Vintage studio te huur voor "proevers"

Origineel geplaatst door Google
Your search - " 192khz is better than analog " - did not match any documents.

Suggestions:

* Make sure all words are spelled correctly.
* Try different keywords.
* Try more general keywords.

Dus...

Als je het niet kan vinden op Google is het nooit gebeurt gezegd ect ?
Je maakt hier geen punt mee Bikkel.

Ik heb het wel in een boek staan deze uitspraak.
Je weet wel een boek, lekker 'analoog'.

Het gaat me puur om deze uitspraak.
Er had ook gewoon ik denk voor kunnen staan.
Hoe langer en meer je je binnen het digitale domein begeeft, hoe minder goed je in staat zult zijn kwaliteit te herkennen.

Al met al gaat me het niet om dit specifieke geval, maar meer om het feit dat sommige mensen alles neerzetten als feiten.
Dit terwijl het meestal om een mening gaat.
 
Origineel geplaatst door Negative Plus
Dus...

Als je het niet kan vinden op Google is het nooit gebeurt gezegd ect ?
Je maakt hier geen punt mee Bikkel.

Ik heb het wel in een boek staan deze uitspraak.
Je weet wel een boek, lekker 'analoog'.

Het gaat me puur om deze uitspraak.
Er had ook gewoon ik denk voor kunnen staan.

Ik zit je maar te stangen ;)

En Rupert Neve mag dan wel van alles vinden, maar hij zal nooit zoiets zonder context gezegd hebben.
 
Origineel geplaatst door Negative Plus
Heb je onderzoek gedaan ?
Je brengt het als een feit.

Volgens mij was het Rupert Neve die zij " 192khz is better than analog ".


Feiten zijn er in de muziek weinig, maar ik spreek puur uit de ervaring die ik zelf heb opgedaan en die van collega audiotechnici en producers.

De ervaringen liggen dicht bij elkaar, en er is zeker een algemeen geaccepteerde waarheid.

Digitaal EQ haalt het bijvoorbeeld nog altijd NET niet bij analoog, en analoog mixen op een toptafel is nog altijd een muzikaler gebeuren dan binnen een computer.

Ik veroordeel niks, het gaat hier niet om "wie of wat is beter", maar het delen van ervaringen.



Ik heb na al deze reakties nog steeds weinig echte aanmedingen, terwijl het toch zo'n leuk dagje is! Kom op dus, en stuur ff een pb voor een afspraak.
 
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Ik kan nog begrijpen dat vintage enige 'emotionele' waarde voor sommige mensen heeft (ik had die ziekte vroeger ook)
Sterker nog, ik was vroeger zulke vintage freak dat ik een heel museum bij elkaar had. Het bracht me echter niet wat ik verwachtte. Dat was omdat ik een fout inzicht had. Zoals die mensen die denken hits te gaan scoren omdat ze een 'echte' 909 hebben...hihihi.
T'is mooi om zien al die ouwe troep, maar puur muzikaal moet je de waarde echt wel relativeren.

je hebt volkomen gelijk...

maar er zijn verschillen ,ik koop bvb oude spullen,maar niet met de bedoeling ze perse te gebruiken.


Rupert Neve ,die ouwe zak is doof,hij weet zelf wel dat analoog beter is maar dit verkoopt moeilijker de dag van vandaag.
 
och vergeten,Cybermax die huurprijs voor zo'n set is super goedkoop,belachelijk gewoon,maw dat hou je niet vol.

en dat besef je wanneer er klanten zullen zijn. het is slavendrijverij.
 
Origineel geplaatst door bikkel
En Rupert Neve mag dan wel van alles vinden, maar hij zal nooit zoiets zonder context gezegd hebben.

zeker niet als het om money buzzyness gaat
 
Goeie actie Cybermax!

Voor mensen uit de randstad:
Bij mij thuis mag je voor een euro per toetsaanslag spelen op fantastische analoge synths.
 
Goeie actie Cybermax!

Voor mensen uit de randstad:
Bij mij thuis mag je voor een euro per toetsaanslag spelen op fantastische analoge synths.
 
Dat was toch de Seabert straat?
 
Origineel geplaatst door sander
psies ;)

in denhaeg toch ,..was daar ook geen haegsu"h navy SIELS ?
de lol isteraf

wel frapant weetje met die siel sit asje bv cmu roland zoekt komje bv vanalles tegen van japanse mods tot hele andere dingen
maar typje siel in ...altyd direct siel boven aan
bookmaarkje dat ding site ofso sander?

en je had ...oudnieuws ...en award ofso gehad in 2001 van sequencer.de...?
las ik eregns okhoor

tistem dat t zomer wordt en friesland geen fyn vakantie land is ...andesr kwam ik een weekend = dat duurder ? nog niet duur ,...
 
Origineel geplaatst door Negative Plus
Heb je onderzoek gedaan ?
Je brengt het als een feit.

Volgens mij was het Rupert Neve die zij " 192khz is better than analog ".
Meneer Dan Lavry zegt dat 192kHz dikke onzin is ;)
 
Nee hoor hij zegt alleen dat de bestaande technologie niet ideaal is om met 192KHz als sampeling rate te werken.


Sampling at 192Khz produces larger files requiring more storage space and slowing down the transmission. Sampling at 192KHz produces a huge burden on the computational processing speed requirements. There is also a tradeoff between speed and accuracy.
 
192khz is better than analog

De huidige generatie voor- en eindversterkers uit de hogere klassen zijn beter dan alle voorgaande generaties. Maar aangezien de gemiddelde htek (huis tuin en keuken) DVD surroundset bij de eindgebruiker / consument niet over deze kwaliteiten beschikt heeft het inderdaad geen zin om in het voortraject op zulke hoge resoluties te gaan werken. Het wordt een ander verhaal wanneer je iets wilt archiveren voor later of als je met een productie aan de gang gaat waarbij je zeker weet dat het op een high-res installatie gaat worden weergegeven.
 
Back
Top