geluid harde schijf

Origineel geplaatst door Roel
mijn ervaring bij ibm schijven is , dat ze herrie gaan maken na 3 jaar...

Ze noemen dan ook niet voor niets IBM DeathStar...
 
Origineel geplaatst door Roel
ik draai windows, is dat goede software?

schater.gif
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Ik vermoed dat je wel je volume moet oppompen als je samples van een stille schijf afspeel.
Of mischien is die wel zo stil dat je niks hoor.

houje nu maar by modulair ,..[kzat nog serieus te lezen ook :stupid haha]
maar 60 eu voor een disk ik heb een 30 gig moet snel een andere
hebben
computerland dus ,..ik d8 dat paradigit erg goedkoop was maaar dit ?

sthanx

deze dus ...

http://www.flickr.com/photos/74086963@N00/150530507/ haha analog..rules
ook in disk land
 
Re: geluid harde schijf

Origineel geplaatst door jeetn
Kan het zijn wanneer de harde schijf redelijk vol is dat die een meer helser geluid maakt bij het inladen van om het even wat?Of is het een andere oorzaak?!?

Download de diagnose software van WD site en controller je schijf daarmee.

Wat voor geluiden zijn het? een piep, een rare harde tik.
Start de schijf wel in 1 keer goed op als je spanning op de pc zet?
Of hoor je 'm dan al even moeilijk doen. Bijvoorbeeld een opstartgeluid wat ineens stopt
en dan opnieuw begint.

Defragmenteer je schijf, als het alleen maar om extra veel ratelen gaat. Zowiezo is regelmatig defragmenteren bevoordelijk voor de prestaties van je pc. Mocht je andere rare geluiden horen, maak dan eerst een image van de schijf naar een andere schijf en ga daarna pas defragmenteren. Ok, normaal gesproken defragmenteer je voordat je een image maakt, maar als een schijf mogelijk defect gaat, dan liever intensief defragmenteer werk even overslaan.

Als er echt wat mis mee is kan je schijf binnen de fabrieksgarantie datum omwisselen voor een nieuwe. Dat kan 2 of 3 jaar zijn ofzo.
 
Na 3 jaar gaan schijven bij mij de deur uit, na die tijd gaan ze hard bergafwaarts bij dagelijks intensief gebruik is mijn ervaring.
En wat defragmenteren betreft, ik pomp de informatie meestal eens in de paar maanden over naar een andere schijf en formatteer de oorspronkelijke schijf. Lekker grondig en veel sneller. Als je je info weer terugzet komt alles weer netjes bij elkaar te staan op de schijf. Plus je hebt dan gelijk een volledige backup.
 
Origineel geplaatst door PzHKL
Na 3 jaar gaan schijven bij mij de deur uit, na die tijd gaan ze hard bergafwaarts bij dagelijks intensief gebruik is mijn ervaring.
En wat d


heeft ook met de temperatuur te maken , elke schijf heeft een nominale werktemperatuur elke graad daarboven verkort de levensduur , dus koele die handel
 
waar wordt die nominale werktemperatuur vermeld? en heeft het gevolgen als de schijf door de koeling ónder die temperatuur zit?
 
ik stel me eigen waarden:duivels: , tot 40 kan nog wel , daarboven kan wel maar is nie optimaal.heb hier een wd caviar sata 120 gb ,komt boven de 55 , die gebruik ik af niet meer , te onbetrouwbaar die eerste sata schijven waren echt slecht
bij mij komen ze nu niet boven de 25 gr , met koelers ervoor in een aluminum kast


artikeltje in engels

http://www.digit-life.com/articles2/storage/hddpower.html
:D
 
Origineel geplaatst door turtel
dat heeft ibm nbijna de kop ze gekost ,allemaal claims van bedrijven , nadien heeft ibm zijn harde schijvendiviseie verkocht aan hitachi ,die maakt de deskstar en microdrive die fout die erin zat is wel hersteld ,heb hem zlef gehad is kapot gegaan

http://www.tweaktown.com/articles/1...e_truth_exposed_and_possible_fixes/index.html

Ah daarom is m'n IBM schijf die ik als laatste heb gekocht het eerste naar de knoppe :stupid
Al m'n muziek van 2005 foetsie...iemand ervaring met disk recovery ? :)
 
Origineel geplaatst door Globeye
Ah daarom is m'n IBM schijf die ik als laatste heb gekocht het eerste naar de knoppe :stupid
Al m'n muziek van 2005 foetsie...iemand ervaring met disk recovery ? :)

Nou op die link die net geplaatst werd staat dat je simpel weg de print onderaan de harddisk kan vervangen. Dus ik zou zeggen koop nog zo'n schijf en wissel de print om. Kost misschien wat geld, maar anders kost het je mega veel geld als het via een herstel bedrijf moet.
 
Origineel geplaatst door Globeye
Ah daarom is m'n IBM schijf die ik als laatste heb gekocht het eerste naar de knoppe :stupid
Al m'n muziek van 2005 foetsie...iemand ervaring met disk recovery ? :)
Als het ding nog draait en de BIOS herkent 'm nog, dan is er vaak wel wat mee te doen. Op m'n werk krijg ik regelmatig gecrashte schijven binnen en in bijna alle gevallen is de data volledig terug te halen.

Hang de schijf aan een USB poort (USB-> IDE/SATA converter) en gebruik een tool als WinHex om je data terug te halen (tooltjes die claimen je data terug te halen werken vaak maar half). Het komt vaak voor dat de data alleen leesbaar is als je de schijf onder een bepaalde hoek houdt. Deze hoek moet je met de nodige voorzichtigheid bepalen.
Data recovery kan enkele uren tot zelfs dagen in beslag nemen.

Nog een tip: Indien je Windows gebruikt is het erg belangrijk om de auto-run functie op alle drives uit te schakelen. Doe je dat niet, dan is het mogelijk dat je systeem instabiel wordt (Windows blijft namelijk net zolang doorlezen tot er voor het OS zinnige data beschikbaar is).
 
Ik heb goede ervaringen met het programma File Scavenger.
Een harde schijf maakte al een aantal dagen wat rare tik geluiden die ik nooit eerder gehoord had... toen wilde ie ineens niet meer opstarten. 250 GB aan data, video/muziek en andere zelfgemaakte zaken... Ik flipte compleet. Na een week rondvragen hoorde ik van dit programma en na het geprobeerd te hebben had ik alles weer terug! Dat scheelt weer een depressie in tienvoud :o:
Vanaf nu maandelijks kopieren op USB HDD's, ook fijn om de inhoud van je computer in zn geheel mee te kunnen nemen met bijv. laptop.

Als je trouwens file scavenger laat zoeken op een USB harde schijf dan is het te langzaam, niet te doen.
 
Origineel geplaatst door jeetn


IK heb het altijd bij het inladen van een sound of sample(bij collosus vooral).
Meestal laad hij de sound in,soms kan hij het niet.Er verschijnt dan een bericht dat er ergens een geheugen.....en verder weet ik het niet meer.

Download het programma memtest eens en check of je geheugen nog wel 100% werkt.
 
Ik ga binnenkort mijn 80GB 2.5" schijf vervangen voor een 160GB exemplaar, alleen nog even een mooie clone maken. Daarvoor ga ik waarschijnlijk BootIt NG gebruiken. Dit programma kan ik iedereen aanraden.

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Download het programma memtest eens en check of je geheugen nog wel 100% werkt.
Mercy.

Ik heb deze ook even laten draaien en wat ik eigenlijk al een beetje dacht, er zitten corrupte blokken in mijn geheugen, van mijn computer dus. Binnenkort maar eens een nieuw stripje kopen.

Wel appart dat je hiervoor tegenwoordig apparte software nodig hebt. In mijn beleving was vroeger een AT BIOS voorzien van uitgebreide geheugentest functionaliteit ook voor diep testen. Maar goed, deze opmerking van moi is volstrekt off-topic. :)
 
Ja die bios memtest stelt eigenlijk weinig voor. Ik kan me ook nog wel herinneren dat de bios veel langer bezig was elke kb te tellen. Zo'n soort bios is niet leuk als je meer dan 256 mb ram in je computer hebt zitten, misschien dat daarom ook de test is veranderd. Memtest probeert heel veel algoritmes uit en die test duurt dan ook echt lang.
 
Back
Top