AIEB2 geeft storing

djrazor

Cortex Driller
Lid sinds
19 januari 2003
Berichten
3.518
Sinds vandaag heb ik van een bekend SF-lid eindelijk een AIEB2 kunnen kopen voor een leuke prijs.

Helaas geven de assignable outs alleen maar wat raar gekraak en een bak ruis weer. Volgens de verkoper werkte de aieb2 wel goed in de sampler waar deze uit kwam, ik dacht een a4000.


Ik heb het board exact volgens de instructies geinstalleerd, bedrading is binnenin weggewerkt zoals beschreven.

De optical out heb ik aangesloten op mijn minidisc en die werkt verder perfect.

Verder heb ik de RS op stopcontacten met en zonder randaarde geprobeerd, allebei hetzelfde resultaat.

Gelukkig kan ik mijn geld in het ergste geval terugkrijgen, maar ik zou het beter vinden als ik deze nog goed aan de praat zou kunnen krijgen.

Zie ik nou iets over het hoofd of is mijn RS òf de aieb2 niet goed?
 
Of...


Is het nou toch een AIEB1?
Volgens de deze thread is de aieb2 grijs, ik heb hier een zwarte...

als ik in google zoek op aieb2, zie ik ook steeds grijze modellen, en bij aieb1 zwarte...

dat zou dan betekenen dat de digital outs van de aieb1 wel werken in de rs7000....

Vaag zeg :erm:
 
Zit nu op me werk, maar wil vanavond me RS wel ff voor je openschroeven en kijken wat voor kleur t ding bij mij heeft.
 
Op website's waar de aieb2 verkocht wordt staat altijd een zilver/grijze afgebeeld.

De aieb1 is volgens mij zwart en kan in de A4000, of de aieb2 ook in een a4000 kan weet ik niet....
 
Origineel geplaatst door The Poisoner
Zit nu op me werk, maar wil vanavond me RS wel ff voor je openschroeven en kijken wat voor kleur t ding bij mij heeft.

Die van jou is metaalkleurig ;)

-C-
 
Origineel geplaatst door deins
of de aieb2 ook in een a4000 kan weet ik niet....

Dat weet ik wel ;) 'k Heb er eentje in mijn A4000 gehad. Ik meen dat er ook nog iets is dat je de flatcable bij één model sampler andersom moet aansluiten.

@poisoner: heb ik je toen die 'bijsluiter' ook bij je output board gedaan, daar staat dit op. Ik meen dat óf bij de SU700 óf bij de RS7000 je een jumper moet verzetten / een flatcable andersom moet aansluiten.

-C-
 
Origineel geplaatst door Arv
Ik heb thuis een zwarte AIEB2 en volgens deze link ook..

[

Volgens deze link van een Yamaha site is de aieb2 "silver in colour"

link
 
Kee, ik check effe de manual op pagina 276 midden op de bladzijde staat het volgende:

Before performing the installation, please read precautions “Handling and Installation of Options”, found at
the beginning of this manual. Please note that the AIEB1 cannot be used in the RS7000.

Het stukkie over de jumpersettings kan ik niet vinden, maar ik meen dat die jumpers (bij de versie 2 van het outputboard) ergens bij een hoek van de printplaat zitten. Nu ik dr over nadenk kan het ook zijn dat het misschien een dipswitch is.

[edit]
Check ook dit topic op sound on sound! Daar staat ook over die dipswitch (dus wel)

The AIEB2 has a little DIP switch (labelled MODE 1/MODE 2) at the bottom right-hand corner of the circuitboard (with the board is orientated so that the sockets are at the top). I could imagine that the AIEB1 doesn't have such a switch, as it's for the AIEB1-emulation mode!

[/edit]

-C-
 
Origineel geplaatst door C738
@poisoner: heb ik je toen die 'bijsluiter' ook bij je output board gedaan, daar staat dit op. Ik meen dat óf bij de SU700 óf bij de RS7000 je een jumper moet verzetten / een flatcable andersom moet aansluiten.

Volgens mij wel, zal t vanaaf ff checke
 
Anyways, als het wel een versie 1 is, zou 'k hem terugbrengen naar de verkoper aangezien hij zich denk ik vergist heeft in het type wat ie je aanbood.

-C-
 
Origineel geplaatst door deins
Volgens deze link van een Yamaha site is de aieb2 "silver in colour"

link

ik ben op werk.. als ik thuis ben check ik de kleur! :D

*edit*

en ja, het is grijs.. :D
 
Laatst gewijzigd:
Bedankt voor alle reacties. Het was wel effe makkelijk geweest als Yamaha het typenummer er gewoon op zou vermelden, maar ja....

ik zie geen Mode switch op het board, dus dit zal toch een aieb1 zijn, vermoed ik.

Aangezien ik had gelezen dat de aieb2 in de a4000 kon, ging ik er vanuit dat dit ook een aieb2 zou zijn. Wist ik veel dat ze er allebei in passen :erm:
 
Inderdaad best verwarrend, ik meen te herinneren dat het zelfs op de site van yamaha europe verkeerd staat.

Er staat in ieder geval op die site een plaatje van de rs7000 met een zwarte kaart erin, wat dus niet kan...:confused:
 
Origineel geplaatst door C738
@poisoner: heb ik je toen die 'bijsluiter' ook bij je output board gedaan, daar staat dit op. Ik meen dat óf bij de SU700 óf bij de RS7000 je een jumper moet verzetten / een flatcable andersom moet aansluiten.

Had je er bijgedaan.

uit de "bijsluiter":

For the RS7000,the flat cable must be reconnected in the opposite direction. For details refer to the RS7000 manual.

Moet zeggen dat ik dit niet heb gedaan, en t board bij mij prima functioneerd (RS is standaard 3x stereo aangesloten hier). Hij kwam dus uit de A4000 van C738, dus volgens deze text had ik m wel moeten omdraaien :confused:
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top