Nieuwe Mackie Control Surfaces

Leek me wel interessant om dit te delen, Mackie komt met PRO varianten van de bestaande Control Universal en bijbehorende extenders...

MCUPro_prod.jpg


- Expandable Touch-Sensitive Control Surface with 100mm Motorized Faders
- Proprietary Mackie communication protocol for seamless music production software integration
- 100mm touch-sensitive optical Penny + Giles motorized faders
- V-Pot control over software, plug-in effects and virtual instruments
- More than 50 dedicated push-buttons for fine control of software parameters
- Tape-style transport controls
- Full meter display with track names and parameters
- Quick cursor-style buttons for Up, Down, Left, Right and Zoom
- Onboard USB MIDI interface for direct connection to Mac or PC and up to 3 additional pieces of external MIDI gear
- Software-specific Lexan overlays included
- Expandable via optional Mackie Control Extender Pro and C4 Pro modules


MCXTPro_prod.jpg


- Eight-Fader Control Surface Extension for MCU Pro
- Proprietary Mackie communication protocol for seamless software integration by DAW makers
- 100mm touch-sensitive optical Penny + Giles motorized faders
- Multi-function V-Pots for fast control of panning, effects levels and more
- Channel mute, solo, pan, send level and record arm functions
- Full meter display with track names and parameters


C4Pro_prod.jpg


- Plug-In and Virtual Instrument Control Surface
- Proprietary Mackie communication protocol for seamless music production software integration
- Perfectly integrates with Logic, Reason, Sonar, Tracktion and more
- Provides real-time, hands-on control of plug-in effects and virtual instruments
- Intuitive control of multiple plug-ins at once — up to 32 parameters simultaneously
- 32 V-Pot rotary encoders with integrated push-buttons
- 4 huge backlit LCDs for immediate visual feedback of plug-in parameters / settings
- LED rings around every V-Pot display exact knob positions
- Provides the most detailed visual feedback of any rotary control surface available
- Standalone use or integrated with Mackie Control Universal Pro / Extender Pro system
- Includes C4 Commander Pro software for control of external MIDI-enabled hardware effects, instruments and other devices


Voor zover bekend zullen deze producten in februari 2007 het licht zien, en de nu genoemde prijzen zijn $1549.99, $899.99 en $1299.99 voor de Mackie Control Universal Pro, de Extender Pro en C4 Pro, respectievelijk.
Meer info: Mackie Website.
 
Last edited by a moderator:
Wel behoorlijk aan de prijs. Ach prijzen zijn er om te dalen. Ziet er wel mooi uit.
 
Hmmm... Voorlopig zie ik er niet veel verschil in met de oude Mackie Control behalve het kleurtje. k hoop dat ze de oudere versie nu niet laten vallen en enkel de nieuwere nu met betere software zullen uitrusten.

Maar soit. Cool ding:)
 
Bericht door een moderator:
Bericht grootte tikje bijgewerkt voor de FP...
 
Origineel geplaatst door Hanz
Bericht door een moderator:
Bericht grootte tikje bijgewerkt voor de FP...

Ah okee, excuus - had er even niet rekening mee gehouden.
 
Origineel geplaatst door JugJug
Hmmm... Voorlopig zie ik er niet veel verschil in met de oude Mackie Control behalve het kleurtje. k hoop dat ze de oudere versie nu niet laten vallen en enkel de nieuwere nu met betere software zullen uitrusten.

Maar soit. Cool ding:)

Volgens mij zijn de voornaamste verschillen de USB verbinding (vorige extenders waren midi of heb ik dat mis?) en het design inderdaad.

Maar wat mij vooral aanspreekt is dat deze nieuwe controllers (hopelijk) de prijzen van de bestaande varianten behoorlijk gaan doen laten zakken, aangezien ze vrij weinig nieuws toevoegen. De liefhebbers kopen de nieuwe apparaten, en ik vis (wederom hopelijk) dan de goedkoper geworden oude modellen uit de budgetbak :)

Wishful thinking, maar goed, zonder dromen leef je niet toch?
 
Volgens mij zijn de voornaamste verschillen de USB verbinding (vorige extenders waren midi of heb ik dat mis?) en het design inderdaad.

Super. Had ik nog niet gezien. Idd de 'oude ' is gewoon MIDI.



Maar wat mij vooral aanspreekt is dat deze nieuwe controllers (hopelijk) de prijzen van de bestaande varianten behoorlijk gaan doen laten zakken, aangezien ze vrij weinig nieuws toevoegen. De liefhebbers kopen de nieuwe apparaten, en ik vis (wederom hopelijk) dan de goedkoper geworden oude modellen uit de budgetbak

Zo dacht ik ook. Had ik nu maar die Mackie Control niet onlangs gekocht ;{
 
Had ik nu maar die Mackie Control niet onlangs gekocht ;{

I feel your pain :erm:
 
is ook maakt ook niet uit. Ik vind het nieuwe design eigelijk best wel lelijk ;)
 
Origineel geplaatst door Jarno
Maar wat mij vooral aanspreekt is dat deze nieuwe controllers (hopelijk) de prijzen van de bestaande varianten behoorlijk gaan doen laten zakken, aangezien ze vrij weinig nieuws toevoegen. De liefhebbers kopen de nieuwe apparaten, en ik vis (wederom hopelijk) dan de goedkoper geworden oude modellen uit de budgetbak :)

Wishful thinking, maar goed, zonder dromen leef je niet toch? [/B]

Dat zal ff duren, maar ik zit er ook op te wachten! 8~ En JugJug, ik denk niet dat ze de "oude" control laten zinken hoor.. het is nog steeds een beetje de standaard op het moment....
 
Ik zie ook niet echt veel verschil tussen de nieuwe en de oude afgezien van het design dan.
En het enige voordeel van dit nieuwe design is denk ik dat de displays wat beter af te lezen zijn.

Wel is dit helemaal top om straks idd voor een heel scherp prijsje aan een oude te komen!!!
Stel je voor 1600 euro voor een control + XT en C4 ............ Nice 8)
 
Origineel geplaatst door michiel blanken
Ik zie ook niet echt veel verschil tussen de nieuwe en de oude afgezien van het design dan.
En het enige voordeel van dit nieuwe design is denk ik dat de displays wat beter af te lezen zijn.

Wel is dit helemaal top om straks idd voor een heel scherp prijsje aan een oude te komen!!!
Stel je voor 1600 euro voor een control + XT en C4 ............ Nice 8)

Ik denk dat het nog veel meer top is dat je voor 800 euro een nieuwe tascam 2400 hebt, oke je moet de displays ontberen maar die staan op je lcd monitor, meteen 24 faders. Als ik opnieuw zou beginnen en een mix techniek moest kiezen werd het die samen met een focusrite liquid mix en een motu 24 I/O
 

Attachments

  • tascam_us-2400[1].jpg
    tascam_us-2400[1].jpg
    19,5 KB · Bekeken: 64
Psies.. Die Mackie controls zijn gewoon veeel te duur voor wat het is. Punt. Ja het is mooooi spul, maar 1,5K dollar...
 
Wat ik echt niet begrijp aan dit alles is dat Mackie verreweg de meest begeerde control surface maakt met motor faders en een prima design, en dat de concurrentie vervolgens niet met echte alternatieven komt. Tascam is voorlopig de enige, samen met M-Audio, maar door een audio interface in de controllers te bakken wordt de kostprijs weer hoger. Ik vind het sowieso erg vreemd dat er tegenwoordig overal een audio interface in moet zitten, op een gegeven moment heb je toch genoeg audio interfaces (ik heb er voor mezelf eigenlijk geen meer nodig, ik wil alleen hands-on kunnen controllen/faden).

Mackie heeft precies dat wat ik zoek, een control surface voor je DAW software, met shuttle dial, motor faders, knobs en buttons, maar het kost dan ook wel meteen de hoofdprijs. Tascam heeft een alternatief dat er qua design een stuk minder uitziet en ook weer een firewire audio interface heeft. M-Audio heeft de projectmix, qua uitstraling voor mij de stevigste concurrent van Mackie, met wederom een ingebouwde audio interface. De Tascam 2400 die genoemd werd in een eerdere post, is een prima surface voor zover ik dat kan zien. Maar het is inmiddels ook een discontinued product. En dat schiet niet op natuurlijk...

Is er dan echt geen fabrikant die een controller de markt op trapt die doet wat de Mackie control surfaces doen (inclusief eventuele extenders)? Is er dan geen fabrikant die de uitstraling die de mackie's hebben kan evenaren? En dat natuurlijk graag voor een paar honderd euro minder?

Ik zie nu (vooral tijdens de namm) dat er veel nieuwe producten de markt op komen, en Mackie komt weer met mooi spul. Waar blijven de concurrenten? Behringer heeft laten zien dat voor weinig geld een prima control surface te produceren is. Er zit duidelijk een groot gapend gat tussen Behringer en Mackie, en dat lijkt maar niet opgevuld te worden. Ik wacht met smart.
 
Origineel geplaatst door michiel blanken
Ik zie ook niet echt veel verschil tussen de nieuwe en de oude afgezien van het design dan.
En het enige voordeel van dit nieuwe design is denk ik dat de displays wat beter af te lezen zijn.

Wel is dit helemaal top om straks idd voor een heel scherp prijsje aan een oude te komen!!!
Stel je voor 1600 euro voor een control + XT en C4 ............ Nice 8)

Staat er hier een op het forum te koop : Control + C4 voor 1450 :P
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Flesje
Psies.. Die Mackie controls zijn gewoon veeel te duur voor wat het is. Punt. Ja het is mooooi spul, maar 1,5K dollar...

Daarom heet het ook 'PRO'.
 
Origineel geplaatst door fuse
Daarom heet het ook 'PRO'.

Ja.. 'PRO' m'n :kont: ;) Weet je wat 'PRO' is? Zo'n controller niet nodig hebben omdat je mixt met een dikke SSL ofzo.

Verder kan ik me wel vinden in het verhaal van jarno. Mij lijkt Yamaha een geschikte kandidaat om het gat op te vullen.
 
Origineel geplaatst door Jarno
Ik wacht met smart.
Ik met kopen :D

Wat een prijzen. Koop een G2, heb je ook programmeerbare displays EN een geweldig synth. Ok, je mist wat andere knopjes en schuifjes, maar who cares }:|
 
Back
Top