[track] Euphoric Ennui

scarum

Ouwe rot
Lid sinds
12 juli 2005
Berichten
2.312
Locatie
Nijmegen
Dit nummer was origineel een softsynth-track, gemaakt in FL studio, maar aangezien ik binnenkort mijn live solo-debuut ga maken, wilde ik dit nummer oppoetsen en in een live track omzetten.

Alle sounds komen uit hardware synths en drumbakken, het geheel is gesequenced met een RM1x. Aangezien ongeveer de helft van mijn synths te oud is voor midi, worden filters handmatig getweaked gedurende de track. Er is niets meer aan de track gedaan, behalve wat lichte compressie.

Ben wel benieuwd naar wat jullie ervan vinden.

Euphoric Ennui

:)
 
Sorry, ik vind het best slecht, het is continu dezelfde melodie achter elkaar door de hele track, en wordt al gauw irritant, ik denk dat men bij een live optreden niet anders zal oordelen. Een pauze in het midden van de track zou goed van pas komen en dan misschien doorgaan met iets anders.
 
hey, dank je wel voor je antwoord!

Het is inderdaad lang achter elkaar dezelfde melodie, maar ik vind het persoonlijk wel lekker om een beetje gehypnotiseerd te worden door een herhalende melodie met wat filters erover. Ik kan me voorstellen dat je daar anders over denkt.

Vind je alleen de opbouw en lengte slecht, of de melodie en klanken etc. ook?
 
klinkt op zich wel lekker nog :)

maar blijft inderdaad toch wat te lang doorgaan zoals het nu is....
het idee "loopende sequence met getweak" is leuk, maar dan zou ik proberen wat ingrijpender te tweaken aan de synths, dus niet alleen met filter maar er echt andere sounds van maken, en dan hier en daar eens een partij laten wegvallen of terugkomen:)
 
Origineel geplaatst door geschirrspüler
klinkt op zich wel lekker nog :)
Thanks :D

Origineel geplaatst door geschirrspüler

maar blijft inderdaad toch wat te lang doorgaan zoals het nu is....
het idee "loopende sequence met getweak" is leuk, maar dan zou ik proberen wat ingrijpender te tweaken aan de synths, dus niet alleen met filter maar er echt andere sounds van maken, en dan hier en daar eens een partij laten wegvallen of terugkomen:)

Mja, misschien heb je gelijk... Het is een combinatie van het houden van hypnotische herhalende sounds, gebrek aan tijd en geduld en gebrek aan inspiratie / talent... Wellicht.... ;)

Hier nog zo'n track die dat langslepende heeft, maar wel meer variatie. Misschien niet genoeg... I dunno, maar ik vind het wel lekker... :D


Spit on it

Alle commentaar is uiteraard welkom! :biertje:
 
Back
Top