[Track] Funky & dansbaar

eruk

Stamgast
Lid sinds
23 juni 2003
Berichten
495
Locatie
Noord Holland
Hey peepz,
Weer een nieuwe track af. Dit keer iets meer dansbaars. qua stijl houdt het een beetje het midden tussen bugz in the attic, basement jaxx, kraak & smaak, flowriders. Maar het is het allemaal net niet.
:confused:
Ben benieuwd of ie een beetje in de smaak valt. Hij heet U2B en staat op mn site.
www.egroove.nl
 
Vette track weer hoor! het wordt steeds beter wat je doet...

maar echt dansbaar?? ik vind dit toch echt weer een typische 'albumtrack'. daar ben je gewoon het sterkst in denk ik. hij is wel uptempo, maar hij mist een bepaalde rawness om echt lekker dansbaar te zijn. Ik zou me wel heel goed een bassment jaxx, bugz of k&s remix van deze track voor kunnen stellen. snap je wat ik bedoel?

verder vind ik je beat een beetje druk. Ik snap wat je probeert te doen, maar het is misschien iets overdadig. vooral al die dubbele snares erin, maken het een beetje rommelig. en, maar dan wordt ik heel specifiek, die kick die vlak na de 2e tel komt, iedere derde maat (in een blokje van 4 maten). die is niet zo lekker getimed.

zang+compositie is zoals altijd weer spot on!

ik zou hier zeker mee doorgaan!
 
Thanks, goeie feedback!
Ik snap denk wel wat je bedoeld, maar ik moet toch zelf steeds ff dansen als ik deze aan het maken ben. (beetje treurig wel he:D)
Maar hij is idd wel bedoeld als albumtrack hoor.
Die drukte van de beat snap ik ook, ik beschouw hem wel redelijk als af, maar ik zal eens proberen je tips toe te passen. :okdan:
 
vet vet. funky, veel ruimte erin, da's goed want dat maakt funk uit een maakt dat de groove pompt. bel de platenmaatschappij maar, ik hoor liever jouw spul dan de rommel die in de top40 staat. :okdan:
 
Hey Erik,

Lekkere track hoor !
Zang, beat en frisse geluiden :halleluja

Om het misschien wat dansbaarder te maken :

Probeer is wat meer percussie toe te voegen..

Ik denk dan aan,

- ride
- hihats
- hall snare hier en daar
- handclap met hall
- toms roffel
- conga
- Guiro ( rasp ) met delay

En dan niet in overvloed maar het zijn tips..

Groet,

BB
 
Toffe track. :halleluja

Ik vind het altijd moeilijk op tips te geven. Ik accepteer de tracks liever zoals ze zijn gemaakt.
Ik kan er alleen niet op dansen. (nou kan ik ook niet dansen hoor!)
Mijn vraag is: hoe en met wat heb je deze track gamaakt?
 
Coole track! :dj:

Ik zou de mix nog eens onder de loep nemen. De zang ligt iets te veel in de mix, naar mijn idee.

Swingt als de neten!!
 
UPDATE!

UPDATE!

Thanks!
Ik heb de mix inderdaad nog even onder de loep genomen en ook wat tips van de rest toegepast. (vooral die van missing links)
Vinden jullie em beter zo? (ik wel:) ) Dit is ook wel de laatste versie.
Hij weer op mn site. http://www.egroove.nl
 
hell yeah!

Het heeft natuurlijk ook met smaak te maken, maar ik vind de track veel dikker nu. Juist omdat 'ie wat leger is en de accenten van de beat wat duidelijker naar voren komen, wordt het samenspel tussen beat, bas, keys en vocals veel interessanter. Bovendien knalt deze gewoon meer, dus is er geen rmx meer nodig voor de vloer!

sjapoo!

;-)
 
stylish en very catchy
verzorgd, pro sounding, quirky beats, goeie zanglijntjes (lijkt hier en daar een beetje overstuurd opgenomen)
goed man,
andere tracks zijn zeker ook de moeite waard
 
Dank je!
Zang is niet overstuurd opgenomen, heb er wel wat distortion/overdrive overheen zitten dus dat is wat je hoort. Het is een keuze dus.:)
 
Ik kan die keuze begrijpen en hou ook van overdriven vocals.
Bijv. Hope you're feeling better van Santana (tweede album), Grand Funk Railroad of Sly Stone's there's a riot going on;
Vooral Sly Stone hoor je echt in zijn microfoon kruipen waardoor hij zo dicht bij zit dat het overstuurt, geweldig gewoon.
Ik heb begrepen dat een groot gedeelte van dat album door hem thuis is opgenomen en dat hij meerdere zanglijntjes in bed heeft ingezongen, how's that for intimacy.
 
Back
Top