Ik zou het fluitje dan misschien nog wat opdikken, wat meer ''ballen'' gaan geven maar verders........:W
 
ik denk dat je je strings iets moet terugdraaien in de mix. Die zijn wat te nadrukkelijk aanwezig en drukken de andere lead sounds weg.
 
Origineel geplaatst door zack
Travelan:
Thanx, al was gigi d'agostino niet mijn favoriet :biertje:

Subgroover:
Paul Elstak akkoorden ??? C EM AM F .... nja zal wel ... het kwam er gewoon uit...
En als een arpegiator lekker klinkt, dan gebruik ik 'm .... dan ga ik 'm niet zelf maken ...
En die vengeance sound samples klinken gewoon lekker ... vooral de kickdrums ...
Waar het mij om gaat, vind je het lekker klinken of niet???

Moet je voor de lol eens van de E Mineur een E Majeur maken, beetje Gigi D'agostino inderdaad! :)

Voor de rest kwam mijn vorige post misschien een beetje bot over, maar ik zal hem verfijnen.
Inderdaad wat simpele akkoorden, maar dat moet kunnen tegenwoordig hoor.

De arpeggiator vind ik echt niet kunnen. Te duidelijk een virus arpje en is gewoon TE herkenbaar. Sommige dingen kun je nu eenmaal gewoon echt niet maken. Zoals bijvoorbeeld een Soundcanvas General midi drumkit, of de standaard Stereo delay instelling van Logic, ook deze virus arp is zo'n voorbeeld van waar ik me direct aan irriteer. Kan gewoon echt niet. Speel die nootjes los in en ga er een beetje in editten. Wat 32e nootjes ertussen plakken doet al wonderen!

Vengeance sound samples zijn zeker ok! Ik gebruik ze zelf ook dagelijks :) Maar toch, sommige effecten zijn gewoon te herkenbaar, ik zelf verneuk die samples altijd zodat je er een eigen draai aan geeft en je het dus origineel houdt! Om een of andere reden klinkt het geheel dan veel creatiever. Met de kickdrum is niks mis, dus lekker houden!

Verder klinkt het niet onaardig, maar nog niet helemaal af. Wat percussie erbij. Ik zou misschien wel een ander basje kiezen, want deze is inderdaad wat rommelig.

Die fluit vind ik eigenlijk wel cool verder. Zou ik niet veel meer aan doen.

Succes, als je nieuwe versies hebt... laat maar horen! :dj:
 
Thanx subgroover, je hebt als ik erover nadenk toch wel gelijk :biertje:
Je hebt in ieder geval goede tips gegeven, waar ik echt wel wat mee kan!

En deniax heeft ook wel gelijk als ik het nummer nog eens beluister!, de strings zijn inderdaad soms te hard.

Ik wissel alleen niet graag van volume tijdens het nummer, en als je de string alleen hoort, moet ie wat harder dan in het geheel.

De bass is inderdaad erg wazig en heb het idee dat ie soms wat rondzingt, ga 'm veranderen.

Ik ga morgenavond aan de slag en dan zal ik weer een versie online gooien, hopelijk wordt het dan wat beter.

Ik ben alleen geen held in afmixen, heb er te weinig ervaring mee, maar zal hier eens naar wat tips gaan zoeken.

Zelf vind ik het einde wat slapjes.

En het begin is misschien wat saai, ik zoek eigenlijk nog een achtergrond geluidje om het wat body te geven.

Wederom erg bedankt allemaal :halleluja
 
Back
Top