Bestaat dit soort mixer?

TraiZor

Ouwe rot
Lid sinds
1 november 2001
Berichten
593
Locatie
Zevenaar
Bestaat dit soort mixer dat je enkele sporen met een x aantal ms kan vertragen?
Dit ivm mijn latency van me softsynths...
 
Volgens mij kunnen de meeste digitale mixers dit. Van alle digitale Yamaha's weet ik dat zeker. Heb ooit eens een nummer gemixed waarmee ik zo met een basedrum in de knoop zat dat ik die vertraging moest gebruiken. Erg fijn moet ik zeggen zo'n 01v.
 
Hmm, is dit niet makkelijker (en goedkoper) op te lossen door in je sequencer een delay op te geven? Ik heb helaas (nog) geen idee hoe dat moet in Logic/Cubase, dus iemand een suggestie??


Arv
 
Cubase kan dat bijvoorbeeld zelf al ..

Cubase kan dat bijvoorbeeld zelf al ..

Pre-rolll matchen met je latency... lost dat het niet op ?

Ik ben een ontzettende Cubase-nono.. maar 5.0 stelde het gisteren zelf voor om iets met preroll te fixen, zodat de VST instruments mooi meesyncen.
 
Laatst gewijzigd:
ja, als het alleen gaat om latency van plugins of vst instruments is er volgens mij maar 1 hokje wat je aan moet kruisen in Cubase. Dan compenseert ie automatisch voor latency. Welk hokje? eeeh... Het was iets met 'compensate for plugin latency' of iets dergelijks (duh). Zelf gebruik ik het nooit, maar als ik jou was zou ik in wat setup menu's gaan zoeken.
 
Cubase lost dat idd mooi op maar ik weet niet of hardware sequencers dat ook kunnen ( de rm1x toevallig..? ).
 
Alles kan..

Alles kan..

Met een MPC welteverstaan.. :p

Je kunt hier tracks in zijn geheel een aantal milliseconden opschuiven.. om bijvoorbeeld latency problemen op te lossen.

Maar een beetje huiverig wordt ik hier wél van. Waar las ik laatst ook alweer dat een Nord Lead (1?) zelf al 7 ms latency heeft ? Dat is al veel meer dan je met een G4 + goeie audiokaart haalt.
 
Vraag ik me even af. Hoe lang duurt het voordat een hamer ener piano's na aanslag van een toets met een onzer vingers den snaren raken en deze in resonantie brengen? Zal ook in de orde van ms zijn dacht ik zo.

Denk ook al heeft hij een latency van heeeeullll weinig dat je het nog gaat merken als je fase verschillen of andere randverschijnselen krijgt. Soms wil je dat ook en is het handig.

Volgens mij blijf je met al die hardware altijd wel ergens een apparaat houden dat iets langzamer is als de rest. Dan is het wel handig als je het kunt fixen op je mengpaneel. Volgens mij zijn er ook wel analoge mengtafels die dat kunnen maar ik heb zo'n ingeving dat die nogal duur zijn.

In het algemeen kun je wel vaker dat soort timing verschillen aanpakken als je meersporen gaat opnemen en dat op gevoel op elkaar gaat afstemmen qua timing. Dat kan ook met samplers als je iets tegen computers hebt trouwens.
 
Bij analoge (en de meeste digitale) apparaten is de latency zo laag dat het te verwaarlozen is. Het geluid doet er waarschijnlijk langer over om van je speaker naar je oor te komen dan na het aanslaan van een toets uit je synth te komen. Geluid is nu eenmaal veeeeel langzamer dan stroomsignalen. In het geval van synth gaat het over microseconden en dat is echt weinig. Mijn natuurkunde leraar durfde zelf te zeggen dat stroomsignalen in goede geleiders de lichtsnelheid benaderen in grootheid, dus niet net zo snel maar wel in dezelde orde.
 
Back
Top