Nieuwe Nord van Clavia? (Nord Wave)

nord-frankfurt.jpg



http://www.clavia.se/downloads/nord-frankfurt.jpg

:) OSC ?
 
Het weglaten van de rotary encoders vond ik wel een serieuze stap terug.
Zeker als je met Morph gaat beginnen zijn encoders o zo makkelijk.

Desalniettemin komt er hier toch nog een Nord Wave dit jaar :)...

Ik heb een NL3 gehad en heb nu een Nord Wave. Ik moet zeggen dat ik de Wave een grote stap vooruit vind maar er inderdaad minder sexy uitziet. Maar das dan ook 1 van de weinige minpuntjes tov de NL3. Qua klankpalet...wooohooo.....je gaat je niet snel vervelen met de Wave :doei:
 
Gisteren de Nord Wave gehaald en vanochtend even snel gepield maar ik merkte dat als ik de bi-timbral mode activeer en vervolgens slot A op midi 1 en slot B op midi channel 2 laat reageren. De Wave bij een externe programm change voor slot B ook geluid van slot A veranderd. Ik neem aan dat ik iets fout doe en dat de Wave gewoon prima bi-timbraal te gebruiken is? Met prima bedoel ik dat ik na de jusite program in slot A gevonden heb kan gaan pielen in slot B zonder dat dit A beinvloedt?

grt,

ens

BTW: Nu mijn S90 al een tijdje weg is en ik nog geen vervanger heb aangeschaft overweeg ik ook de Stage 88 ES te halen. Twee van die rooie knakkers boven elkaar;)
 
Laatst gewijzigd:
Ik gebruik bank 8 voor eigen patches en ik probeer die te selecteren mbv program changes en bank selects. Volgens mij zou het als volgt moeten werken

PC 0 MSB=32 LSB=0 => patch 1-1
PC 1 MSB=32 LSB=1 => patch 2-2
PC 7 MSB=32 LSB=7 => patch 8-8

Dit werkt soms wel en soms niet. Zodra het niet meer werkt springt de Wave consistent naar patch 8-128. Alleen een reboot lost dit voor alsnog op. Bug in OS 2.02? Kan iemand dit eens testen? Thx
 
ik zal dit nu even testen Sjaak.
be right back..

Edit: Wat wil je eigenlijk testen? Bi-timbraliteit?
 
Ik heb dit even geprobeerd vanuit mijn MPC met de volgende settings

Instellingen op de Wave:
Bitimbral
midi ctrl A channel 1
midi ctrl B channel 2

Imnstellingen op de MPC

MSB 32 LSB 0
MSB 32 LSB 1

Dit zou dus moeten werken maar de Wave springt idd. naar bank 8:128

Bummer
 
gedaan..
Hoop echt dat ze dit gaan aanpakken want het Bi-timbrale gebruik heeft bij mij tot dusver nooit goed gewerkt..

Verder gewoon helemaal dik in orde de Wave.
 
gedaan.. ...
Toch wel aan Clavia feedback ipv support? Dat laatste gaat rechtsreeks naar de Nederlandse importeur, dus naar Feedback, maar dan die in Rotterdam op de ceintuurbaan :D
Wel, eigenlijk M-works, maar dat is hetzelfde...

Ik neem dit ook mee naar Frankfurt.

Wout
 
Unfortunately we discovered a bug in the current os 2.02 regarding the Bi-timbral use of the NordWave.

Settings on the Wave:

Bitimbral activated
midi ctrl A channel 1
midi ctrl B channel 2

Settings on my MPC

Midi channel 1 sends the following MSB 32 LSB 0
Midi channel 2 sends the following MSB 32 LSB 1

The Wave jumps to bank 8:128.
Can you please let me know if this a known issue?


Tomas Johansson schrijft:

Hi

I need more info of this. What are you trying to achieve?

Even if the Wave is set to bi-timbral, it cannot respond to individual program changes on both channels. Only one program can be active in the Wave at any time. You need to create programs with the proper "settings" for both Slot A and B, and activate these programs, one at a time.

Ik vind dit toch wel een serieuze tegenvaller hoor. Beetje in de categorie marketeer-taal welke ik Clavia niet waardig vind. gebruik danniet het woord B-timbral.

Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar wat ik onder B-timbral versta is dat je twee afzonderlijke patches via twee verschillende midi-kanalen kunt bedienen. is dat vreemd?


Bummer

Ens
 
Okay, ik heb wat zieten stoeien met de Wave. Wat een vet ding zeg! Wow! Ik mis alleen een Hold-functie en een arpeggiator.. Heb ik niet naar gekeken en het maakt ook niet zo heel veel uit, maar het zou toch leuk zijn als ik weet waar ik het kan vinden. Iemand?
 
Arpeggiator zit er niet op en voorzover ik weet ook geen hold functie.
Hij is wel rood.
 
Had een tijdje geleden ook een nord wave gehad. Deze moest mijn NL2 vervangen, zodat ik een synth had met mellotron samples! Ik ben blij dat ik mn NL2 niet meteen had verkocht! Deze synth werkte totaal niet in mijn bandomgeving, en ik kon ook niet wennen aan die fractie laadtijd tussen het wisselen van presets. Helaas dus toch niet mijn synth....

Verder even een korte vraag aan Wout. Klinkt een van de modulars hetzelfde als een NL2? Ik zou namelijk graag wat meer mogelijkheden hebben.
 
... Verder even een korte vraag aan Wout. Klinkt een van de modulars hetzelfde als een NL2? Ik zou namelijk graag wat meer mogelijkheden hebben.
De Nord Modular Classic (Keys/Rack/Micro) heeft dezelfde 'sound engine' als de NordLead2. Ook de DA converters zijn gelijk.

Er is een grote hoeveelheid geconverteerde NL Programs als Patches voor de Classic beschikbaar. Deze klinken gelijk, al is de opzet een beetje raar.

Bijgaande foto is dus je dream-team :)
Midi Out NL2 > Midi In NM
Out A en B NL2 > AudioIn L en R NM.

De Arpeggiator van de NL2 is te gebruiken met de NM en kan de Sequencers aansturen...

Wout
 

Attachments

  • WallPaper03.jpg
    WallPaper03.jpg
    141,3 KB · Bekeken: 65
Back
Top