Voor U gevonden op het web:

Attachments

  • wiard_modular_system.jpg
    wiard_modular_system.jpg
    52 KB · Bekeken: 303
Laatst gewijzigd:
Ik heb wel eens een demo gehoord van iemand op Analog Heaven, dat klonk echt heel bizar. Wiard schijnt 1 of 2 hele bijzondere modules te hebben.
 
Niet echt nieuw.. maar wel heel mooi

Niet echt nieuw.. maar wel heel mooi

Jaa.. die Wiard modulars horen bij de absolute top van wat er tegenwoordig gemaakt wordt. Vooral die 'chaos' generator die ze hebben is echt heel bizar. Ik wacht dan ook met smart op de 'ChaosBank' die Herman Gilles productierijp aan het maken is (Herman Gilles = Sherman).

Maar nieuw is Wiard niet.. wellicht is het leuk om een sectie 'modulars' te beginnen. Daar kunnen we dan aandacht besteden aan concepten, modulers, vintage modulars (PPG, Moog, Big Briar, pAiA, Emu, ARP, Roland) en nieuwe modulars (Analog Systems, Doepfer, MOTU, Wiard, Concussor).
 
Kun je eigenlijk ongestraft modules van verschillende fabrikanten combineren of bijvoorbeeld een signaal via een compressor laten lopen en weer terug sturen in de modular?
 
Correctie Craz: MOTU maakt geen modulars. Het is MOTM sorry hoor erg flauw misschien maar omdat ik hier binnenkort aan moet geloven wou ik je er even op wijzen. ;)
 
Natuurlijk.. hehe

Natuurlijk.. hehe

Natuurlijk bedoel ik MOTM.. echt mooi spul ! Maar ja.. beeeeetje aan de prijzige kant.
 
Paia heeft trouwens ook een modulaire synth, zelfbouw weliswaar, maar de beginnerskit kost maar $450,=

Degenen die Paia niet kennen, moeten maar eens op hun site kijken.
Ze verkopen ook zelfbouw vocoders en een monofone analoge synth (de FatMan).

Die laatste is er in 19" en in desktop formaat
 
hmm, de paia fatman lijkt mij, met doos en al, een zeer betaalbare synth...
misschien ook iets voor mij, lekker zelf sleutelen, betaalbaar, en voor beginner een coole sound
en lekkere knopjes to fiddle :)
 
Back
Top