korg Zero 8

Music is created in a dynamic process, where the artist works in a fluid fashion following their inspiration freely. The tools of the stage/studio have become more like instruments, to be played and manipulated in realtime as part of this creative process. Mixing, control, and effects all are part of the performance, and all are at the core of this revolutionary new instrument. ZERO LIVE CONTROL MIXER --- you have just met the future.

En hier lezen we meer.....

Er is ook een zero 4 met...jawel...4 kanalen...

zero8centerci9.jpg
 
maaruh... had alleen nog geen rekening gehouden met het aantal kanalen, dat zijn er maar 5.. maar goed... :)
 
Er is al een weekje een software update voor de zero4 en 8. Nog niet geprobeerd overigens.

http://www.korguksupport.co.uk/page.cfm?pageid=620#Driver

Zero 4:
1. Better Integration with NATIVE INSTRUMENTS’ TRAKTOR Scratch.
2. Automatic MIDI Clock Slave Function
3. Re-trigger Loop Sampler
4. Higher gain on Line Inputs
5. The Cue balance curve has been adjusted for more consistent monitoring.
6. When CUE SPLIT is ON, the MASTER side of the level meter has been changed to Pre Fader.
7. MUTE operation has been changed when AUDIO+MIDI is selected.

Zero 8:
1. Better Integration with NATIVE INSTRUMENTS’ TRAKTOR SCRATCH.
2. An INPUT TRIM function has been added.
3. A SEND SETUP menu has been added.
4. A Transport button has been added to the BPM page.
5. Selectable MIDI Clock slave function
6. All effect programs can be selected in the SEND effect mode.
7. A Bypass function was added to the 8-bar type and knob-control type effects.
8. The Cue balance curve has been adjusted for more consistent monitoring.
 
Amai, die is nu wel erg hard gezakt in prijs !! nu € 998 bij M..... Store
 
ik heb sinds een maand een korg zero 8 en ik ben er tot nu toe niet ontevreden over.
de firewire installatie ging erg snel en zonder problemen onder windows 7 en windows xp. de line inputs zijn best wel zacht en ik kon dan ook niet gemakkelijk een goede sample nemen in mijn native instruments maschine ik heb mijn nordlead toen op de cd line input aangesloten met tulp stekkers en toen had ik een hard geluid en kon ik makkelijk samplen. erg veel opties die gemakkelijk in te stellen zijn. ik heb wel een paar keer gehad dat ik een knetterend geluid had maar hij was erg warm geworden omdat hij bovenop mijn versterker staat. ik weet niet of het uit de mixer kwam of ergens anders vandaan. dit moet ik nog testen. kleurt super bij mijn maschine maar das van ondergeschikt belang.
heb hem nog niet uitgeprobeerd in 96khz mode.
als ik meer weet laat ik het hier wel weten.

zijn er nog meer mensen die ervaring hebben met de korg zero 8 of met maschine?
 
zero 8

zero 8

Heb me juist een zero8 besteld...... nu zijn ze betaalbaar ;) 750€.
Wil deze vooral gebruiken met Live en Traktor....maar uiteraard ook met Maschine. Zit vol ongeduld te wachten.
Alle info en extra's zijn welkom
 
Hallo Bloodflower

inmiddels ben ik al aardig thuis met de Korg zero 8 en doe er leuke dingen mee.
helemaal geen storingen of problemen ermee.
soms heb ik een schakelaar aan de achterkant van de balanced of unbalanced output verkeerd staan en heb ik opeens veel ruis.
als die goed staat is ruis totaal verdwenen.
voorheen had ik last van zachte line input voor mijn Nordlead syntesizer maar dit heb ik opgelost door de input trim via het touchscreen in te stellen.
voor mijn nordlead moest ik deze wel helemaal op maximaal instellen maar werkt nu helemaal goed.
op dit moment ben ik een geluidsdichte kamer aan het maken zodat ik s'avonds wat makkelijker mijn pas aangeschafte KRK RP6 G2's lekker hard aan kan zetten.
traktor met de zero 8 en maschine is helemaal super.
ik maakte voorheen alleen maar muziek maar vind het nu ook leuk om te mixen met traktor.
 
Back
Top