zo'n live sampler ding

DavySan

houdt niet van kabels
Lid sinds
5 november 2001
Berichten
99
Locatie
Amsterdam
weet ff niet hoe ik het moet noemen, maar je ziet ze wel eens live iets loopen (basgitaar of stem bv), door ff op een paar knoppen te drukken.

Is dit een speciale functie van een huis-tuin-en-keuken sampler of heb je hier een speciaal apparaatje (of combinatie) voor nodig?
(voor de duidelijkheid: het gaat om het loopen van een stukkie audio in een live situatie, dus lekker soepel en de mogelijkheid tot het naadloos stapelen van meerdere lagen)
 
Die Electrix ziet er gelikt uit, maar ik heb wel eens een klein samplertje gezien waarmee je instant loops maakt.
Je kunt hem bedienen met een footswitch; druk hem in en hij samplet, laat hem los en hij loopt.
Als ik nou nog wist wat voor apparaat dat was.... :confused:
 
Lachen !

Lachen !

Inderdaad.. dat ding (die Electrix bak) is misschien precies wat je zoekt. Ik heb die demo's bekeken.. en het is een ontzettend leuk, straight-forward apparaat.

Niet echt wat voor de midi-sequence freaks onder ons.. maar zeker wél voor de wat meer audio-georienteerden *D
 
ik weet dat er op de Boss SE70 ook een kleine sampler zit die je met een pedaal kan triggeren...er zijn vast wel meer gitaarfx die zoiets hebben maar ik weet wel dat die electrix veel verder gaat en ook veel beter te hanteren is....

Olaf
 
THNX gaaiz... weet alweer waar mijn volgende paycheck naartoe gaat...
 
De delay module in de Electrix Mo-FX bevat ook een samplertje.
Met 1 druk op de knop een 1/8, 1/4, 1/2, 1 of 2 bars loopen. Is ontzettend gaaf. Ik gooi mijn hele mix er doorheen en ram dan die knop in op 1/2 of 1 bar en dan krijg je dat stotterende effect. Vervolgens kan je de pitch van dat loopje naar beneden draaien. Dit klink precies alsof je met je hand een plaat stop.
Als je daarna meteen de bypass indrukt gaat je hele mix weer verder. Dit is supervet voor live-sets, en als ik live ga dan ga ik die truc zeker gebruiken!
 
Ik heb in mijn dj dagen een Panasonic DJM500 mixer gehad. En die cd spelers. Nu weet ik niet meer waar die sample functie op zat op de mixer of op de cdspelers. Maar tt was wel tof gewoon op play drukken positie nemen klik nog maals klik bam en je hebt een hele vette loop (als je een beetje fingerspitzen gevoel hebt).

Maar ik dacht dat dat ding van electrix net zoiets was als Recycle maar dan hardware.?
 
die electrix repeater ziet er voor live en meerder tracks nog het
meest geschikt uit, wel ws F1500 piek ofzo (500 USD).. kon op hun site niet zoveel vinden over distributie in de NL/BE,

BAMBAM jullie verkopen ws geen electrix spul he?
 
hmmmm, wel een smak geld..
 
Orgineel geplaatst door olafmol
ik weet dat er op de Boss SE70 ook een kleine sampler zit die je met een pedaal kan triggeren...

Olaf

Yep, de Boss SE-70 heeft een sampler van zo'n 2 seconden, dacht ik. Je kunt hem of met een pedaal triggeren of met de Control 1 knop op de voorkant van het apparaat. Samples kunnen normaal en reversed afgespeeld worden. Perfect voor live-gebruik *D
 
Back
Top