software freaks: buzzVST en Buzz 2 (!!) nieuws

Voor de software freaks die liefhebber zijn of waren van Jeskola Buzz is er goed nieuws!

Jeskola, de originele maker van Buzz, heeft een VST versie gemaakt van Buzz. Een alpha versie is op dit moment beschikbaar op De BuzzVST website

Op deze zelfde website kan nog meer goed nieuws gevonden worden, namelijk dat Jeskola nog steeds bezig is met de ontwikkeling van Buzz 2. Lang werd er vanuit gegaan dat Buzz na de laatste versie 1 dood was en dat het alleen nog zou ontwikkelen door de vele nieuwe machines die er voor uitkwamen, maar op de bovengenoemde pagina staat:

Is BuzzVST Buzz 2?

No. BuzzVST is based on Buzz 1.x source code.

Is Buzz 2 still being developed? When is it ready?

Yes. No comment.
 
Wie heeft die VST adapter al aan de praat gekregen?

Ik kan hem alleen als VSTi gebruiken als ik de dll kopieer, en als ik in logic dan naar het parameter scherm ga krijg ik een standaard parameter scherm met wat parameters voor een synth.

Wat me ook erg tegen valt is dat ik geen oude nummers kan importeren of inladen in de standalone versie. Ik had stilletjes de hoop dat ik mijn tracks kon onderverdelen in losse sporen en zo alles naar mijn mengpaneel uitsturen (dat lukt in Buzz niet :()
 
ik heb em nog niet geprobeerd maar dacht dat hier wel mensen waren met interesse ;-)

zorg er wel voor overigens dat je buzz zelf ook geinstalleerd hebt... dat schijnt nodig te zijn.
 
JOEPIE!!!! :)

Eindelijk, het programma waar alles mee begon voor mij, als VST...
Dat ik DAT nog mag meemaken!

*snif* *snotter*
 
Okee het werkt maar ik ben niet echt onder de indruk.

Ik had gehoopt dat de sequencer op de een of andere manier nog gebruikt kon worden.

Ik had gehoopt songs te kunnen laden of importeren.

Het werkt alleen met generators die MIDI controllable zijn.
 
en die slaan meestal vast... de reden om Buzz weer links te laten liggen.
 
Ja goed ik weet niet of je een programma op zijn alpha's moet afrekenen.

Verder wordt er in ieder geval wel verder gewerkt aan Buzz 2.0

In ieder geval werken VSTi softsynths meestal vlekkeloos onder Buzz tegenwoordig, dus als je puur software blijft werken is het nog steeds een van de beste programma's.
 
dit is natuurlijk een alpha, dus we kunnen niet verwachten dat alles perfect werkt. het is waarschijnlijk meer bedoeld om eens te laten zien wat het straks gaat doen.

en Buzz 2.0: ja... daar kijk ik echt naar uit. het zal vast nog heel lang duren... maar het is het wachten wel waard.
 
Back
Top