Lexicon nieuws

... een beetje verloren tussen al het andere NAMM 2007 geweld, maar toch de moeite van het noemen waard:
Lexicon komt met 2 nieuwe hardware FX bakken, waarbij eigenlijk zoals gebruikelijk de nadruk op reverb ligt met wat extra effecten erbij...

Kandidaat 1: de MX-300 Stereo Reverb, een vereenvoudigde versie van de huidige MX-400:

MX300_intro_image.jpg


Lexicon has packed a significant portion of the MX400's feature set into the ultra-affordable MX300. All parameters of every reverb, delay, and dynamic effect are available inside any PC VST- or Macintosh AU-compatible DAW program. Just link your computer to the MX300 with a USB cable and control automation and recall parameters exactly as you would with any software plug-in. You get the sonic benefits only Lexicon hardware can provide without bogging down your computer's CPU with the extreme demands of reverb plug-ins. The MX300 boasts a full arsenal of voice and instrument-enhancing effects including 16 Lexicon reverbs, seven delays, genuine dbx compression and de-essing, and modulated effects that will make any performance sound better. The MX300 is also ultra-easy to use in demanding live sound situations. You can program a whole night of presets, and dial them up quickly with the dedicated program select knob and bright LED display.

Kandidaat 2: de MX-500 Dual Stereo Reverb, een nieuw middle-range apparaat met interessante specs:

MX500_intro_image_wide.jpg


With the MX500 you can have the rich Lexicon sound that's defined studio reverb for three decades in a purely digital form, with the convenience of an automated plug-in right inside your DAW. The new MX500 takes Lexicon's "Hardware Plug-in" feature to the next level by actually streaming dual stereo audio via FireWire. Like the MX200, MX300, and MX400, all parameters of every reverb, delay and dynamic effect can be controlled inside any PC VST- or Macintosh AU-compatible DAW program. The MX500 houses 17 classic Lexicon reverbs, delays, and modulation effects plus dbx compression and de-essing. Front-panel control is easy, too, with a generous LCD display and big comfy knobs you can get your hands around. A wealth of routing options from quad mono to dual stereo are possible.

Meer info: www.lexiconpro.com
(de MX500 staat er officieel niet op, maar de link werkt al: http://www.lexiconpro.com/ProductIndex.aspx?ProductID=146)
 
Hoe verhoudt de behringer REV-2496 zich tot de lexicons van deze generatie? Iemand ervaring?
 
Ik heb m een keer naast de mx300 en 200 gehoord en ik vond verassend genoeg dat de behringer aardig kon meekomen.
 
Origineel geplaatst door bobaphat
Ik heb m een keer naast de mx300 en 200 gehoord en ik vond verassend genoeg dat de behringer aardig kon meekomen.

Er wordt altijd wel zo een antwoord gegeven. Dat het "aardig mee kan komen", of "deed niet veel onder" enz. Hoe groot is het verschil precies. Wat is er echt minder aan de behringer en wat is beter... ? :)
 
Op zich ook niet zo heel verrassend dat Lexicon niets echt nieuws brengt; ik kan nou niet echt zeggen dat ze een moordende concurrentie hebben. In feite komt alleen TC electronic met vergelijkbaar materiaal, en in mindere mate Behringer. De druk om het product te verbeteren is niet echt groot, en met de USB/FW pakken ze ook nog wat VST concurrentie mee.
 
Ja of gewoon een dsp-powered pci-kaart met mpx1 pcm kwaliteit reverbs, moet toch makkelijk te doen zijn. Maar uiteindelijk denk ik dat Leixon niet het nieuwe millenium gaat halen.
 
Origineel geplaatst door bobaphat
Ja of gewoon een dsp-powered pci-kaart met mpx1 pcm kwaliteit reverbs, moet toch makkelijk te doen zijn. Maar uiteindelijk denk ik dat Leixon niet het nieuwe millenium gaat halen.

Dat denk ik van geen enkel bedrijf eigenlijk, dat ze na het jaar 3000 nog bestaan.
 
Origineel geplaatst door bikkel
Dat denk ik van geen enkel bedrijf eigenlijk, dat ze na het jaar 3000 nog bestaan.

Behalve UNOX natuurlijk.
 
In 3000 is iedereen aan de ruimtevaartvoedsel en soep is dan allang verbannen,
of Unox maakt dan die ruimtevaart troep :eureka:
 
Ik denk dat het een welkome aanvulling is in de nieuwe wereld van total intergration hardware... het gemak van software en de klank van hardware...
Ik kan nu niet echt zeggen dat er ook maar 1 reverb is die software matig een beetje redelijk klinkt, ja de spinaudio roomverb is aardig maar 3 van die jongens en mijn cpu gaat flink over de zeik!
Gezien ik al vaak een mpx200 gebruik maar deze enkel toepas op mijn hardware of mijn analoge output van mijn geluidskaart is een firewire voor mij DE oplossing... zeker gezien ik met een digitale tafel werk en mijn spdif aansluitingen dus al bezet zijn...
I love it when a plan comes together...
 
Origineel geplaatst door mikemix
In 3000 is iedereen aan de ruimtevaartvoedsel en soep is dan allang verbannen,
of Unox maakt dan die ruimtevaart troep :eureka:

het is alweer een stuk later in de tijd, en ik denk:

flying sausages!
 
Hoe zit het met de latency bij het gebruik van VST? Dan heb ik het over de MX400 (usb).
Is het de moeite waard om dit aan te schaffen (aangezien ik puur met software werk) of kan ik beter kijken naar een plugin pack van bijv. waves?
Ik heb een powercore MKII gehad en in FL zit je dan met een beste latency, ook de reden dat ik m verkocht heb dus zoiets wil ik niet weer voor mn kiezen krijgen.
 
Back
Top