korg Zero 8

Music is created in a dynamic process, where the artist works in a fluid fashion following their inspiration freely. The tools of the stage/studio have become more like instruments, to be played and manipulated in realtime as part of this creative process. Mixing, control, and effects all are part of the performance, and all are at the core of this revolutionary new instrument. ZERO LIVE CONTROL MIXER --- you have just met the future.

En hier lezen we meer.....

Er is ook een zero 4 met...jawel...4 kanalen...

zero8centerci9.jpg
 
weet iemand of je de inputs ook via firewire naar je computer kunt sturen, dus elk kanaal los?

Olaf
 
Origineel geplaatst door olafmol
weet iemand of je de inputs ook via firewire naar je computer kunt sturen, dus elk kanaal los?

Olaf

Hi Olaf,

Dat is inderdaad een prangende vraag die mij ook bezighoudt en waar nog steeds geen uitsluitsel over is. Althans ik heb het niet kunnen vinden in de specs en de manual is helaas nog niet beschikbaar. Even afwachten dus.

Frank
 
Ik heb een RS7000 als sequencer, hoe is dat te zien in combi met die Zero 8? Zendt de Zero9 CC's via midi? Of is het alleen een leuk ding voor soft gebruikers..

R
 
"Up to 8-in and 16-out channels of audio data can be transferred over the FireWire connection."
 
Origineel geplaatst door FrankH
Hi Dave,

Dank voor de link!

Ik denk dat ik Korg.com voortaan maar links laat liggen en standaard naar korguksupport.co.uk ga want die zijn tenminste wel up-to-date.

Hoi, geen probleem, de UK Site schijnt meer up-to-date te zijn; ik zal binnenkort meer posten ;)
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door D@VE!
Hoi, geen probleem; je de UK Site schijnt mer up-to-date te zijn; meer neiuwd zal ik hier posten ;)

Ik kan niet alles even goed lezen maar het is je vergeven, het is immers al vrijdag avond. :D
 
ok, thanx; bier heeft slechte invloeden op mijn typ-gebrek ;)
 
ik hoor alleen een beetje mindere verhalen over het output volume op zowel de main outs als de cue out? schijnt veel minder te zijn dan bv CDJ spelers of zo...

grt. Olaf
 
'k Heb de zero4. Ben er tevreden mee.
Output op de monitor is iig hard genoeg. De master output heb ik nog niet geprobeerd.
De effecten zijn best goed. De delays en flanger zijn goed te gebruiken.
De eq's kunnen wat beter denk ik. Een paar types eq reageren te sterk op een knob beweging. Een hele kleine beweging geeft al veel verschil wat lastig is tijdens het draaien.
Verder gebruik ik 'm vooral met ableton. Daarom had ik liever nog wat meer knoppen gehad per kanaal. In midi mode is het wel leuk dat je de FX switch ook kan gebruiken (het kleine switch knopje per kanaal). Als je die naar beneden drukt geeft die een note on geloof ik en als je 'm los laat een note off. Handig.
Wat ik ook nog mis is het slaven van de bpm op de korg aan een midi clock (bv ableton). Gelezen op het korg forum dat dit misschien in een update zit.
Je kan wel Ableton slaven aan de korg. Dan kan je dus bv met het tempo van een plaat het tempo van ableton regelen.

Volgende week eerste kleine gig met de korg. Mischien kan ik dan meer vertellen.
 
Voor eens en altijd, is/zijn het nou meer mixers voor de DJ/software gebruiker of ook voor de meer analoge figuur zoals ik (dus ook geen DJ toepassingen)?
 
Denk toch wel dat het meer DJ mixers zijn. Maar als je ze algemener wilt gebruiken dan zijn ze toch wel aan de prijs. Zelf zou ik er geen willen hebben maar kan me voorstellen dat een creatieve geest er veel aan kan hebben als het zijn/haar ding is.
 
Voor eens en altijd, is/zijn het nou meer mixers voor de DJ/software gebruiker of ook voor de meer analoge figuur zoals ik (dus ook geen DJ toepassingen)?

Het is een mixer, audio interface en midi controller in één.

Ligt er dus aan wat je nodig hebt. Denk dat je zelf het beste het antwoord kan geven.
Je kan er synths mee aansturen. Alle knoppen zijn assignable met de software editor.
 
Het is een mixer, audio interface en midi controller in één.

Ligt er dus aan wat je nodig hebt. Denk dat je zelf het beste het antwoord kan geven.
Je kan er synths mee aansturen. Alle knoppen zijn assignable met de software editor.
hmm, ik ben geen softsynth gebruiker..
 
Wat voor soorten midi controllers kunnen die knoppen dan aan? Ook evt sysex? Want dan kan hij flink wat typen synths controlleren.
 
Back
Top